Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-01@11:01:58 GMT

همه چیز درباره نحوه دریافت سود سهام عدالت

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۲۱۸۶۸

آخرین اخبار درمورد پرداخت سود سهام عدالت حاکی از آن است که حداکثر این سود ۲۰۰ هزار تومان بوده و تا پایان سال توسط سمات پرداخت خواهد شد.  

تاکنون به مشمولان سهام عدالت سه دوره سود پرداخت شده است به این ترتیب که در سال ۱۳۹۵ به ازای یک میلیون تومان سهم ۱۵۰ هزار تومان، در سال ۱۳۹۶، ۱۷۵ هزار تومان و در سال ۱۳۹۷، ۲۰۵ هزار تومان پرداخت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین سودی که امسال پرداخت می شود متعلق به سال ۱۳۹۸ و چهارمین دوره پرداخت سود است.

میزان سود

آنطور که محمدعلی دهقان دهندی، رئیس سازمانبورس و اوراق بهادار در آخرین اظهار نظر خود اعلام کرده است، سود سهام عدالت سال ۱۳۹۸ که از شرکت های سرمایه پذیر موجود در پرتفوی سهام عدالت تشکیل شده، در حال تجمیع است. این رقم در حدود ۲۰۰هزار تومان برای آن دسته از سهامدارانی است که تمامی سهم خود را نگهداری کرده و هیچ سهمی نفروخته باشند.

درواقع از انجایی که اردیبهشت سال جاری فرایند آزادسازی سهام عدالت صورت گرفت، برخی روش مستقیم و برخی دیگر روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کردند. آن دسته از افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده بودند اختیار فروش تا ۶۰ درصد سهام خود را داشتند. بنابراین رقمی که دهنوی اعلام کرده است به افرادی تعلق می گیرد که هیچ بخشی از سهام خود را نفروخته اند و برخی دیگر که ۳۰ یا ۶۰ درصد سهام خود را فروخته اند، فقط سود بخشی از سهام را دریافت میکنند که هنوز در پرتفوی آن ها موجود است.

زمان پرداخت سود

همچنین زمان پرداخت سود از سوی دهنوی تا پایان سال جاری اعلام شده و بر این نکته تاکید شده است چنانچه سود چند شرکت نیز تجمیع نشود، مابقی آن در سال آینده واریز خواهد شد.

نحوه پرداخت سود

با توجه به تعدد شرکت های حاضر در پرتفوی سهام عدالت، مقرر شده واریز سود سهام افرادی که مدیریت مستقیم را انتخاب کرده اند، توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه انجام شود. همچنین از آنجایی که انتخابات شرکت های سرمایه گذاری استانی که قرار بود در ۲۰ اسفندماه برگزار شود، فعلا منتفی شد، امسال سود سال ۱۳۹۸؛ سهام عدالت افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند، به همان روش سهام داران مستقیم سهام عدالت و توسط شرکت سمات واریز می شود.

 

ایسنا/

برچسب ها: سهام عدالت ، سود سهام عدالت ، بازارنیوز لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000NFT

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: سهام عدالت سود سهام عدالت بازارنیوز سود سهام عدالت هزار تومان پرداخت سود سهام خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۱۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس قسط سوم یحیی را پرداخت نکرد

باشگاه پرسپولیس به دلیل مشکلات مالی هنوز نتوانسته است به تعهدات مالی‌اش در قبال سرمربی سابقش عمل کند.

به گزارش مشرق، بعد از جدایی یحیی گل‌محمدی از پرسپولیس، این مربی با باشگاه پرسپولیس به توافق رسید تا مطالباتش را در سه قسط دریافت کند اما با اینکه که قسط اول از سوی پرسپولیس پرداخت شد، قسط دوم و سوم پرداخت نشده است.

بررسی‌های ایسنا در این زمینه نشان می‌دهد، دیروز (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) موعد پرداخت قسط سوم بوده است که این کار انجام نشده است. این در حالی است که بر اساس توافق طرفین، در صورت پرداخت‌نشدن قسط سوم در زمان مشخص‌شده، گل‌محمدی می‌تواند حدود پنج میلیارد تومان به عنوان جریمه دریافت کند. این یعنی اگر گل‌محمدی از پرسپولیس شکایت کند، علاوه بر پرداخت دو قسط، باید پنج میلیارد تومان هم جریمه بدهد.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • رای دادگاه تجدیدنظر به محکومیت کقزوی!
  • نظارت ها بر شرکت های بورسی برای واریز به موقع سود سهام عدالت چگونه است؟
  • جزئیات و نحوه پرداخت ارز به زائران حج تمتع | زائران چقدر ارز می گیرند؟
  • پرسپولیس قسط سوم یحیی را پرداخت نکرد
  • تاریخ دقیق واریز سود سهام عدالت اعلام شد + جزئیات
  • چرا عمده مردم از دریافت وام بانکی محروم اند؟/سو استفاده بانک ها
  • نحوه واگذاری سهام ترجیحی پرسپولیس مشخص شد
  • اعلام نحوه واگذاری سهام پرسپولیس ترجیحی به پیشکسوتان
  • اعلام نحوه واگذاری سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس
  • اعلام نحوه واگذاری سهام به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس