Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@19:37:20 GMT

زمان احتمالی فاز دوم تست انسانی واکسن «کووبرکت»

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۲۱۱۴۰

زمان احتمالی فاز دوم تست انسانی واکسن «کووبرکت»

به گزارش «تابناک»، دکتر مینو محرز در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی کرونای "کووبرکت"، گفت: در حال حاضر فاز اول کارآزمایی بالینی واکسن تمام شده و احتمالا از ۲۰ اسفند ماه فاز دوم کارآزمایی بالینی را آغاز خواهیم کرد.

وی درباره ادغام فاز دوم و سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونای کووبرکت، گفت: ابتدا باید فاز دوم را آغاز کنیم و بعد از آن در اواسط کار اگر نتایج مناسب بود، درباره ادغام فاز دو و سه تصمیم‌گیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیرا نتیجه مهمی که در فاز دوم باید بگیریم، این است که تاثیرگذاری واکسن را ارزیابی کنیم. بعد از امتحان این موضوع اگر نتایج موفق باشد، می‌توان درباره ادغام فاز دو و سه کارآزمایی بالینی تصمیم‌گیری کرد که این موضوع احتمالا برای فروردین و اردیبهشت مشخص می‌شود و آن زمان می‌توانیم درخواست دهیم که فاز دو و سه ادغام شود اما اکنون نمی‌توان در این زمینه اظهار نظر کرد.

محرز با بیان اینکه طبق نتایج فاز اول ایمنی واکسن خوب بوده و اصلا عارضه مهمی نداشته است، اظهار کرد: فاز دوم کارآزمایی بالینی بر روی ۱۰۰ نفر سن بالا بین ۵۰ تا ۷۵ سال و ۳۰۰ نفر سن ۱۸ تا ۵۰ سال انجام می‌شود که مجموعا ۴۰۰ نفر است و سعی می‌کنیم کار را سریع‌تر پیش بریم. منتها در هر صورت باید در فاصله دو هفته بعد از تزریق دُز اول واکسن، دُز دوم را تزریق کنیم و بعد هم در هفته سوم و چهارم وضعیت آنتی بادی را چک کنیم که این پروسه برای هر فرد حدود چهار هفته طول می‌کشد.

وی گفت: ان‌شاء الله تا آخر بهار این واکسن را در دسترس خواهیم داشت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: شهاب الدین عزیزی خادم سینوفارم روز درختکاری مینو محرز پزشک متخصص واکسن کرونا واکسن ایرانی کووبرکت کارآزمایی بالینی شهاب الدین عزیزی خادم سینوفارم روز درختکاری کارآزمایی بالینی فاز دوم فاز دو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۱۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود

سخنگوی دولت روسیه در گفتگو با خبرنگاران تأکید کرد که تحریم‌های احتمالی اتحادیه اروپا علیه صادرات ال‌ان‌جی این کشور مظهر "رقابت ناعادلانه و غیرقانونی" است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، دمیتری پسکوف، سخنگوی دولت روسیه در گفتگو با خبرنگاران تأکید کرد که تحریم‌های احتمالی اتحادیه اروپا علیه صادرات ال‌ان‌جی این کشور مظهر "رقابت ناعادلانه و غیرقانونی" است.

وی گفت: باید دید چه تعاریفی انجام خواهد شد، چه محدودیت هایی به ویژه… اعمال می شود.

پسکوف افزود: در واقع، تلاش‌ها برای بیرون راندن روسیه از بازارهای انرژی ادامه دارد؛ البته تغییر به سمت بازارهای گران‌تر قبل از هر چیز برای ایالات متحده و برخی کشورهای دیگر سودآور است.

بزرگ‌ترین میدان گازی اروپا تعطیل شداحتمال خروج توتال از پروژه ال‌ان‌جی روسیه

سخنگوی دولت روسیه در ادامه گفت: برای مصرف‌کنندگان نهایی وعمدتاً بخش‌های صنعتی اروپا، این (تحریم‌ها) به معنای گاز گرانتر خواهد بود.

وی تصریح کرد: بدیهی است که ما به دنبال راه هایی برای عبور از این موانع غیرقانونی خواهیم بود؛ این یک رقابت ناعادلانه و غیرقانونی است.

بلومبرگ پیشتر به نقل از منابع خود اعلام کرده بود که اتحادیه اروپا در حال بررسی اعمال ممنوعیت صادرات مجدد گاز ال‌ان‌جی روسیه از طریق بنادر اروپایی به کشورهای ثالث به عنوان بخشی از پیش نویس چهاردهمین بسته تحریم های ضد روسیه است. هرچند که اتحادیه اروپا قصد ندارد کشورهای عضو را از خرید آن برای استفاده در قلمرو خود منع کند.

پیش از این، مدیرعامل غول انرژی فرانسه یعنی شرکت توتال نیز طی اظهاراتی اعلام کرده بود که اگر اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه عرضه گاز طبیعی مایع (LNG) روسیه اعمال کند، این شرکت از بند فورس ماژور در قرارداد پروژه ال‌ان‌جی یامال استفاده خواهد کرد و از آن خارج خواهد شد.

قیمت گاز در اروپا پس از جنگ اوکراین و کاهش شدید واردات این محصول از روسیه در سال 2022، به شدت افزایش یافت.

در پی افزایش شدید قیمت گاز که باعث شد مصرف کنندگان و شرکت‌های اروپایی مجبور شوند در طول زمستان، مصرف خود را بسیار کاهش دهند، سیاستمداران اروپایی برای کنترل قیمت انرژی و تامین آن، تحت فشارهای شدیدی از سوی افکار عمومی قرار گرفتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ChatGPT در تشخیص آبسه مغزی شکست خورد
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • تغییر احتمالی زمان و مکان جام تختی کشتی آزاد
  • عدم تمایل جمهوری آذربایجان به روند ادغام در اروپا
  • سفر احتمالی وزیر خارجه آمریکا به شهرک‌های اطراف غزه
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • ترکیب احتمالی اینتر برای دیدار با تورینو
  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار
  • ترکیب احتمالی دو تیم یوونتوس و میلان