Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@16:19:17 GMT

تظاهرات هزاران الجزایری در شهرهای مختلف

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۲۲۳۸۳

تظاهرات هزاران الجزایری در شهرهای مختلف

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تی‌آرتی عربی، هزاران الجزایری در شهر‌های مختلف الجزائر به تبعیت از پایتخت، در اولین جمعه بعد از سالگرد جنبش مردمی الحراک که در ۲۲ فوریه ۲۰۱۹ شروع شده بود، به خیابان‌ها آمدند.

این تظاهرات بعد از اعلام قوانین رئیس‌جمهور الجزایر مبنی بر «آرام کردن خیابان» انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تظاهرکنندگان از پارلمان ملی درخواست انتخابات قانونی و زودهنگام، عفو تظاهرکنندگان در بند و تغییرات بنیادی در حکومت را داشتند.

بعد از استعفای «عبدالعزیر بوتفلیقه» در تاریخ ۲ آوریل ۲۰۱۹ و انتخاب جانشین او در ۱۲ دسامبر همان سال، تظاهرات ادامه داشت تا اینکه وضع فوق‌العاده برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا اعلام شد.

در خلال روز‌های اخیر فعالان جنبش، مردم را دوباره به خیابان‌ها دعوت کردند تا درخواست تغییرات بنیادی در نظام را اعلام کنند.

شایان ذکر است، اعتراض‌های مردمی در الجزایر از فوریه سال ۲۰۱۹ به دنبال اعلام نامزدی رئیس‌جمهوری این کشور برای پنجمین دور متوالی آغاز شد و این اعتراض‌ها ابعاد وسیعی به خود گرفت. معترضان و مخالفان بوتفلیقه باور داشتند او به دلیل شرایط جسمانی خود توانایی اداره کشور را ندارد و بهتر است از قدرت کناره‌گیری کند و دیگر برای ریاست‌جمهوری نامزد نشود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار آفریقا تظاهرات در الجزایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۲۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برتری 3-0 بارسلونا مقابل لیورپول با بریس لیونل مسی (لیگ قهرمانان اروپا - 2019/5/1) / فیلم

سال 2019 در چنین روزی، دو تیم بارسلونا و لیورپول از دور رفت مرحله نیمه نهایی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا فصل 2018/19 به مصاف هم رفتند. لوییس سوارز و لیونل مسی (2) گلزنان بارسلونا در این مسابقه بودند. گل دوم لیونل مسی در این مسابقه که روی یک ضربه آزاد تماشایی به ثمر رسید، ششصدمین گل این بازیکن آرژانتینی با پیراهن بارسلونا بود.

دانلود (12.8MB)

دیگر خبرها

  • برگزاری ویژه برنامه های گرامیداشت مقام معلم در شهرهای مختلف خراسان رضوی
  • برتری 3-0 بارسلونا مقابل لیورپول با بریس لیونل مسی (لیگ قهرمانان اروپا - 2019/5/1) / فیلم
  • مسیر ویژه خیابان جمهوری ساماندهی شد
  • استقرار هزاران نیروی پلیس در برلین
  • تظاهرات حمایت از غزه در شهرهای مختلف جهان
  • وضعیت متشنج در خیابان‌های تل آویو + فیلم
  • تداوم تظاهرات هزاران صهیونیست ضد نتانیاهو در تل‌آویو
  • تظاهرات مجدد هزاران صهیونیست در تل آویو
  • فیلم/وضعیت خیابان‌های تل آویو و تظاهرات ضددولتی صهیونیست‌ها
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران