Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@12:39:42 GMT

اصلاحات نظام انتخاباتی آمریکا تصویب شد

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۲۰۳۵۱

اصلاحات نظام انتخاباتی آمریکا تصویب شد

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از پایگاه ان. پی. آر، مجلس نمایندگان آمریکا بار دیگر یک لایحه با هدف اصلاح نظام انتخابات و رای گیری و امور مالی کمپین انتخاباتی را تصویب کرده و این لایحه با ۲۲۰ رای موافق در برابر ۲۱۰ رای مخالف تصویب شد.

دموکرات‌ها در ماه ژانویه این لایحه را بعد از تصویب قبلی در سال ۲۰۱۹ مجددا مطرح کرده و برای تصویب نهایی آن روی اکثریت شکننده خود در سنا حساب باز کردند تا در نهایت در هر دو مجلس آن را به تصویب برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گزارش شده که هدف از این لایحه "گسترش دسترسی آمریکایی‌ها به صندق رای، کاستن از تاثیر پول‌های عمده در سیاست، تقویت قوانین اخلاقی برای کارمندان دولتی و اجرای دیگر تدابیر ضد فساد با هدف تقویت دموکراسی و اهدف دیگر" است.

ادبیات این لایحه خواستار اصلاح کامل نظامی فعلی که تفاوت‌های گسترده‌ای در هر ایالت داشته و به گفته منتقدان حامی موانع ناعادلانه برای رای گیری است شده است. در این لایحه ثبت نام اتوماتیک الزامی رای دهنده، بازیابی حق رای برای افراد دارای محکومیت‌های قضایی تمام شده، و لغو قوانین مربوط به شناسایی رای دهنده که به شهروندان اجازه طرح سوگندنامه برای تایید هویتشان در صورت ناتوانی در ارائه کارت شناسایی می‌دهند، گنجانده شده است.

قانون "برای مردم" ۲۰۲۱ تکرار یک لایحه با همین نام مربوط به سال ۲۰۱۹ است. در آن زمان مجلس نمایندگان آمریکا این لایحه را در چارچوب گرایشات حزبی تصویب کرد، اما هرگز شانس اینکه در سنای سابق تحت کنترل جمهوری خواهان آن را به پیش ببرد به دست نیاورد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: شهاب الدین عزیزی خادم سینوفارم روز درختکاری اصلاحات نظام انتخاباتی انتخابات در آمریکا مجلس نمایندگان آمریکا شهاب الدین عزیزی خادم سینوفارم روز درختکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۰۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین ایالت آمریکا قطعنامه‌‌ای برای آتش‌بس غزه تصویب کرد

ایالت هاوائی به نخستین ایالتی تبدیل شد که در کنگره ایالتی خود قطعنامه‌ای در حمایت از آتش‌بس دائمی در غزه به تصویب رساند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مجلس نمایندگان و مجلس سنای ایالتی در هاوائی با تصویب قطعنامه‌ای از دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا خواسته‌اند در غزه آتش‌بس برقرار کند. هاوائی نخستین ایالتی در آمریکا است که چنین قطعنامه‌ای به تصویب رسانده است.

پیش از این در ماه مارس مجلس سنای هاوائی با 24 رأی موافق و یک رأی مخالف این قطعنامه را تصویب کرده بود. مجلس نمایندگان با 48 رأی موافق و 3 رأی مخالف این قطعنامه را روز جمعه به تصویب رساند. با آنکه هاوائی نخستین ایالتی است که اقدام به تصویب چنین قطعنامه‌ای می‌کند اما «اتاق دسترسی عمومی» کنگره ایالتی هاوائی به هافینگتون‌پست گفت که از قدرت لازم برای اجرایی کردن این قانون برخوردار نیست و این قطعنامه به امضای فرماندار نیاز ندارد.

طبق نوشته یاهونیوز، قانونگذاران ایالتی خواستار آن شده‌اند که جو بایدن برای برقراری آتش‌بس فوری و دائمی در غزه تلاش کند. علاوه بر این، قطعنامه مذکور خواستار آن شده که دولت بایدن در جهت ترک خصومت‌ها و تسهیل ورود کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه تلاش کند.

دولت جو بایدن در 207 روزی که از جنگ در غزه می‌گذرد از اصلی‌ترین موانع برقراری آتش‌بس دائمی در غزه بوده و تا کنون چند قطعنامه را در شورای امنیت سازمان ملل متحد در حمایت از آتش‌بس وتو کرده است. این در حالی است که از زمان آغاز جنگ در غزه بیش از 34 هزار نفر به شهادت رسیده و ده‌ها هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

روز 207 طوفان‌الاقصی|تداوم حملات هوایی اسرائیل به غزهبایدن: با مصر و قطر درباره آتش بس غزه همکاری می‌کنیمرسانه عبری: جنگ غزه واردات خودرو را در اسرائیل فلج کرد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست
  • تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد
  • دکمه تصویب قانون عفاف و حجاب زیر دست کیست؟!
  • کمیسیون اروپا ممکن است تیک‌تاک را فیلتر کند
  • حاجی‌بابایی: امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • نخستین ایالت آمریکا قطعنامه‌‌ای برای آتش‌بس غزه تصویب کرد
  • امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • بهادری جهرمی: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید برای ساماندهی حجاب نیست
  • جدول مربوط به اعتبارات دستگاه‌های اجرایی تصویب شد
  • منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد