Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@04:15:00 GMT

۷۵۰ هزار آمریکایی این هفته بیکار شدند

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۲۰۵۱۶

۷۵۰ هزار آمریکایی این هفته بیکار شدند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، وزارت کار آمریکا اعلام کرد در هفته گذشته تعداد آمریکایی‌هایی که برای اولین بار درخواست حمایت از بیکاری خود را ثبت کرده‌اند به ۷۵۰ هزار نفر رسیده است.

این گزارش جدید نشان‌دهنده افزایش روند بیکاری نسبت به هفته قبل است. یک هفته قبل تعداد بیکاران تحت پوشش بیمه در آمریکا به ۷۳۶ هزار نفر رسیده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی داوجونز پیش‌بینی می‌کردند تعداد بیکاران این هفته ۷۵۰ هزار نفر باشد.

تعداد افرادی که بیکاری آنها بیش از دو هفته بوده و به صورت مداوم حقوق بیکاری دریافت می‌کنند افت کرده و به ۴.۳ میلیون نفر رسید.

تعداد کل آمریکایی‌هایی که تحت برنامه‌های حمایتی مختلف حقوق بیکاری دریافت می‌کنند این هفته با اندکی کاهش به ۱۸ میلیون نفر رسید.

افزایش اندک تعداد بیکاران نسبت به هفته گذشته از نظر بسیاری از کارشناسان خبر مثبتی قلمداد شد چراکه انتظار می‌رفت در هفته‌ای که آمریکا تحت تأثیر طوفانی از سرمای شدید هوا قرار گرفت که بخش‌های بزرگی از تگزاس را به تعطیلی کشاند، تعداد بیکاران به شدت افزایش پیدا کند.

کد خبر 5162450

منبع: مهر

کلیدواژه: بیکاری اقتصاد آمریکا ایالات متحده امریکا قیمت نفت قیمت دلار بانک مرکزی ایران بازسازی سوریه شاخص کل بورس تولید نفت وزارت جهاد کشاورزی اوپک پلاس وزارت راه و شهرسازی بورس ویروس کرونا سهام عدالت کالاهای اساسی قیمت طلا تعداد بیکاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۰۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،سرپرست معاونت آموزش، تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: نظر به موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با تاسیس ۲ رشته پرستاری داخلی-جراحی و پرستاری سلامت جامعه در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه، شمار رشته‌های علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ۱۸ رشته افزایش یافت.

دکتر حسن اژدری زرمهری افزود: بعد از بازدید میدانی ارزیابان وزارت بهداشت که بهمن ماه پارسال انجام شد و با توجه به نیاز روزافزون نظام سلامت کشور به پرستاران متخصص در زمینه داخلی-جراحی و سلامت جامعه و همچنین ظرفیت‌های موجود در این دانشگاه علوم پزشکی، شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی با این درخواست موافقت کرد.

وی گفت: هم اکنون دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه دارای ۹۳ عضو هیات علمی و نزدیک به هزار دانشجو با ترکیب ۵۶ درصد زنان و ۴۴ درصد مردان است.

زرمهری افزود: اکنون این دانشگاه دارای رشته‌های پرستاری، هوش‌بری، مامایی، اتاق عمل، فناوری اطلاعات سلامت، علوم آزمایشگاهی، بهداشت محیط، پرتوشناسی، فوریت‌های پزشکی، بهداشت عمومی، بهداشت حرفه‌ای، زیست فناوری، فیزیولوژی پزشکی، بیوشیمی بالینی، یادگیری الکترونیکی، ۲ مجوز دکترای پژوهشی و نیز دکترای پزشکی در چهار مقطع کاردانی، کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته)، کارشناسی‌ارشد و دکترای تخصصی و در چهار دانشکده است.

دیگر خبرها

  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • رویداد بزرگ دشت غذا در تهران برگزار شد
  • افزایش حداقل دستمزد به‌جای حق مسکن/ پیشنهادی بررسی می‌شود که کارگران پس از ۵ سال کار دائمی شوند
  • تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات در جاده‌های زنجان به ۴۱ دستگاه افزایش می‌یابد
  • پیشرفت در کنترل نرخ بیکاری کشور/ تولید افزایش یافت
  • انحصار فروش بلیت های قطار در اختیار ۳ اپلیکیشن؛ تمام آژانس های مسافرتی بیکار می شوند؟
  • مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد
  • مخالفت مجلس با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان
  • مخالفت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان
  • مخالفت مجلس با افزایش ۴۰ نفر به تعداد نمایندگان مجلس