Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@00:28:41 GMT

اعلام فرا‌خو‌ان ششمین دوره مهر اصالت ملی در البرز

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۲۲۴۵۴

اعلام فرا‌خو‌ان ششمین دوره مهر اصالت ملی در البرز

فریدون محمدی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌دستی استان‌البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، با اشاره به اعلام فرا‌خو‌ان ششمین دوره مهر اصالت ملی، گفت: بر این اساس آثار تولید‌شده با مواد اولیه با کیفیت، حفظ حقوق مالکیت معنو‌ی اثر در حوزه طراحی و تولید، حفظ کیفیت و مرغوبیت در طول فرآیند تولید و ‌محصول نهایی و همچنین لزوم رعایت طراحی در چارچوب اصولی و مناسب، شرایط راهیابی به ششمین دوره مهر اصالت ملی را خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز در ادامه بیان کرد: حضور برا‌ی علاقمند‌ان به صورت انفرادی و یا کار‌گاهی دارا‌ی مجوز و فاقد مجوز که تولید‌ات قابل تکثیر داشته باشند بلا‌مانع بوده و همچنین اخذ تأییدیه فعالیت برا‌ی افراد حقیقی و مجوز ثبت کار‌گاه برا‌ی اشخاص حقوقی از طرف معاونت صنایع‌دستی البرز الزامی است.

محمد‌ی ادامه داد: پس از تأیید اثر نهایی و تشکیل و تکمیل پرونده و فرم تقاضانامه صرفاً محصولات نهایی تولید شده به صورت انبوه و نیمه‌انبوه قابل پذیرش بوده و هر شرکت‌کننده مجاز به ارسال ۲ اثر بوده و آن دسته از هنر‌مند‌انی که به صورت گروهی همکاری می‌کنند باید توجه داشته باشند که تعداد افراد گروه حد‌اکثر ۳ نفر بوده و در نهایت در صورت در‌یافت مهر اصالت ملی گواهی نیز به صورت مشترک برای تمام اعضا‌ی گروه صادر خواهد شد.

این مقام مسؤول یادآور شد: علاقمند‌ان به شرکت در فرا‌خو‌ان می‌توانند از تاریخ ۱۴۰۰/۰۱/۲۸ تا ۱۴۰۰/۰۴/۳۱ با مراجعه به معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل ثبت‌نام کرده و پس از داور‌ی استانی که در اواسط مرداد ماه انجام می‌شود آثار راه یافته به داروی نهایی متعاقباً اعلام خواهند شد.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: فریدون محمدی مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان البرز مهر اصالت ملی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۲۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی به تولید و اشتغال منجر می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی، در صورت اجرای درست و دقیق، به بهبود وضع کسب‌وکار در کشور و رونق تولید منجر می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه مجلس یازدهم کارنامه درخشانی در حوزه حمایت از تولید و اشتغال دارد و قوانین مهمی در این زمینه تصویب شده است، بیان کرد: مهم‌ترین اقدام مجلس یازدهم در این حوزه، رفع انحصار از مجوزهای کسب‌وکار و شکستن قلم‌های طلایی با تصویب قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار بود که به دوران تاریک رانت‌های صنفی پایان داد.

وی افزود: تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان نیز به عقب‌ماندن نظام قانون‌گذاری از نیازهای زیست‌بوم فناوری کشور پایان داد و به‌گفته معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، قانون جهش تولید دانش‌بنیان تاکنون به یک میلیارد ۳۰۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی منجر شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب قانون مالکیت فکری و قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی، همچنین معافیت‌های مالیاتی بر کسب‌وکارهای خرد و تصویب قانون مالیات بر سوداگری برای هزینه‌دارکردن فعالیت‌های اقتصادی غیرمولد و درنهایت اختصاص منابع تبصره ۱۸ بودجه برای ایجاد اشتغال به خود استان‌ها، از دیگر عناصر ریل‌گذاری مجلس در موضوع تولید و اشتغال است که در صورت اجرای درست و دقیق آن، به بهبود وضع کسب‌وکار در کشور و رونق تولید منجر می‌شود.

دیگر خبرها

  • زنجان| صنایع‌دستی مردمی‌ترین مشارکت در جهش تولید است
  • بوم‌گردی عشایری در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • برگزاری آزمون مهارت سنجی گلیم بافی در البرز
  • گشایش نخستین نمایشگاه توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی کتابخوان
  • هنرنمایی زنان عشایر در ۳۰ رشته صنایع دستی
  • ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد
  • موفقیت هنرمندان سیرجانی در کسب ۲۱ مهر اصالت ملی صنایع‌دستی
  • قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی به تولید و اشتغال منجر می‌شود
  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • تولید بیش از ۸۵ نوع صنایع دستی در فارس