Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان یک متخصص پوست گفت: برای جلوگیری از خشکی پوست از کرم‌های آبرسان قوی و دستکش یکبار مصرف استفاده شود.

دکتر حمید رشنو در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تاول‌ها و یا آلرژی فیزیکی نوعی واکنش است که براثر یک محرک فیزیکی ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: محرک‌های آلرژی فیزیکی متنوع بوده و تاول‌هایی براثر سرما، نور خورشید، گرما و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. ایجاد می‌کند.

این متخصص پوست گفت: برخی از این تاول‌ها ممکن است که با خارش همراه باشد که جای نگرانی نیت و با مصرف روزانه یک عدد قرص لوراتادین قابل درمان بوده و البته ممکن است چند سال به طول بیانجامد.

رشنو اضافه کرد: خارش، لکه‌های قرمز رنگ بر روی پوست، جوش و تورم بافت‌های زیر پوست شایع ترین نشانه‌های آلرژی و کهیرهای فیزکی هستند که پس از چند دقیقه تماس با محرک‌های  فیزیکی ایجاد می‌شوند.

وی در خصوص لکه‌هایی که بر اثر شستشوی زیاد دست‌ها با مایع‌های دستشویی ایجاد می‌شود، عنوان کرد: در این شرایط کرونایی بسیاری از مراجعه کنندگان از خشکی، پوسته پوسته شدن پوست و لکه‌های پوستی گلایه دارند.

این متخصص پوست افزود: ضرورت دارد برای جلوگیری از این عارضه از کرم‌های مرطوب کننده و آبرسان قوی استفاده شود.

رشنو تصریح کرد: بهتر است برای جلوگیری از شستشوی زیاد دست‌ها و به دنبال آن ایجاد خشکی پوست، از دستکش‌های یکبار مصرف با رعایت پروتکل‌های بهداشتی استفاده کنیم تا کمتر مجبور به شستشوی دست‌ها باشیم.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی تاول پوستی کهیر خارش خشکی پوست کروناویروس ایسنا برای جلوگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۱۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شتاب یک پروژه بیمارستانی در دولت سیزدهم

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: پروژه بیمارستانی «نیایش» خرم‌آباد در زمینی به مساحت ۱۰۷ هزار مترمربع، ۵۸ هزار و ۸۰۰ مترمربع ساخت در ۱۴ بلوک متفاوت و با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی در مجتمع پردیس دانشگاهی کمالوند در دستور کار قرار گرفته است.

روند ساخت این پروژه بیمارستانی که از سال ۹۰ به‌عنوان جایگزین بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد آغاز شده، متوقف مانده بود و باگذشت ۱۰ سال وقفه، دوباره عملیات اجرایی ساخت پروژه کلید خورده است.

امید می‌رود در دولت سیزدهم، تحقق وعده‌های مسوولان و با تخصیص اعتبارات بیشتر، شاهد افتتاح و بهره‌برداری از این پروژه مهم بیمارستانی در مرکز لرستان باشیم تا مردم استان طعم خدمت بیشتر در حوزه سلامت را بچشند.

«نیایش» به ایستگاه ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی رسید

بهرام دلفان رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان امروز دوشنبه در بازدید استاندار لرستان از روند احداث این پروژه بیمارستانی در خرم‌آباد، اظهار کرد: این پروژه در سال ۹۵ بین ۶.۵ تا هفت درصد پیشرفت فیزیکی داشته که به قرارگاه خاتم برای اجرا واگذار می‌شود.

وی عنوان کرد: از سال ۹۵ تا دولت جدید، یعنی چهار سال، میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه به ۲۵ درصد می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه آن موقع تعداد تخت‌های این بیمارستان ۵۱۵ تخت بوده است، افزود: از سال ۱۴۰۰ و تا کنون و در دولت سیزدهم، این پروژه بیمارستانی به ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

دلفان، بیان کرد: تا کنون حدود ۴۰۴ میلیارد تومان در این پروژه بیمارستانی هزینه شده است.

وی با بیان اینکه همچنین تعداد تخت‌های این بیمارستان از ۵۱۵ تخت، به ۶۱۱ تخت افزایش پیدا کرده است، گفت: یعنی به‌اندازه یک بیمارستان کوچک دوباره به این فضا اضافه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان پروژه بیمارستانی «نیایش» خرم‌آباد را یک «ابر بیمارستان» عنوان کرد و گفت: این بیمارستان در صورت بهره‌برداری یکی از بزرگ‌ترین بیمارستان‌های منطقه به‌حساب می‌آید.

دلفان، افزود: اگر منابع اعتباری این پروژه تأمین شود، سال دیگر این بیمارستان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با تأکید بر اینکه خرید تجهیزات این بیمارستان نیز شروع شده است، گفت: اگر در سفر دوم دولت مصوب شود، اعتبارات مربوط به پروژه تأمین و تکمیل خواهد شد.

پروژه در تیرماه ۱۴۰۳ افتتاح می‌شود

صرفی سرپرست کارگاه بیمارستان «نیایش» خرم‌آباد نیز در حاشیه این بازدید، اظهار کرد: در حال حاضر احداث این پروژه بیمارستان بر عهده قرارگاه خاتم است.

وی عنوان کرد: مؤسسه «نوین ابنیه» قرارگاه خاتم عهده‌دار احداث این پروژه بوده و این مؤسسه در حدود ۱۵ کلان‌شهر کشور، در حال احداث پروژه‌های بیمارستانی است.

سرپرست کارگاه بیمارستان «نیایش» خرم‌آباد در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در حال حاضر این پروژه ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه تا سال ۱۴۰۰، ۲۵ درصد بوده و الان ۶۵ درصد است.

صرفی، تصریح کرد: در حال حاضر ۲۸۰ نفر مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بخش نمای ساختمان و دیوارهای داخلی، تأسیسات برق و مکانیک در حال اجرا است، عنوان کرد: همه تجهیزات موردنیاز گرمایشی و سرمایشی، دستگاه‌های هواساز، سیستم فاضلابی، لوله‌ها، پنجره‌ها و… برای بیمارستان خریداری شده است.

سرپرست کارگاه بیمارستان «نیایش» خرم‌آباد، تأکید کرد: اگر منابع مالی به همین روند تأمین شود، بنا داریم که تا تیرماه ۱۴۰۳ این بیمارستان را تکمیل کنیم.

صرفی، تأکید کرد: کارفرما باید بتواند منابع مالی را تأمین کند، تا بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در تاریخ یاد شده بیمارستان را تحویل بدهیم.

رشد پیشرفت طرح‌های خدمات درمانی در لرستان مطلوب است

ابوطالب شفقت استاندار لرستان نیز در جریان این بازدید با اشاره به اینکه ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی در استان در دولت سیزدهم بهره‌برداری‌شده است، اظهار کرد: رشد پیشرفت طرح‌های خدمات درمانی در این استان ۵۵۰ درصد یعنی ۶.۵ برابر است که این روند مطلوب است.

وی با اشاره به روند مطلوب پیشرفت پروژه‌های خدمات درمانی در لرستان و توجه به همه شهرهای استان، گفت: رشد پیشرفت طرح‌های خدمات درمانی در این استان ۵۵۰ درصد یعنی ۶.۵ برابر است که این روند مطلوب است.

استاندار لرستان، افزود: بیمارستان نیایش خرم‌آباد در سال ۹۲ کلنگ‌زنی شد و تا پایان دولت دوازدهم تنها ۲۵ درصد پیشرفت فیزیک داشت که طی دو سال و نیم اخیر این پیشرفت به ۶۵ درصد رسیده است.

شفقت، افزود: امیدواریم با فراهم‌کردن امکانات این بیمارستان سال آینده به بهره‌برداری برسد؛ چراکه این مجتمع بزرگ بهداشتی درمانی است که شامل اسکان بیماران و همراهان آنهاست و با حمایت ویژه به نتیجه خواهد رسید.

وی با اشاره به سفر دوم رئیس‌جمهور به لرستان گفت: میزان پیشرفت پروژه‌های استان باید بررسی و طرح‌های مختلف شهرستان‌ها بازدید شود و پس از آن اعلام خواهیم کرد تا میزبان رئیس‌جمهور باشیم؛ بنابراین زمان دقیقی برای این سفر پیش‌بینی‌نشده است.

کد خبر 6092497

دیگر خبرها

  • شتاب یک پروژه بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • عملیات اجرایی بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • پروژه آبرسانی شهرستان بهمئی ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • معرفی زیباترین غار آبی و خشکی جهان (فیلم)
  • چطور هم وزن کم کنیم و هم از افتادگی پوست جلوگیری کنیم؟
  • تعرفه فیزیکی به شعب أخذ رأی کرمانشاه ارسال نمی‌شود
  • ارتباط ویتامین B12 با جوش و آکنه صورت
  • سیگار چه بلایی بر سر پوست می‌آورد؟
  • ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند