Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج؛ پس از انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین صفدر پناهی به مدیریت حوزه‌های علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد مسئولیت شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان به حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرحیم عبودی امام جمعه شهرستان باشت رسید.

به گزارش فارس در 8 سالی که گذشت شهرستان‌های گچساران و باشت و به طور کلی استان کهگیلویه و بویراحمد گرفتار حاشیه‌های زیادی از بابت زیاده‌خواهی برخی افراد شد که همین حواشی موجب کندی توسعه در استان گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در هشت سال اخیر به دلیل یکه‌تازی برخی افراد و اقدامات فراقانونی و بعضا غیر قانونی از جمله استخدام‌های فامیلی و فله‌ای و گماشتن مدیریت‌های خاص و به دنبال آن دامن زدن به اختلافات منطقه‌ای؛ استان در نوعی انسداد سیاسی قرار گرفت که شاهد اعتراضات زیادی به چنین رویه‌هایی در استان بودیم.

در این بین برخی علما و روحانیون و نخبگان نقش برجسته‌تری نسبت به سایرین در اعتراض به رویه موجود داشتند که از جمله آن‌ها می‌توان به ائمه جمعه استان و به خصوص رئیس وقت شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اشاره کرد که ذره‌ای در مقابل زیاده‌خواهان قدم پس نگذاشتند.

ائمه جمعه شهرستان‌های گچساران و باشت نیز هر یک به نوبه خود با روشنگری به تبیین وضعیت موجود پرداختند.

حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی امام جمعه شهرستان باشت که در میان مردم این شهرستان جایگاه و اعتباری خاص پیدا کرده از جمله ائمه جمعه استان به شمار می‌رود که علاوه بر ایراد خطبه‌های اثرگذار و کارساز با حضور در بین مردم به ارتقا این جایگاه در شهرستان باشت همت گماشت.

با انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین پناهی به مدیریت حوزه‌های علمیه و در ادامه انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین عبودی در جایگاه شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه شاهد مواضع انقلابی و مقابله هر چه بیشتر با مفاسد از این دو جایگاه در استان خواهیم بود.

از جمله اقدامات و مواضع حجت‌الاسلام عبودی در سنگر نماز جمعه باشت می‌توان به پای‌فشاری بر مواضع انقلابی اما در عین حال بر اساس سفارش مقام معظم رهبری بر موضع تعامل با مسئولان یاد کرد که بر همین اساس در ریزترین مشکلات مردم این شهرستان در طول امامت جمعه ورود پیدا کرد.

ریل‌گذاری صحیح با محوریت مساجد و روحانیون و ورود و اصلاح برخی رسومات و ایجاد الفت و مودت میان طوایف شهرستان و اصلاح ذات‌البین و توجه ویژه به امورات فقرا از دیگر اقدامات عملی امام جمعه باشت در سال‌های اخیر بوده است.

انتهای پیام/82009   

منبع: فارس

کلیدواژه: ائمه جمعه حوزه های علمیه مدیریت انتصاب حجت الاسلام والمسلمین ائمه جمعه استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۱۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، علی معتمدی پور با بیان اینکه حفاظت از اراضی کشاورزی به جد در این استان پیگیری می‌شود افزود: حفاظت از عوامل تولید در بخش کشاورزی به ویژه عامل زمین کشاورزی نه فقط برای حمایت از اقتصاد کشاورزی بلکه برای حمایت از کل اقتصاد کشور امری ضروری است. وی از بهره‌برداران بخش کشاورزی استان خواست تا بدون استعلام از مدیریت جهادکشاورزی شهرستان‌ها اقدام به ساخت و ساز در اراضی کشاورزی نکنند تا متحمل هزینه و خسارت نشوند. معتمدی پور افزود: عوامل گشت یگان حفاظت از اراضی کشاورزی و باغی به طور مستمر در حال گشت بوده و تغییر کاربری‌های غیر مجاز را شناسایی و اقدام لازم انجام می‌شود. رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ضمن قدردانی از فرمانده نیروی انتظامی استان به خاطر امنیت و ثبات موجود در این استان گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های امن کشور است و این امر به خاطر تلاش‌های شبانه‌روزی نیرو‌های خدوم ناجا محقق شده است. مدیر جهاد کشاورزی بویراحمد هم گفت: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ اراضی کشاورزی و باغی در پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ حدود ۱۳ مورد از ساخت و ساز‌های غیرمجاز در محدوده روستای موردراز شهرستان بویراحمد با حضور، نماینده دادستان، یگان حفاظت امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان و با همکاری نیروی انتظامی، قلع و قمع شد.  جهرم شاکریان ادامه داد: قلع و قمع انجام شده در مساحت۳هزار و ۵۰۰ متر مربع در اراضی کشاورزی بوده که شامل ۹ مورد دیوارکشی غیر مجاز در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ بوده است.

دیگر خبرها

  • تجلیل امام جمعه شهرستان تکاب از معلمین پر تلاش مدرسه رضوان شهرستان تکاب
  • اجلاسیه ۹۲ شهید والامقام شهرستان باشت برگزار می شود
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد
  • دعوت از مردم برای شرکت در اجلاسیه ۹۲ شهید والامقام شهرستان باشت
  • گزارش تسنیم از اجلاسیه سرداران و ۴۲۲ شهید کهگیلویه
  • گردهمایی منطقه ای ائمه جمعه در بهمئی
  • اجرای ۳۰۰ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد
  • تزریق جان دوباره به اورژانس کشور
  • جزئیات اجلاس ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • جزئیات اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد