Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد، رضا حیدری اظهار کرد: براساس استخراج و پالایش داده‌های آماری توسط کارشناسان گروه برنامه‌ریزی سازمان آتش‌نشانی مشهد در هفته گذشته و از مورخه هفتم لغایت سیزدهم اسفند ماه سال جاری، ۱۲ هزار و ۸۹۵ تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی مشهد برقرار شده که از این تعداد تماس ۶ هزار و ۸۶۴ تماس آن مزاحمی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر روابط عمومی آتش‌نشانی شهر مشهد افزود: در این هفته در مجموع ۳۱۵ عملیات توسط آتش‌نشانان انجام شده که ۱۴۷ مورد آن اطفای حریق و ۱۶۸ عملیات نیز امداد و نجات و خدمات ایمنی بوده که نسبت به هفته نخست اسفند ماه خوشبختانه با کاهش حوادث روبه‌رو بوده‌ایم.

وی ادامه داد: در ماموریت‌های اعزامی طی هفته گذشته یک هزار و ۶۶۹ آتش‌نشان حضور داشته‌اند و به‌وسیله ۵۳۰ دستگاه خودروی سبک و سنگین اطفای حریق و موتورسیکلت‌های آتش‌نشانی این عملیات‌ها امدادی انجام شده است.

حیدری خاطرنشان کرد: در مجموع عملیات‌های اطفای حریق و امداد و نجات، همچون ماه‌های گذشته، رهاسازی گرفتارشدگان در آسانسورها در صدر عملیات‌های امداد و نجات در این سازمان طی ۷ روز گذشته بوده است.

مدیر روابط عمومی آتش‌نشانی شهر مشهد یادآور شد: در هفته گذشته یک میلیون و ۴۷ هزار و ۳۳۶ مترمربع نیز کنترل ایمنی ساختمان‌های در حال احداث و یا تکمیل شده، مسکونی، تجاری، اداری و مراکز درمانی و همچنین ۶۵ بازدید پیشگیرانه توسط همکاران اداره پیشگیری و نظارت سازمان صورت گرفته است.

وی متذکر شد: متأسفانه طی هفته گذشته حوادثی زودهنگام در ارتباط با شب چهارشنبه پایانی سال(چهارشنبه سوری) در مشهد رخ داده است و چندین نوجوان نیز دچار سوختگی و آسیب‌های شدید چشمی شده‌اند که اهتمام و دقت نظر خانواده‌ها در کنترل و مراقبت از فرزندانشان در این ایام را طلب می‌کند.

منبع: الف

کلیدواژه: هفته گذشته آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۰۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرق شدن ۲ نفر در رودخانه ارومیه؛ جسد یک نفر پیدا شد

آتش‌نشانی ارومیه اعلام کرد: «جسد یکی‌ از دو غرق‌شده در رودخانه نازلوی ارومیه پیدا شد.»

به گزارش باشگاه خبرنگاران، حسین سرباز رشید اظهار کرد: این عملیات از حوالی ساعت ۱۶:۳۰ روز جمعه هفتم اردیبهشت آغاز شده و امدادگران در پی یافتن مفقودان هستند که جنازه یکی از ۲ نفر غرق شده در رودخانه نازلو پیدا شده است.

وی بیان کرد: تیم‌های تخصصی غواصی و امداد و نجات اعزامی آتش نشانی تا پیدا شدن یکی دیگر از غرق شدگان محل حادثه حضور خواهند داشت.

رییس سازمان آتش نشانی ارومیه ادامه داد: همچنان هویت این ۲ نفر غرق شده مشخص نشده است، اما به گفته برخی رسانه‌های محلی، یکی از جانباختگان از اهالی روستای ماستک آباد صومای است.

هلال احمر آذربایجان غربی نیز اعلام کرد: هر چند که حجم زیاد آب و پوشش گیاهی منطقه عملیات جستجو را دشوار کرده است، اما عملیات جستجو پیکر فرد غرق شده در نازلو چای ارومیه کماکان ادامه دارد و امدادگران در تلاش هستند با یافتن پیکر فرد غرق شده او را هرچه سریعتر به خانواده اش تحویل دهند.

دیگر خبرها

  • حریق در پشت بام یک منزل مسکونی در مشهد اطفا شد
  • حریق گالن‌های قیر در پشت بام یک ساختمان در حال ساخت  
  • ۳۴۴ عملیات موفق برای نجات شهروندان زاهدانی از سیلاب انجام شد
  • انجام ۲۷۲ عملیات امداد و نجات توسط آتش نشانی شیراز
  • برقراری ۶۴ هزار تماس با اورژانس تهران در هفته گذشته/ انجام ۴۲۴۲ تماس مزاحمت آمیز
  • غرق شدن ۲ نفر در رودخانه ارومیه؛ جسد یک نفر پیدا شد
  • انجام ۶ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته
  • فرونشست عمیق زمین در تقاطع کلاهدوز و قاضی طباطبایی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)
  • حریق منزل مسکونی در شهرک شهید رجایی مشهد  
  • عملیاتی شدن دو پلتفرم و یک نردبان اطفاء حریق و امداد و نجات آتش‌نشانی به همت متخصصان مشهدی