Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@16:33:11 GMT

اعمال سلیقه در ارائه تسهیلات گردشگری

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۲۱۲۳۴

اعمال سلیقه در ارائه تسهیلات گردشگری

ایسنا/خراسان رضوی معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: متاسفانه برای ارائه تسهیلات گردشگری سختی‌هایی در برخی بانک‌ها و واحدها وجود داشته و به صورت سلیقه‌ای عمل شده است.

ولی تیموری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در خصوص تسهیلات گردشگری در دوران کرونا اظهار کرد: شرایطی که برای دریافت تسهیلات وجود داشته، طی یک سال گذشته به تمام بخش‌ها اطلاع‌رسانی شده و تمام تلاش ستاد کرونا و کارگروه اقتصادی ستاد بر این بوده که استفاده از این تسهیلات از رویه‌های مرسوم بانک‌ها ساده‌تر باشد؛ وثیقه‌ها و تضمین‌هایی که لازم است، به مراتب نسبت به زمان‌های عادی که یک فرد یا بنگاه با مراجعه به بانک درخواست وام دارد، ساده‌تر در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در هر صورت بانک‌ها نیز به عنوان یک بنگاه اقتصادی بر روی پول مردم کار می‌کنند و آن‌ها نیز باید تضمین‌های لازم را داشته باشند تا پول‌ها در زمان مشخص به بانک برگرداننده شود و ما باید دغدغه‌های آن‌ها را نیز درک کنیم.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه ارائه تسهیلات در تمام بانک‌ها به یک صورت مشخص نبوده، خاطرنشان کرد: متاسفانه سختی‌هایی در برخی بانک‌ها و واحدها وجود داشته است. این‌طور نبوده است که بگویم یک بانک به صورت کلی عملکرد خوبی نداشته، ممکن است در برخی شهرها خوب بوده و در برخی دیگر خوب نبوده باشد، اما به عقیده من بیشتر به صورت سلیقه‌ای عمل شده است.

تیموری اضافه کرد: مجموع ۱۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از سوی متقاضیان گردشگری آماده شده، اکنون در بانک‌ها وجود دارد و چیزی نزدیک به ۷۰۰ میلیون تومان از آن پرداخت شده و باقی آن در دست اقدام است.

وی بیان کرد: امسال در شرایط خاصی قرار داریم که از آن به عنوان شرایط ناپایدار سفر نام می‌بریم؛ طبیعتا هم مسافران و هم همکاران ما باید این شرایط را درک کنند و اتفاق‌هایی که رخ می‌دهد باید با توافق طرفین باشد. ما به عنوان نماینده دولت نمی‌توانیم در رفتار و قراردادهای شخصی ورود پیدا کنیم؛ تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم در حد توصیه و پیشنهاد است که معمولا توصیه می‌کنیم که از هرگونه اقدامی که به یکی از طرفین خسارت وارد شود و آن‌ها هزینه‌ای متحمل شوند اجتناب شود. خود افراد می‌توانند این مسائل را در چهارچوب توافق‌های اولیه انجام دهند.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: در زنجیره گردشگری راهنماها، دفتر خدمات مسافرتی، مراکز اقامتی، پذیرایی و مسافران به هم پیوسته هستند، بنابراین ما اعلام کردیم برای اینکه بتوانند پیش‌بینی لازم را در شرایط ناپایدار و غیرعادی انجام دهند و خسارت‌ها و ضرر و زیان‌های احتمالی را به حداقل ممکن برسانند، این مسئله را برنامه خود قرار دهند. در کنار آن ما پیش‌بینی کردیم که اگر  این مسیر را به عنوان الگو پیش بگیرند، یک فاصله زمانی بین سه تا ۶ ماه در نظر گرفته شود تا هم همکاران ما متعهد به ارائه همان خدمات با نرخ ثابت باشند و هم مردم به واحدهای گردشگری مراجعه نکنند و بگویند که حتما پول‌های خود را می‌خواهند در لحظه دریافت کنند، چرا که پول‌ها برای اقلام ذخیره شده هزینه می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گردشگري بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۱۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ کرایه تاکسی‌ در قزوین کاهش یابد

عضو شورای شهر قزوین گفت: این روزها شاهد گلایه شهروندان از افزایش بالای نرخ کرایه تاکسی‌ها در سطح شهر هستیم و به همین خاطر باید برای رانندگان تاکسی یارانه حمایتی در نظر بگیریم و درصدی از کرایه تاکسی را کاهش دهیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، ولی چگینی شامگاه _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در جلسه علنی شورای شهر با اشاره به افزایش کرایه تاکسی در شهر قزوین اظهار کرد: این روزها شاهد گلایه شهروندان از افزایش بالای نرخ کرایه تاکسی‌ها در سطح شهر هستیم و به همین خاطر باید برای رانندگان تاکسی یارانه حمایتی در نظر بگیریم و درصدی از کرایه تاکسی را باید کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه این کار مانند اقدام شهرداری در اعطای یارانه به اتوبوسرانی است، اضافه کرد: می‌توانیم با اصلاح کرایه تاکسی و پرداخت مابه‌التفاوت آن از طریق یارانه نقدی و یا غیرنقدی این موضوع را جبران کنیم تا بار کمتری بر روی دوش شهروندان باشد.

رئیس کمیسیون برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و مالی شورای شهر قزوین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حادثه آتش‌سوزی خیابان شهید انصاری گفت: متأسفانه مصدومان این حادثه وضعیت روحی مناسبی ندارند وبا توجه به اینکه سرمایه هر سازمانی نیروی انسانی آن است ضرورت دارد تا به اوضاع مصدومان رسیدگی ویژه‌ای شود و خدمات روانکاوی و حمایت‌های ویژه برای آنان در نظر گرفته شود.

چگینی ادامه داد: همچنین بیمه کارکنان آتش‌نشانی و کسانی که در عملیات حضور دارند، باید به گونه‌ای باشد تا خدمات خاصی بعد از حادثه ارائه شود که متأسفانه به نظر می‌رسد تعهدات شرکت‌های بیمه‌گر یکسان بوده و برای افرادی که در عملیات دچار حادثه می‌شود با افراد دیگر یکسان خدمات می‌دهند، پس باید در این حوزه هم شهرداری تدبیر کند.

وی در بخش دیگری از این جلسه که به بررسی لایحه دوفوریتی اخذ تسهیلات از بانک شهر اختصاص داشت، گفت: باید بتوانیم از ظرفیت سهامداری در بانک شهر برای اخذ تسهیلات بیشتر استفاده کنیم و در مسیر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام هزینه کنیم.

عضو پارلمان شهری قزوین تأکید کرد: انتظار می‌رود تا در بانک شهر یک نفر به طور مداوم موضوعات و مطالبات و اخذ تسهیلات را پیگیری کند و از امتیازات سهامداری خود بهترین استفاده را برای شهر و شهروندان ببریم.

کد خبر 747974

دیگر خبرها

  • بانک تجارت در فروردین ۱۴۰۳ جمعا ۱۶۹۸ فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد
  • بانک تجارت در فروردین 1403 جمعا 1698 فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد
  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • سطح اعتبار سنجی تسهیلات خرد دقیق‌تر می‌شود+ فیلم
  • فعالیت ۱۶ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی زنجان
  • راهکار‌های هدایت منابع تسهیلات به سمت تولید چیست؟
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران
  • نرخ کرایه تاکسی‌ در قزوین کاهش یابد