Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، با شنیدن کلمه «زمین گلف» ذهن ما به دوران زیبایی در روز‌های سیاه و سفید برمی‌گردد، جایی که مهارت و ظرافت در تعاملات دخیل بود و گلف به عنوان یک ورزش گران قیمت و ویژه طبقه مرفه شناخته می‌شد، اما این ورزش از ۱۰۰ سال پیش در مصر شناخته شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس وب سایت سازمان گردشگری، نخستین زمین گلف در آفریقا در هتل «منا هاوس» مقابل اهرام ثلاثه در سال ۱۸۹۹، یعنی نزدیک به ۱۰۰ سال پیش ساخته شد.

«طارق لطفی» مدیر ارتباطات بازاریابی در هتل مینا هاوس در مصاحبه با «سی‌ان‌ان» گفت: زمین گلف هتل در ابتدا در سال ۱۸۹۹ به عنوان زمین شن و ماسه تاسیس شد سپس به دست «روی ویلسون» در سال ۱۹۱۷ به زمین چمن تبدیل شد و اخیراً از سوی «رابرت ترنت جونز جونیور» مهندس زمین گلف آمریکایی معروف دوباره طراحی شد.

لطفی افزود: زمین گلف MENA House با موقعیت استثنایی در نزدیکی اهرام جیزه، نخستین زمین گلف در آفریقاست و به دست «بارون ارنست روداکوفسکی» اهل اتریش و نخستین مدیر هتل منا هاوس ساخته شده است.

قدمت هتل مینا هاوس به دوران پادشاهی خدیو اسماعیل، حاکم مصر و سودان در آن زمان باز می‌گردد، زیرا پس از بازگشت خدیو از سفر‌های شکار در ابتدا یک توقف شکارگاهی سلطنتی بود. یک زوج انگلیسی به نام‌های «ایتل و هیو لوک کینگ» آن را تغییر شکل دادند و در سال ۱۸۸۶ به هتلی تبدیل شد. نام «مینا» که بر آن اطلاق شده به پادشاه فرعونی که دو کشور مصر علیا و سفلی را متحد کرد، نسبت داده می‌شود.

بیشتر بخوانید

گلف بازی فضانوردان روی کره ماه + فیلم

مدیر ارتباطات بازاریابی این هتل گفت: اندکی پس از افتتاح هتل مینا هاوس، ایده افزودن زمین گلف به منطقه جنوب هتل از سوی «آلیس گریس» دوست صمیمی بنیانگذاران هتل مطرح شد و که طرحی تقریبی زمین بازی را روی یک دستمال ترسیم کرد. مدیر هتل این طرح را توسعه داد و یک سالن ورزشی و سالن استراحت در کنار اهرام برای خدمات دهی به بازیکنان زمین گلف ساخت.

این زمین گلف ۱۰۰ هزار متر مربع توسعه یافته است که شامل ۱۸ سوراخ به جای ۹ سوراخ در مسیر 9 خطه است و به منظور ایجاد منظره‌های سرگرم کننده از تپه‌های شنی غلتکی، تله‌های ماسه سفید تابشی، دریاچه‌های راهبردی و گنجینه‌ای از چشم انداز‌های طبیعی گیاهان باستانی، همه با یک حفاظ سبز برای حفظ امنیت بازیکنان تکمیل می‌شود.

از طرف دیگر مشهورترین شخصیت‌های جهان در طول سال‌ها از اعضای خانواده سلطنتی انگلیس مانند پرنسس دیانا گرفته تا مشهورترین بازیگر فیلم صامت چارلی چاپلین علاوه بر خواننده مشهور آمریکایی فرانک سیناترا از هتل منا بازدید کرده اند. خواننده معروف ام کلثوم از مصر پس از هر کنسرت چند روز را در هتل برای استراحت می‌گذراند. سر آرتور کانن دویل، نویسنده شخصیت معروف کارآگاهی شرلوک هلمز، آقاخان و کارگردان آمریکایی سیسیل دو میل در زمین گلف هتل منا هاوس بازی کردند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اهرام ثلاثه مصر آثار باستانی بازی گلف زمین گلف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۰۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین در آفریقا از آمریکا پیشی گرفت

موسسه «گالوپ» گزارش داد، در سال میلادی گذشته ایالات متحده جایگاه خود را به‌عنوان تاثیرگذارترین قدرت جهانی در آفریقا از دست داده و دیگر کشورها - مخصوصا چین - محبوبیت بیشتری پیدا کردند.

به گزارش ایسنا، نظرسنجی تازه موسسه گالوپ نشان می‌دهد میزان محبوبیت ایالات متحده در آفریقا که معیار قدرت نرم این کشور است، در سال میلادی گذشته سه درصد کاهش یافت و از ۵۹ درصد به ۵۶ درصد رسید. این نظرسنجی نشان داد در میان چهار قدرت بزرگ جهانی (آمریکا، چین، روسیه و آلمان)، ایالات متحده تنها کشوری بود که شاهد کاهش میزان محبوبیت خود در آفریقا بود؛ درحالی‌که محبوبیت چین در این منطقه ۶ درصد افزایش یافت.

علاوه بر این، روسیه هم که با آغاز جنگ اوکراین شاهد کاهش محبوبیت خود در آفریقا بود، در سال میلادی گذشته جایگاه خود را احیا کرد و به محبوبیت ۴۲ درصدی دست یافت؛ یعنی محبوبیتی که پیش از جنگ اوکراین در ۲۰۲۱ داشت. میزان محبوبیت آلمان در آفریقا هم از ۵۱ درصد به ۵۴ درصد افزایش یافت.

چین در ۲۰۲۳ بیشترین میزان محبوبیت یک دهه اخیر خود در آفریقا را به ثبت رساند؛ تا جایی که محبوبیت پکن در بسیاری از کشورهای آفریقایی افزایش ۲ رقمی داشت. شاخص‌ترین میزان افزایش محبوبیت چین در میان کشورهای آفریقایی متعلق به غنا (۱۵ درصد) و ساحل عاج و سنگال (هر یک ۱۴ درصد) است.

در سال‌های گذشته نفوذ و سرمایه‌گذاری چین در کشورهای آفریقا افزایش چشمگیری داشته و این کشور به بزرگ‌ترین شریک تجاری آفریقا بدل شده است. پکن با طرح کمربند و جاده توانسته بخش بزرگی از پروژه‌های زیرساخت آفریقا را تحت پوشش قرار دهد.

بیشترین میزان کاهش محبوبیت آمریکا در آفریقا متعلق به کشورهای اوگاندا (۲۹ درصد کاهش)، گامبیا (۲۱ درصد کاهش) و کنیا (۱۴ درصد کاهش) است. بر اساس داده‌های موسسه گالوپ، آمریکا در کشورهای لیبی و سومالی با ۲۳ و ۲۵ درصد، کمترین میزان محبوبیت را دارد.

روزنامه واشنگتن‌پست پیش‌تر گزارش داد آمریکا با یک عقب‌نشینی استراتژیک در آفریقا مواجه است و شواهد حکایت از آن دارد که واشنگتن باید قید نفوذ خود در این منطقه را بزند. آمریکا اخیرا به درخواست نیجر برای خارج‌کردن نیروهای آمریکایی از این کشور آفریقایی پاسخ مثبت داد.

به گزارش این روزنامه، تحولات اخیر در نیجر و چاد نشان از این دارد که دوره آمریکا در آفریقا به سر آمده است. این عقب‌نشینی نه‌تنها به معنای کاهش حضور نظامی، بلکه نشانه یک تغییر قابل‌توجه در مناسبات ژئوپلیتیک است. افزایش محبوبیت و نفوذ روسیه و چین در آفریقا امری است که چالش‌های بزرگی را متوجه سیاست خارجه آمریکا خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تبریک عاشقانه به مناسبت تولد بهرام رادان + عکس
  • آخرین خبرها از دوره جدید کالابرگ فجرانه
  • شکسته شدن یک سد در آفریقا جان ۴۲ نفر را گرفت (فیلم)
  • شکسته شدن یک سد در آفریقا جان ۴۲ نفر را گرفت | ویدئو
  • فرونشست دومتری منطقه جنوب غرب کشور طی ۹ سال
  • چین در آفریقا از آمریکا پیشی گرفت
  • ظرفیت‌های تجاری ایران و آفریقا
  • مرگ مشکوک قاضی دادگستری در مازندران | ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • آئین دوهزار ساله بیل‌گردانی در نیم‌ور برگزار شد
  • نجات جان کودک ۲ ساله مغروق در رودخانه روستای گردشیلان مهاباد