Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@02:03:50 GMT

وزیر خارجه ایرلند به ایران سفر می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۲۰۷۰۶

وزیر خارجه ایرلند به ایران سفر می‌کند

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، روزنامه آیریش تایمز بامداد شنبه نوشت: این سفر چند روز پس از اعلام دولت ایرلند برای بازگشایی سفارت در تهران انجام خواهد شد و کاونی در دیدار با روحانی و محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران درباره مسائل خاورمیانه گفت وگو خواهد کرد.

این روزنامه افزود: اما مقام ها می گویند که تمرکز اصلی این سفر، برجام خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاونی جمعه شب در بیانیه ای اعلام کرد: ایرلند حامی قوی برجام است. ایرلند در جایگاه یک تسهیل کننده مشتاق است که با همه بازیگران گفت وگوی نزدیکی داشته باشد و همه طرف ها را به پایبندی کامل به این توافق تشویق می کند.

وی افزود: این سفر فرصت مغتنی برای گفت وگو درباره برجام و سایر مسائل کلیدی خاورمیانه که بسیاری از آنها در دستور کار شورای امنیت قرار دارد، خواهد بود.

وزارت امور خارجه ایرلند روز سه شنیه اعلام کرد که حضور دیپلماتیک این کشور در ایران از سرگرفته می شود و سفارت ایرلند در تهران نیز در سال ۲۰۲۳ بازگشایی خواهد شد.

این وزارتخانه تاکید کرد که ماموریت دیپلماتیک ایرلند در سال جاری با تعهد به بازگشایی سفارت در سال ۲۰۲۳ آغاز می شود. تا زمان بازگشایی سفارت ایرلند در تهران، یک کاردار یا دیپلمات ارشد ایرلندی به زودی در تهران مستقر می شود و سفیر نیز در سال ۲۰۲۳ به ایران سفر می کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: شهاب الدین عزیزی خادم سینوفارم روز درختکاری ایرلند وزیر خارجه سفر به ایران شهاب الدین عزیزی خادم سینوفارم روز درختکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۰۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران

آفتاب‌‌نیوز :

دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بار‌ها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بار‌ها اعلام کرده نیرو‌های مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشور‌های خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند، زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشور‌های منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن
  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • کامرون: ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • پیام امیرعبداللهیان به همایش روز ملی خلیج فارس
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • وزیر اول ایرلند شمالی خشونت‌ها در غزه را نسل کشی خواند