Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، صفاصبوری، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره پروژه باغ‌راه که در بین دو منطقه ۱۷ و ۱۸ تهران قرار دارد، گفت: باغ‌راه حضرت فاطمه زهرا(س) در اصل احداث پارکی به طول ۹ کیلومتر روی قطار تهران - تبریز است که در چند سال پیش به زیرزمین منتقل شده و این پروژه در واقع ۵۴ هکتار بازآفرینی فضای شهری است که صرفا تبدیل به فضایی فرهنگی، ورزشی و با بهره‌گیری از مسائل فرهنگی محیط پیرامونی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برآورد اولیه برای کارهای ابتدایی و هزینه احداث باغ‌راه نزدیک ۵۰۰ میلیارد تومان است. عملیات احداث از دو ماه پیش آغاز شده و قسمت‌هایی از کار را با سرعت انجام می‌دهیم تا مردم هم‌زمان با ادامه کار از باغ‌ها استفاده کنند. این پروژه در نوع خود در کشور کم‌نظیر است و همچین پروژه‌ای در این ابعاد و وسعت به صورت بازار قرینه شهری نداریم.

معاون شهردار تهران همچنین در نشست خبری پایان سال خود که در مرکز همایش‌های رازی برگزار شد، درباره این پروژه گفته بود: این طرح بزرگ (شارباغ) ریل راه‌آهن تهران-تبریز از سال ۱۳۹۱ به طول ۹ کیلومتر به زیر زمین منتقل شد. شهروندان محلات پرتراکم و جنوبی پایتخت، از راه آهنی که از میان محله‌هایشان عبور می‌کرد آسیب‌های زیادی دیده بودند. محله‌های کناری این زمین از جمله یافت‌آباد و امامزاده حسن از نظر سرانه‌ها بسیار محدود هستند. در این سال‌ها آسیب‌های اجتماعی بسیاری در این فضاهای رهاشده شکل گرفته بود که طی همکاری جدی مدیریت شهری با وزارت راه و شهرسازی و راه آهن، مقرر شد این فضا به یک باغ‌راه تبدیل شود. ضمن اینکه هیچ فضای تجاری در این فضا طراحی نشده و ۵۴ هکتار فقط به ساکنان محله خدمات تفریحی، ورزشی و ... خواهد داد.

کد خبر 588923 برچسب‌ها طرح‌های عمرانی شهرداری منطقه ۱۷ تهران منطقه ۱۸

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: طرح های عمرانی شهرداری منطقه ۱۷ تهران منطقه ۱۸ باغ راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۱۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود ۲۵۰ میلیاردی برای احداث ساختمان استانداری لرستان

استاندار لرستان از نبود اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومانی برای احداث ساختمان جدید استانداری خبر داد.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3075298 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • احداث آسفالت بازیافتی تا پایان سال/تولید ۱.۵ میلیون تن آسفالت برای ۱۴۰۳
  • جزئیات اتوبان 5 هزار میلیاردی برای باز کردن گره ترافیک تهران
  • سرای بانو در مشکین‌دشت احداث می‌شود
  • کمبود ۲۵۰ میلیاردی برای احداث ساختمان استانداری لرستان
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • بازدید وزیر کشور از پروژه‌های سازمان نوسازی شهر تهران
  • از تولید مسکن تا آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه
  • فوت پیرمرد ۷۰ ساله بر اثر برخورد قطار
  • فوت پیرمرد ۷۰ ساله بر اثر برخورد قطار 
  • احداث زیرگذر حصه شمالی در ۱۴۰۳