Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@17:31:17 GMT

۱۷ قطعه شی تاریخی در قروه کشف شد

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۲۱۱۲۵

۱۷ قطعه شی تاریخی در قروه کشف شد

سردار علی آزادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پلیس امنیت عمومی این شهرستان در پی کسب اخباری مبنی بر نگهداری اشیای تاریخی در یک منزل، بررسی و بازرسی از این محل را در دستور کار خود قرار داد.

وی افزود: ماموران پس از کسب مجوزهای قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از این منزل ۱۷ قطعه انواع اشیا تاریخی به همراه ۲ دستگاه گنج یاب، کشف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی کردستان با اشاره به اینکه در این عملیات یک نفر دستگیر شد اضافه کرد: بر اساس اعلام کارشناسان میراث فرهنگی این اشیا مربوط به قرن هفتم و هشتم هجری قمری بوده و حدود پنج میلیارد ریال نیز قیمت گذاری شده است.

وی یادآور شد: متهم پس از تشکیل پرونده به منظور سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت.

بیش از ۱۰۱ میلیارد ریال کالای قاچاق در کردستان کشف شد

سردار آزادی همچنین از انجام سه عملیات موفق کشف کالای قاچاق در ۲ روز گذشته خبر داد و افزود: این عملیات‌ها شامل کشف البسه در دیواندره و لوازم خانگی در سروآباد است.

وی یادآور شد: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا سروآباد با انجام اقدامات اطلاعاتی و تخصصی از جابه جایی محموله کالا قاچاق توسط قاچاقچیان مطلع و بلافاصله بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی کردستان افزود: این ماموران در عملیات مشترک با مرزبانی شهرستان مریوان محل تردد قاچاقچیان را شناسایی و در عملیات هوشمندانه ای آنان را غافلگیر کردند و  قاچاقچیان با مشاهده ماموران ۲ دستگاه خودرو تویوتا خود را رها کرده و متواری شدند.

وی افزود: در بازرسی به عمل آمده از خودروهای به جا مانده تعداد ۴۷ دستگاه تلویزیون در سایزهای مختلف کشف شد و کارشناسان ارزش کالای کشف شده را بیش از پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

سردار آزادی یادآور شد: در یک عملیات جداگانه ماموران انتظامی شهرستان سروآباد حین کنترل خودروهای عبوری از یک دستگاه اتوبوس ۲۰ دستگاه پنل کولر گازی و ۲ دستگاه تلویزیون به ارزش ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال کشف و یک نفر متهم را دستگیر کردند.

وی افزود: در یکی از محورهای مواصلاتی دیواندره نیز از یک دستگاه خودروی سواری در حال عبور ماموران پلیس اگاهی این شهرستان موفق به کشف سه هزار و ۶۷۵ ثوب کلاه نقابدار و ۲۰ عدد کوله پشتی خارجی به ارزش ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال شدند و یک نفر نیز در این ارتباط دستگیر و روانه زندان شد.

کردستان استانی مرزی دارای ۲۲۷ کیلومتر مرز با کشور عراق در سه شهرستان سروآباد، مریوان و بانه است به همین دلیل از مبادی ورودی انواع کالای قاچاق به داخل کشور شناخته می‌شود.

برچسب‌ها کردستان قاچاق اشیاء عتیقه فرماندهی نیروی انتظامی کردستان قروه میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان قاچاق اشیاء عتیقه فرماندهی نیروی انتظامی کردستان کردستان قاچاق اشیاء عتیقه فرماندهی نیروی انتظامی کردستان قروه میراث فرهنگی اخبار کنکور کشف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۱۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۳۰۸ قطعه شی تاریخی چندهزارساله در چالوس

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محسن سلیمانی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی قصد فروش چندین قطعه شیء تاریخی در شهرستان چالوس را دارد، موضوع در دستور کار مأموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس، تصریح کرد: پس از هماهنگی‌های قضائی، مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی، متهم را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ سلیمانی همچنین اظهار کرد: در این عملیات بیش از ۳۰۸ قطعه شیء تاریخی، شامل اقلام زینتی وزیور آلات شامل گوشواره، انگشتر، مهره‌های سنگی و مروارید متعلق به دوران ساسانی، هخامنشی و عصر اسلام کشف شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این اشیا بخشی از فرهنگ و تمدن کشور است، بیان داشت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد و موضوع در دست بررسی است.

فرمانده انتظامی شهرستان در خاتمه با بیان این که قاچاق اشیا عتیقه و آثار باستانی تاراج فرهنگ و تاریخ کشور به شمار می‌رود، از مردم خواست در صورت شناسایی افراد سودجو و قاچاقچیان عتیقه و هرگونه مسائل امنیتی، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کد خبر 6092174

دیگر خبرها

  • دستگیری اراذل و اوباش سابقه‌دار در تبریز
  • کشف دو محموله میلیاردی قاچاق در این استان
  • کشف ۲ محموله کالای قاچاق ۱۸۰ میلیاردی در تهران
  • کشف محموله لوازم خانگی قاچاق در مراغه
  • کشف اشیای تاریخی دوره ساسانی و هخامنشی در چالوس
  • کشف اشیاء عتیقه‌ چند هزار ساله در چالوس
  • کشف گنج هخامنشی و ساسانی از قاچاقچی عتیقه در چالوس
  • کشف گنج هخامنشی و ساسانی از قاچاقچی عتیقه در چالوس ؛ این اشیا هنوز قیمت گذاری نشده اند
  • کشف ۳۰۸ قطعه اشیای تاریخی دوره ساسانی و هخامنشی در چالوس
  • کشف ۳۰۸ قطعه شی تاریخی چندهزارساله در چالوس