Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سال جاری 24 حوضه آبخیز مورد مطالعه قرار گرفت و 11 شهری که در معرض سیل بودند، برای جلوگیری از مواجه شدن با سیل از طریق راه اندازی پارک های آبخیزداری کاملا پوشش داده شدند.

کاظم خاوازی امروز 16 اسفند در بدو ورود به استان مرکزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز دو موضوع مهم در استان پیگیری می شود که یکی از آنها که اتفاق بسیار خوبی است و به همت استانداری، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی استان محقق شده، راه اندازی پارک آبخیزداری دره گردو اراک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ایجاد پارک های آبخیزداری از تحولات بسیار خوبی است که در حوزه جنگل و مرتع در کشور رخ داده است، افزود: مردم کمتر با این واژه آشنا هستند. هدف اولیه از ایجاد این پارک ها کنترل سیل در مناطقی است که مشرف به شهرها هستند.

خاوازی گفت: در سال جاری 24 حوضه آبخیز مورد مطالعه قرار گرفت و 11 شهری که در معرض سیل بودند، برای جلوگیری از مواجه شدن با سیل از طریق راه اندازی پارک های آبخیزداری کاملا پوشش داده شدند و هیچ مشکلی برای این شهرها در سال های آتی رخ نمی دهد و تجربه ای همچون تجربه سیل دروازه قرآن شیراز تکرار نخواهد شد.

وی یکی از اهداف ایجاد این پارک ها را نجات توسعه شهر ها از سیل عنوان کرد و گفت: مردم در این پارک ها با انواع سازه هایی که در حوزه آبخیزداری مورد استفاده قرار می گیرد آشنا می شوند قطعا در آینده از آنها نگهداری می کنند.

خاوازی پارک های آبخیزداری را از نظر گردشگری نیز بسیار جذاب دانست و افزود: دو هزار هکتار جنگلکاری بسیار خوب نیز در اراک انجام شده که امروز از آن بازدید خواهیم کرد.

وی همچنین با اشاره به راه اندازی نهالستان بسیار های‌تک در ساوه برای توسعه باغات پسته کل کشور اظهار کرد: سرمایه گذاری بسیار خوبی در این حوزه انجام شده  است و این نهالستان می تواند پایه انواع باغ های مادری پسته در کشور باشد و از این پروژه نیز بازدید خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آبخيزداري اراك سیل وزير جهاد کشاورزي پارک های آبخیزداری راه اندازی پارک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۲۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیب احتمالی پرسپولیس برابر سپاهان

تیم‌های فوتبال پرسپولیس و سپاهان در چارچوب هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال در حالی در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر می‌روند که  سرخپوشان تغییراتی را در ترکیب تیم خود خواهند داشت.  

علیرضا بیرانوند دروازه بان ملی پوش پرسپولیس با وجود اینکه چند روز پیش گچ دستش را باز کرد، اما هنوز به آمادگی کامل نرسیده است. به نظر می‌رسد امیر رفیعی به جای بیرانوند درون دروازه سرخپوشان قرار بگیرد. البته احتمال دارد که بیرانوند در آخرین لحظات جانشین رفیعی در درون دروازه سرخپوشان پایتخت شود.  

امید عالیشاه کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس که در بازی با تیم صنعت نفت آبادان مصدوم شده بود، با تلاش پزشکان آسیب دیدگی اش برطرف شده است و مشکلی برای بازی با سپاهان ندارد. همچنین دانیال اسماعیلی فر هم به خاطر محرومیت انضباطی در این بازی حضور ندارد و به احتمال زیاد وحدت هنانوف جای اسماعیلی فر در ترکیب اصلی سرخپوشان قرار می‌گیرد.  

ترکیب احتمالی پرسپولیس برابر تیم سپاهان به شرح زیر است.

امیر رضا رفیعی، گئورگی گولسیانی، حسین کنعانی زادگان، عبدالکریم حسن، وحدت هنانوف، مسعود ریگی، سروش رفیعی، اوستون ارونوف، مهدی ترابی، امید عالیشاه و عیسی آل کثیر

دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و سپاهان در چارچوب هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال امروز ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.  

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • ترکیب احتمالی پرسپولیس برابر سپاهان
  • مرکز البرزپژوهی در کرج راه اندازی می شود
  • راه‌اندازی پارک علم و فناوری در عراق با استفاده از ظرفیت‌های پارک فناوری تهران
  • راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد
  • فناوری‌هایی که استاندارد امنیتی ضعیف دارند ممنوع می‌شوند
  • نبرد تاکتیکی استقلال و تراکتور/ آبی‌ها چگونه در غیاب حسینی از دروازه‌شان محافظت می‌کنند؟
  • سامانه ثبت تخلفات پارک خودروها در قرچک راه اندازی شد
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • تجربه خاطراتی از ماجراجویی و لحظاتی شاد در دل طبیعت
  • سفر به برزیل با تور آژانس سفرنامه در بهار و تابستان ۱۴۰۳