Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین خانجانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از برگزاری نخستین سمپوزیوم مفاخر و مشاهیر در همدان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین مفاخر و مشاهیر زیادی را در خود پرورانده است بر آن شد تا داشته‌های خود را بروز دهد زیرا ارج نهادن به بزرگان و مشاهیر در قالب شعار نمی‌گنجد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه داشته‌های همدان به لحاظ علمی، فرهنگی و ادبی باید معرفی شده و کهن بودن همدان را به رخ جهانیان بکشد افزود: بر این اساس سازمان منظر و فضای سبز شهری قرار شد مطالعاتی داشته باشد و به مفاخر علمی و فرهنگی شهر همدان از قبل سده ۱۳۰۰ بپردازد.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری همدان با اشاره به اینکه انتخاب آثار و هنرمندان طی چند مرحله انجام شد بیان کرد: کارشناسان پس از طی مراحلی به اطلاعات ۲۳ نفر از مفاخر و مشاهیر همدان دست یافتند و تاییدیه‌ها گرفته شد.

 وی با بیان اینکه مرحله بعدی کار فراخوان تصویرسازی مشاهیر بود تصریح کرد: در مرحله بعد فراخوان شد که هنرمندانی که می‌توانند این تصاویر را به سردیس تبدیل کنند، اعلام آمادگی کنند که ۸۰ نفر معرفی شدند.

خانجانی با بیان اینکه در نهایت هیات داوران ۳۰ نفر را برای ساخت سردیس مشاهیر همدان انتخاب کرد افزود: با انتخاب هنرمندان مقرر شد آنها ماکت‌های مفاخر و مشاهیر را با اطلاعات اولیه‌ای خودشان کسب می‌کنند ساخته و فیلم و عکس آن را به هیات داوران ارسال کنند.

 وی یادآور شد: پس از ارسال فیلم و عکس ماکت از سوی هنرمندان سرانجام ۲۳ ماکت برگزیده شد و قرار شد سردیس‌ها با ارتفاع یک متر و ۱۰ سانت و یک متر ۲۰ سانت با عرض ۶۰ سانتیمتر را بسازند.

مدیرعامل سیما، منظر و فضای سبز شهرداری همدان با بیان اینکه مفاخر و مشاهیر همدان باید بیش از این به جامعه معرفی شود گفت: خواجه رشیدالدین فضل‌الله همدانی، عین‌القضات همدانی، بوعلی‌سینا، باباطاهر، عراقی همدانی و بدیع‌الزمان همدانی از جمله مشاهیری هستند سردیس آنها ساخته خواهد شد.

وی در خصوص نصب این سردیس‌ها نیز گفت: فعلا مکان نصب آنها مشخص نیست هرچند چندین گزینه مطرح است و در حال بررسی آنها هستیم اما نهایی نشده است.
 
انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: سردیس مفاخر سمپوزیوم مفاخر و مشاهیر همدان مفاخر و مشاهیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۲۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاهها

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال از برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاهها، به دنبال نامه مهم وزیر ورزش و جوانان خبر داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، امیرمهدی علوی، مدیر روابط عمومی فدراسیون گفت: پیرو نامه حائز اهمیت اخیر وزیر محترم ورزش و جوانان و به دنبال آن دستورات اکید ریاست محترم فدراسیون فوتبال، نخستین نشست کارگروه آسیب‌شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها برای اعمال رویه‌های قانونی متقن، به‌زودی با حضور دستگاه‌های ذیربط، مقامات و مدیران مسئول به میزبانی فدراسیون فوتبال برگزار خواهد شد.

وی افزود: بدیهی است، با عنایت به وظایف ذاتی فدراسیون و وفق آیین‌نامه‌های مصرح در فرآیند صدور مجوز حرفه‌ای و همچنین با توجه به الزامات بالادستی، تخلفات احتمالی از سوی افراد حقیقی یا حقوقی با جدیت مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

هوادار خاطی سپاهان 10 سال محروم شد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جایزه نوبل ادبی باید به فردوسی تعلق می‌گرفت
  • برگزاری رویدادهای جذاب فرهنگی به مناسبت روز دختر در همدان
  • تهران آماده برگزاری نخستین انتخابات تمام الکترونیک
  • برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • برگزاری نخستین رویداد ملی غذایی «فبین فود» در مشهد
  • ساخت نخستین ابرترانسفورماتور ۵۰۰ مگاولت آمپر کشور در زنجان
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاهها
  • برگزاری لیگ قهرمانان بسکتبال آسیا با حضور شهرداری گرگان
  • تجلیل از مشاهیر، موجب اعتلای فرهنگی و هنری می شود
  • آنچه در جلسه شورای عالی باغ مشاهیر اصفهان گذشت