Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه، جوادجبلی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خوی در حاشیه مراسم روز درختکاری گفت: ۱۴۰ هکتار از اراضی ملی روستایی زیر کشت گیاهان دارویی و کپه کاری رفته است که با این اقدام شهرستان خوی یکی از قطب‌های تولید گیاهان دارویی کشور به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه به تشریح عملکرد سال ۹۹ اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خوی پرداخت و گفت: در سالجاری با هدف کنترل سیلاب و رسوب و تغذیه آب‌های زیرزمینی در زیر حوزه‌های هندوان و خاکمردان با حجم ۸۴۱۵ متر مکعب و با اعتبار ۳ میلیارد و ۶۳ میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی احداث گردیده و در هفته منابع طبیعی افتتاح می شود.

جبلی اضافه کرد: پروژه فاخر دیگری که در حال اجرا می‌باشد، پروژه حدنگاری و کاداستر است که برای ۲۹۰ هزار هکتار از اراضی ملی که تقریبا نزدیک ۸۰ درصد مساحت خوی می‌باشد.

او افزود: در سال ۹۹، از ۱۵ هزار هکتار از مراتع روستایی نقشه برداری شده است.

رئیس منابع طبیعی خوی اظهار داشت: در سالجاری طرح‌های مرتعداری تلفیقی به مساحت ۳۰ هزار هکتار در مراتع روستایی و ییلاقی اجرا شده و در ۳۷۰ هزار هکتار از اراضی ملی روستایی مدیریت چرای دامی شده است.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اراضی ملی کشاورزی کشت گیاهان دارویی منابع طبیعی و آبخیزداری هکتار از اراضی منابع طبیعی هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۱۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه خلع ید شد

 

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، عباس پوریانی از خلع ید بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی شهرستان سوادکوه شمالی و بازگشت به بیت المال خبر داد و افزود: در راستای حفظ حقوق بیت المال و انفال عمومی خصوصاً منابع طبیعی، با پیگیری‌های مستمر دادگستری حوزه قضائی و همکاری یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان سوادکوه شمالی، در راستای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور، ۳۳ هزار و ۶۷۵ متر مربع از اراضی ملی تصرف شده توسط متجاوزین خلع ید و به بیت المال بازگشت.

وی با بیان اینکه طبیعت ارزشمند شمال کشور و مواهب خدادادی استان مازندران نیازمند توجه ویژه است، تصریح کرد: حفاظت از منابع طبیعی، انفال، اراضی دولتی و ملی، وظیفه‌ای شرعی و قانونی است و باید این ثروت خدادادی ارزشمند برای نسل‌های بعدی حفظ شود.

پوریانی خاطرنشان کرد: برخورد دستگاه قضائی با متعرضین به منابع طبیعی و اراضی ملی، قاطع و بازدارنده خواهد بود.

دیگر خبرها

  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • کهگیلویه و بویراحمد بهشت سرمایه‌گذاری در عرصه گیاهان دارویی؛ فرصتی که از دست می‌رود
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه خلع ید شد
  • کهگیلویه و بویراحمد، بهشت گیاهان داروئی؛ فرصتی که از دست می‌رود
  • کشت ۳۵۰ هکتار گیاه دارویی در شهرستان نهاوند
  • حمیدیه رتبه برتر تولید نعنای دارویی در استان خوزستان+فیلم
  • برداشت گیاهان دارویی از رویشگاه‌های هرمزگان
  • هفت گونه گیاهی کهگیلویه و بویراحمد در خطر انقراض قرار دارند
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی