Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@06:05:34 GMT

وال استریت ژورنال: بایدن حمله دوم به سوریه را لغو کرد

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۲۰۸۰۱

وال استریت ژورنال: بایدن حمله دوم به سوریه را لغو کرد

وال استریت ژورنال فاش کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پس از دریافت اطلاعاتی در مورد حضور کودکان و زنان در یکی از اهداف مورد نظر، حمله هوایی دوم به سوریه را در ۲۵ فوریه لغو کرد.

به گزارش ایسنا، این روزنامه نوشت، این دستور ۳۰ دقیقه قبل از انجام حملات صادر شد و پس از آن صورت گرفت که جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا این اطلاعات را به رئیس جمهور منتقل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش وال استریت ژورنال بایدن، پس از آن به لوید آستین، وزیر دفاع دولتش توصیه کرد تنها یک حمله به سوریه صورت بگیرد و حدود ساعت ۱:۳۰ بامداد به وقت سوریه ، حمله صورت گرفت.

طبق گزارش سی.ان.ان ، حمله آمریکا محوطه ای در نزدیکی مرز عراق و سوریه را هدف قرار داد و بمب هایی به وزن ۲۲۶ کیلوگرم در این حملات استفاده شد.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون گفت که دو جنگنده از نوع اف-۱۵‌ای (F-15E) نیروی هوایی، هفت موشک شلیک کردند که در نتیجه آن ۹ تاسیسات، آن محدوده نابود شد به دو تاسیسات دیگر آسیب جدی وارد آمد.

این حملات که نخستین اقدام نظامی دولت بایدن بود هدف انتقادهایی در داخل قرار گرفت و دموکرات‌ها گفتند که حملات هوایی بدون مجوز انجام شده است.

تیم کین، سناتور ایالت ویرجینیا و از حزب دموکرات گفت: اقدام نظامی تهاجمی بدون تصویب کنگره در زمانی که وضعیت فوق‌العاده‌ای وجود ندارد، مطابق قانون اساسی نیست.

سناتور کریس مورفی نیز تاکید کرد که این حمله باید مجوز کنگره را دریافت می‌کرد.

همچنین آمریکا مدعی شده بود که عراق در این حمله به واشنگتن کمک کرده اما عراق این خبر را تکذیب کرد و بعدا آمریکا حرفش را تغییر داد و گفت که از اطلاعات عراق استفاده نکرده است.

روسیه نیز در واکنش به این حمله بیانیه ای را صادر و اقدام نظامی دولت بایدن را محکوم کرد و آن را نقض قوانین بین المللی دانست.

تصاویر منتشر شده از سوی شرکت ماکسار تکنولوژی آمریکا از ناپدید شدن تعدادی تاسیسات در محل حمله و آثار ویرانی و آتش سوزی حکایت داشتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جو بایدن وال استریت ژورنال سوريه آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۰۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع سوریه امروز یکشنبه اعلام کرد که جنگ افزارها و پهپادهای تروریستها را در حومه حلب و ادلب هدف قرار داده است.

در بیانیه وزارت دفاع سوریه آمده است: در راستای ماموریت محوله در مقابله با حملات متوالی تروریستها، نیروهای ارتش سوریه در حومه حلب و ادلب و با استفاده از پهپاد، ادوات و تجهیزات تروریستها را هدف قرار داده و منهدم کردند.

در جریان این عملیات شماری از تروریستها به هلاکت رسیده و برخی دیگر زخمی شدند.

همچنین طبق بیانیه وزارت دفاع سوریه، نیروهای ارتش این کشور در حومه لاذقیه موفق به انهدام چند پهپاد تروریستها شدند. تروریستها قصد داشتند حملات پهپادی انجام دهند.

کد خبر 6091455

دیگر خبرها

  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • کاخ سفید: اقدام دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا محکوم است
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • درخواست وکلای دولت بایدن برای متوقف کردن عرضه تسلیحات آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • روز ۲۰۷ طوفان‌الاقصی|تداوم حملات هوایی اسرائیل به غزه
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ ها در غزه از دست مقامات در رفته
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ها در غزه از دست مقامات در رفته است
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم