Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@16:05:56 GMT

ورود سازمان ملل به پرونده سد النهضه

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۲۲۵۰۷

ورود سازمان ملل به پرونده سد النهضه

سازمان ملل برای کمک به شکست رکود موجود در مذاکرات کشورهای سودان، مصر و اتیوپی پیرامون سد النهضه اعلام آمادگی کرد.

 به نقل از سایت اسکای نیوز، سازمان ملل در پاسخ به درخواست سودان برای تشکیل گروه چهارجانبه بین المللی متشکل از اتحادیه آفریقا، سازمان ملل، اتحادیه اروپا و آمریکا به رهبری جمهوری کنگو؛ ریاست فعلی اتحادیه آفریقا جهت میانجیگری در پرونده سد النهضه اعلام آمادگی کرد تا این سازمان نیز به عنوان واسطه در این پرونده حضور داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استفان دوجاریک، سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل گفت، سازمان برای شرکت در روند مذاکراتی که اتحادیه آفریقا پیرامون سد رهبری می کند، آماده است.

همچنین سامح شکری، وزیر خارجه مصر در تماس تلفنی با گوترش آخرین تحولات مربوط به سد النهضه را بررسی و نسبت به توقف این مذاکرات ابراز نگرانی کرد.

وی در این گفتگو پیشنهاد سودان را برای گسترش مشارکت جامعه بین الملل در مذاکرات سد مطرح و بر لزوم شروع مذاکرات جدی پیرامون این سد با نظارت اتحادیه آفریقا و طرف های بین المللی تاکید کرد؛ مذاکراتی که قبل از فصل بارش باران که اتیوپی اعلام کرده در آن فصل مرحله دوم آبگیری را اجرایی می کند، به دستیابی به توافق عادلانه و متعادل و الزام آور در آبگیری و راه اندازی سد منجر شود و در این توافق منافع سه کشور ذیربط حفظ شود.

شکری نسبت به اقدام یکجانبه اتیوپی به اجرای مرحله دوم آبگیری سد هشدار داد و گفت، این اقدام آثار و تبعات منفی خواهد داشت و باید از طریق دستیابی به توافق در کمترین زمان ممکن از این تبعات پرهیز کرد.

کشورهای مصر، سودان و اتیوپی که از سال ۲۰۱۱ مذاکرات پیرامون سد النهضه را شروع کرده اند، اختلافات زیادی در این زمینه دارند. این سد تنشی در سطح منطقه بخصوص با مصر برانگیخته است چرا که این کشور ۹۷ درصد آب مورد نیاز خود را از رود نیل تامین می کند و از این مساله نگران است که ساخت سد روی این رود سهم آبی قاهره را کم کند. خارطوم و قاهره مایل هستند درباره مدیریت سد یک توافقنامه قانونی الزام آور حاصل شود./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: اتحادیه آفریقا سازمان ملل سد النهضه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۲۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سازمان توسعه تجارت به ماجرای تولید نوکیای تقلبی

پس‌ از جنجال‌ها در خصوص تولید موبایل با برند نوکیا در ایران بدون مجوز از شرکت نوکیا، سازمان توسعه تجارت ایران در نامه‌ای به وزارت صمت خواستار توضیح این وزارت‌خانه در خصوص تولید نوکیای تقلبی شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، پس‌ از جنجال‌ها در خصوص تولید موبایل با برند نوکیا در ایران بدون مجوز از شرکت نوکیا، سازمان توسعه تجارت ایران در نامه‌ای به وزارت صمت خواستار توضیح این وزارت‌خانه در خصوص تولید نوکیای تقلبی شد.

ابتدای امسال معاون وزیر صمت اعلام کرده بود سازمان توسعه تجارت باید در خصوص استفاده از برند نوکیا و تایید نمایندگی نوکیا اظهارنظر کند.

به نظر می‌رسد در روزهای آینده این سازمان به دعوای تولید نوکیای تقلبی در ایران خاتمه دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم
  • مجموعه ۹ جلدی بن‌مایه‌های فلسفه دین رونمایی می‌شود
  • جنجال عجیب پیرامون مدال اهدایی به علی دایی!
  • کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • حضور مقامات بین‌المللی در ریاض برای گفتگو پیرامون غزه
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح
  • ورود سازمان توسعه تجارت به ماجرای تولید نوکیای تقلبی
  • کاخ سفید مدعی شتاب تازه ای در مذاکرات غزه شد
  • واکنش در اروپا به گنجاندن سپاه در لیست تروریست‌ها