Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان استاندار هرمزگان به برنامه‌های جدید توسعه‌ای در جزیره هرمز اشاره کرد و گفت: باید تلاش گسترده ای صورت گیرد که تا پایان فعالیت دولت دوازدهم، بخش بسیاری از پروژه‌های در حال اجرا در جزیره هرمز تکمیل شوند.

فریدون همتی صبح امروز(۱۶ اسفندماه) در تشریح بازدیدش از روند اجرای پروژه‌های توسعه‌ای در جزیره هرمز، عنوان کرد: امکانات مناسب گردشگری در جزیره هرمز در حال ایجاد است که جاذبه‌های این جزیره را برای گردشگران افزایش خواهد داد و موجب ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای مردم و رونق هر چه بیشتر فعالیت‌ها در این جزیره خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: براساس ظرفیت‌های جزیره هرمز، برنامه‌ریزی خوبی برای ساخت و آماده سازی امکانات گردشگری در این جزیره صورت گرفته و همه باید به بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران کمک کنیم تا این برنامه‌ها محقق شود.

استاندار هرمزگان افزود: دستگاه‌های اجرایی، قضایی و نظارتی در استان هرمزگان باید از سرمایه‌گذاران حمایت کنند و روند کارها را سرعت بخشند تا به لحاظ امکانات اقامتگاهی و تفریحی این جزیره شاهد پیشرفت‌های مناسبی باشد.

همتی تصریح کرد: شرایط برای فعالیت سرمایه‌گذاران باید تسهیل و به تقاضاهای سرمایه‌گذاری باید به سرعت رسیدگی و پاسخ داده شود.

وی با اشاره به روند خوب احداث اقامتگاه جدید گردشگری توسط بخش خصوصی در سواحل جزیره هرمز، گفت: باید در سراسر این جزیره چنین مجموعه‌هایی شکل بگیرد که موجب ایجاد اشتغال برای مردم این جزیره و رونق در فعالیت‌ها خواهد شد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: همه باید در حد توان سرمایه گذاران بخش خصوصی را برای سرمایه‌گذاری و فعالیت در راستای عمران و آبادانی هرچه بیشتر جزیره‌ هرمز تشویق و حمایت کنیم و این امر موجب افزایش رفاه مردم این جزیره می‌شود.

همتی به برنامه‌های جدید توسعه‌ای در جزیره هرمز اشاره کرد و بیان داشت: باید تلاش گسترده ای صورت گیرد که تا پایان فعالیت دولت دوازدهم، بخش بسیاری از پروژه‌های در حال اجرا در جزیره هرمز تکمیل شوند.

وی اضافه کرد: عملیات احداث هتل جدید در جزیره هرمز از پیشرفت خوبی برخوردار است و سایر امکانات تفریحی، گردشگری و اقامتی نیز با روند مناسب در این جزیره در حال ایجاد است.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی، قضایی و نظارتی باید کمک کنند تا سرعت اجرای پروژه ها در جزیره هرمز افزایش یابد و موانع این طرح ها رفع شود و از کار بزرگ سرمایه‌گذاران در این جزیره حمایت لازم صورت گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی استاندار هرمزگان سرمایه گذاران جزیره هرمز پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۱۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیر آب رفتن شهرهای اسپانیا تا سال ۲۰۵۰

پیش‌بینی‌های جدید ناسا حاکی از آن است که سطح آب‌ها در اسپانیا تا آغاز قرن آینده به‌طور متوسط ۴۹ سانتی‌متر افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، اسپانیا با ترکیبی از خورشید، سواحل و شهرهای نمادین یک مقصد بسیار محبوب برای گردشگران بریتانیایی است و سال گذشته بیش از ۱۷ میلیون بازدیدکننده از جزایر بریتانیا را به خود جذب کرد. با این حال ذوب شدن یخ‌ها و بالا آمدن سطح آب دریاها به دلیل گرم شدن کره‌زمین می‌تواند به‌زودی تأثیر عمیقی بر این کشور داشته باشد و آن را متحول کند.

پیش‌بینی‌های جدید ناسا حاکی از آن است که سطح دریاها در اسپانیا تا آغاز قرن آینده به‌طور متوسط ۴۹ سانتی‌متر افزایش خواهد داشت و استراحتگاه‌های ساحلی مناطقی با بیشترین آسیب از این افزایش سطح خواهند بود؛ افزایش سطح دریا در این مناطق بالاتر از حد متوسط پیش‌بینی شده است. این افزایش سطح دریا تا سال ۲۱۰۰ در اوئلوا ۶۹ سانتی‌متر، در تاریفا ۶۴ سانتی‌متر و در مالاگا ۶۱ سانتی متر خواهد بود.

حتی معروف‌ترین شهر اسپانیا نیز از عواقب گرم شدن آب‌وهوا در امان نخواهد ماند و پیش‌بینی می‌شود بارسلونا تا سال ۲۰۳۰ افزایش ۱۳ سانتی‌متری، تا سال ۲۰۷۰ افزایش ۴۳ سانتی‌متری و تا سال ۲۱۰۰ افزایش ۷۵ سانتی‌متری دریاهای خود را تجربه کند. پیش‌بینی سطح دریاها در این بررسی بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط ماهواره‌ها و ابزارهای زمینی، همچنین تحلیل و شبیه‌سازی رایانه‌ای انجام گرفته است.

گرمایش زمین و کاهش گردشگران اسپانیا

تهدید گرمایش زمین برای اسپانیا مربوط به آینده دور نیست و با گرم‌تر شدن تابستان‌ها و تبدیل شدن گرمای شدید به پدیده‌ای عادی‌تر، انتظار می‌رود خیلی زود اتفاق بیفتد و تعداد گردشگران اسپانیا را به شدت کاهش دهد.

مطالعه‌ای در سال ۲۰۲۳ توسط کمیسیون اروپا در مورد تأثیرات افزایش دما نشان داد که اسپانیا یکی از کشورهای اتحادیه اروپا است که بیشترین آسیب را از گرمایش سال گذشته متحمل شده است. اسپانیا در سال ۲۰۲۲ موج گرمای بزرگی را تجربه کرد که منجر به مرگ بیش از ۳۵۰ نفر بر اثر گرمازدگی و کم‌آبی شد و عامل تعیین‌کننده‌ای در افزایش ۲۰.۵ درصدی مرگ‌ومیر در کشور بود.

بر اساس برآوردهای این گزارش، با افزایش دمای چهار درجه سانتی‌گراد، منطقه مورسیا و جزایر بالئاریک در این کشور برای کل سال شاهد کاهش بیش از پنج درصدی گردشگران ورودی خود خواهند بود.

کد خبر 749058

دیگر خبرها

  • ۲ هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان صادر شد
  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟
  • صدور ۲ هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • زیر آب رفتن شهرهای اسپانیا تا ۲۰۵۰
  • زیر آب رفتن شهرهای اسپانیا تا سال ۲۰۵۰
  • مهجوریت تفتان در سایه بی مهری مسوولان
  • گذری کوتاه بر تاریخ و زندگی اسطوره استعمارستیزی جزیره هرمز ایران
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری
  • طغیان ساکنان جزایر قناری/ درخواست محدود شدن تعداد گردشگران