Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الیوم السابع، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر امروز شنبه به شهر «خارطوم» پایتخت سودان سفر می‌کند. قرار است وی در جریان این سفر ضمن دیدار با مقامات ارشد سودان با آنها در خصوص پرونده سد النهضه گفتگو کند.

بر اساس این گزارش، در همین راستا وزیر خارجه سودان ضمن تأیید سفر امروز رئیس جمهور مصر به شهر خارطوم در رأس یک هیأت بلندپایه، گفته است: عبد الفتاح السیسی به منظور گفتگو با مقامات سودان درباره پرونده‌های مشترک میان دو کشور و برخی مسائل منطقه‌ای و بین المللی به خارطوم سفر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اعلام منابع مصری، قرار است رئیس جمهور مصر با «عبدالفتاح برهان» رئیس شورای حاکمیتی سودان و دیگر مقامات این کشور دیدار و گفتگو کند. پیشتر السیسی مواضع خود در خصوص پرونده سد النهضه را اعلام کرده بود.

السیسی گفت: در خصوص بحران سد النهضه باید یک توافق قانونی میان طرف‌های مختلف حاصل شود؛ توافقی که بتواند خواسته‌ها و حقوق مصر را تأمین کند. رئیس جمهور مصر در ادامه تصریح کرد: توافقی که می‌بایست میان سه کشور مصر، اتیوپی و سودان در خصوص سد النهضه حاصل شود، باید الزام آور باشد به گونه‌ای که تمامی طرف‌ها به آن عمل کنند.

گفتنی است، سودان و اتیوپی فرایند آبگیری از سد النهضه را آغاز و اعلام کرده اند این فرایند ۳ سال به طول خواهد انجامید. این درحالی است که مصر درخواست کرده است فرایند مذکور در طول مدت زمان ۱۰ سال انجام شود.

بهره‌برداری از سد النهضه موجب می‌گردد که قاهره سالیانه حجمی در حدود ۱۱ تا ۱۹ میلیارد متر مکعب از آب نیل و در پی آن، درآمد حدود ۲ میلیون کشاورز را از دست بدهد. مذاکرات و گفتگوهای سه جانبه میان مصر، اتیوپی و سودان در این خصوص تاکنون بی نتیجه بوده است.

کد خبر 5162556 رامین حسین آبادیان

منبع: مهر

کلیدواژه: عبدالفتاح السیسی مصر سودان سد النهضه ایالات متحده امریکا عراق عربستان سعودی ایران سوریه روسیه برجام رژیم صهیونیستی فلسطین جو بایدن تحريم اقتصادي روسيه شورای حکام محمد بن سلمان آلکسی ناوالنی رئیس جمهور مصر سد النهضه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۱۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور کلمبیا: روابط خود با اسرائیل را قطع می‌کنیم

رئیس جمهور کلمبیا تصمیم گرفت روابط دیپلماتیک خود را با رژیم صهیونیستی به دلیل ارتکاب «نسل کشی» در غزه قطع کند.

به گزارش ایسنا، «گوستاوو پترو» رئیس جمهور کلمبیا روز چهارشنبه در سخنرانی خود به مناسبت روز جهانی کارگر اعلام کرد که از فردا (پنجشنبه) روابط دیپلماتیک این کشور با رژیم صهیونیستی به طور کامل قطع خواهد شد.

گوستاوو پترو گفت این کشور در دوم ماه مه روابط خود را با «اسرائیل» به دلیل نسل‌کشی در نوار غزه قطع خواهد کرد.

وی این اظهارات را طی سخنرانی در میدان بولیوار در مرکز بوگوتا در تظاهرات بزرگداشت روز کارگر عنوان کرد.

رئیس جمهور کلمبیا پیشتر نیز گفته بود اگر مجبور شود روابط کلمبیا با اسرائیل را قطع کند، این کار را انجام خواهد داد.

خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا که از ۱۸ آوریل (۳۰ فروردین ماه) آغاز شده است، از دانشگاه کلمبیای شهر نیویورک شروع شده و به دانشگاه‌های دیگر کشورهای غربی سرایت کرد.

بنا بv گزارش رسانه‌های آمریکا، از ۱۸ آوریل گذشته (۳۰ فروردین ماه) تاکنون دست کم ۱۰۰۰ دانشجو در بیش از ۲۸ دانشگاه در ۲۱ ایالت به دلیل همبستگی با غزه بازداشت شده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور کلمبیا: روابط خود با اسرائیل را قطع می‌کنیم
  • بدون خروج نیروهای پشتیبانی سریع ازمنطقه‌های اشغالی صلحی درکارنیست
  • مراسم تجلیل از قهرمانان با حضور رییس‌جمهور برگزار می‌شود
  • تحولات غزه؛ محور رایزنی تلفنی امیر قطر و رئیس‌جمهور مصر
  • عکس یادگاری کارگران با رئیسی
  • دادگاه بین‌المللی دادگستری در خصوص پرونده نسل‌کشی آلمان در غزه رای می‌دهد
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد/ جزئیاتی جدید از پرونده‌های چای دبش و باغ ازگل
  • نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات
  • گفت‌وگوی تلفنی بایدن با امیر قطر و السیسی درباره آتش‌بس در غزه
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها