Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@02:53:50 GMT

نجات ۲۰۰ حادثه دیده در ۷۲ ساعت گذشته

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۲۲۸۹۰

نجات ۲۰۰ حادثه دیده در ۷۲ ساعت گذشته

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از نجات ۲۰۰ حادثه دیده از سوی امدادگران و نجاتگران گروه‌های تخصصی امداد و نجات هلال‌احمر در ۷۲ ساعت گذشته در سراسر کشور خبر داد.

 محمدباقر محمدی افزود: در ۷۲ ساعت گذشته، ۲۲۴ مورد ماموریت امداد و نجات برای ارائه خدمات پایه و اولیه امداد و کمک های اولیه به حادثه دیدگان انواع حوادث فصل زمستان انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

وی ادامه داد: با تلاش امدادگران هلال احمر در مدت زمان یادشده به ۵۲۱ نفر از درخواست کنندگان کمک اضطراری امدادرسانی شد که از این تعداد ۶۵ مصدوم با استفاده از تکنیک های نجات فنی از داخل خودروهای تصادفی و آسیب دیده نجات یافتند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر توضیح داد:‌ همچنین در اجرای خدمات رسانی امدادی به آسیب دیدگان حوادث جاده ای و ترافیکی در ۷۲ ساعت گذشته، امدادگران هلال احمر توانستند ۱۳۱ نفر از مصدومان حوادث یادشده را برای دریافت خدمات تکمیلی درمانی به مراکز بیمارستانی منتقل و ۳۶ نفر دیگر از مصدومان را در محل درمان سرپایی کنند.

محمدی همچنین از اسکان اضطراری و موقت تعدادی از مسافران زمستانی در پایگاه های امداد و نجات جاده ای و بین شهری هلال احمر در جاده های سخت گذر و مسیرهای مواصلاتی صعب العبور کوهستانی خبر داد و گفت:‌ با تلاش امدادگران در ۷۲ ساعت گذشته، ۳۰ مورد عملیات رهاسازی مصدومان سوانح ترافیکی از درون خودروهای حادثه دیده نیز انجام شده است.

وی از مردم خواست در صورت قرار گرفتن در وضعیت های اضطراری عمومی و پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت، با شماره ۱۱۲ مرکز پاسخگویی به کمک اضطراری سازمان امداد و نجات تماس بگیرند.

به گزارش ایرنا، ارائه خدمات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری در زمان وقوع حوادث و سوانح، ارائه آموزش‌های امداد کمک‌های اولیه به اقشار مختلف جامعه، برنامه ریزی و اقدام در جهت آمادگی مقابله با حوادث و سوانح، ارسال محموله‌های کمک‌های بشردوستانه به کشورهای آسیب دیده و متأثر از حوادث طبیعی، غیرطبیعی و اعزام عوامل امدادی در داخل و خارج از کشور از جمله وظایف این سازمان راهبردی وابسته به جمعیت هلال احمر است.

سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیش از ۳۰ سال تجربه در زمینه آمادگی و پاسخگویی سوانح در داخل و خارج از کشور به عنوان یکی از بخش‌های اصلی جمعیت هلال احمر محسوب می‌شود که با امکانات گسترده عملیاتی، پشتیبانی، مخابراتی، امداد هوایی، جاده‌ای، دریایی، کوهستان و شهری، عملیات امداد و نجات را در فصول مختلف سال و برای خدمات رسانی به آسیب دیدگان و متاثرین از انواع حوادث و سوانح احتمالی در سراسر کشور اجرا می‌کند.ایرنا 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سازمان امداد و نجات ۷۲ ساعت گذشته جمعیت هلال احمر حوادث و سوانح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۲۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان‌باختن یک نفر در حادثه سقوط به دره در دزپارت

ایسنا/خوزستان معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان خوزستان از جان باختن یک نفر در حادثه سقوط به دره در دشت بزرگ دزپارت خبر داد.

امیرعباس نجفی به رسانه‌ها اظهار کرد: با گزارش حادثه سقوط از کوهستان فردی در دشت بزرگ از توابع دزپارت به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان خوزستان که روز جمعه (٧ اردیبهشت‌ماه) رخ داد، بلافاصله دو تیم تخصصی نجات در کوهستان از پایگاه امام هادی(ع) دزپارت به محل حادثه اعزام شد.

وی بیان کرد: نیروهای امدادی هلال احمر دزپارت پس از اقدامات اولیه و به وسیله تجهیزات امدادی فرد جان باخته را رهاسازی کردند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان خوزستان گفت: این عملیات که با مشارکت هشت نیروی عملیاتی در قالب دو تیم تخصصی کوهستان انجام شد، پس از ٩ ساعت تلاش امدادگران به پایان رسید. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • جان‌باختن یک نفر در حادثه سقوط به دره در دزپارت
  • طبیعت‌گرد ۵۸ ساله اشنویه‌ای از مرگ حتمی نجات یافت
  • نجات طبیعت‌گرد ۵۸ ساله از مرگ حتمی در اشنویه
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متاثر از سیل
  • تداوم امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • امدادرسانی هلال احمر به ۱۳۰۰ نفر در۴۸ ساعت گذشته در۱۱ استان
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • ۱۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتگی / امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر به بیش از ۱۳۰۰ نفر