Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  سیدعباس صالحی وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی صبح شنبه در مراسم افتتاح کتابخانه مرکزی یزد با اشاره به اینکه یزد یکی از کانون‌های فرهنگ مکتوب ایران اسلامی است، گفت: امروز شاهدیم که در آستانه بهار طبیعت، بهار اندیشه نیز در این شهرستان شکوفه زده و ثمرات آن بیش از پیش بر این محیط و این منطقه پرتو افشانی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: علمی عمل کردن در فعالیت‌ها یکی از رویکرد‌های مهم وزارت ارشاد است و یکی از اتفاقات خوب در این زمینه، انجمن‌های علمی کتابخانه‌های عمومی کشور بود که بیش از هزار نفر از متخصصان حوزه علمی کتابخانه در این محفل حضور دارند و پشتوانه جریان‌های علمی خواهند بود.

صالحی عنوان کرد: یک نگاه علمی کمک می‌کند که هم موقعیت فعلی را بهتر بشناسیم و با آینده نگری و آینده نگاری، فعالیت‌ها را به پیش ببریم.

وزیر ارشاد ادامه داد: اینکه کتابخانه از یک مرکز قرائت خانه و امانت کتاب به یک باشگاه فرهنگی مبتنی بر کتاب تبدیل شود نیز یکی از رویکرد‌های ماست که با این نگاه اتفاقات مهمی هم در برنامه کتابخانه‌ها و هم معماری کتابخانه‌ها اتفاق افتاده است.

صالحی یادآور شد: در برنامه‌های روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه حدود ۳۰۰ هزار برنامه با همین نگاه اجرا شده و شاید بیش از ۴ میلیون نفر در این باشگاه اجتماعی کتابخانه‌ای حضور داشتند.

او عنوان کرد: در کنار باشگاه حقیقی، باشگاه مجازی نیز فرصت جدیدی بوده که امسال در شرایط کرونا فرصت جدی تری برای فعالیت پیدا کرده است.

وزیر ارشاد بیان کرد: تلاش ما این است که کتابخانه را به یک محیط اجتماعی و یک فضای اجتماعی سازی تبدیل کنیم.

وی، توجه ویژه به کودک و نوجوان در کتابخانه‌ها نیز بسیار حائز اهمیت است و در این راستا جریان بخش کتاب کودک و نوجوان توسعه یافته و بیش از یک میلیون نفر عضو کودک و نوجوان در کتابخانه‌ها داریم و تلاش ما تربیت نسل کتابخوان است.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کتابخانه عمومی فرهنگ و ارشاد مطالعه کتاب معرفی کتاب کتابخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۲۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت حاج عیسی قلی پور معروف به عیسی بخشی از بزرگان عرصه موسیقی را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

در نهایت تاسف و تاثر خبر درگذشت زنده یاد از بزرگان موسیقی در خراسان شمالی را دریافت نمودم.

شادروان حاج عیسی قلی پور که نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران در پرونده داشت، سینه‌اش لبریز از روایات، حکایات و اشعاری بود که زلالی مذهب، عشق، عرفان، حماسه و احساس را تجلی می‌بخشید.

دیدار با این هنرمند فقید و شنیدن هنر روح بخش او از بیادماندنی‌ترین خاطرات اینجانب در سفر به خراسان شمالی است.

اینجانب ضمن نکوداشت نام و یاد این هنرمند فقید، ضایعه درگذشت ایشان را به جامعه هنری ایران اسلامی، هنرمندان خراسان شمالی، خانواده آن مرحوم تسلیت عرض نموده و غفران و رحمت الهی را برای او از درگاه خداوند رحمان مسئلت می نمایم.»

عیسی قلی‌پور از بخشی‌های موسیقی مقامی شمال خراسان، نوازنده دوتار و پیشکسوت موسیقی محلی در این خطه است که چندین دهه سابقه بخشی‌گری دارد و به علت کهولت سن و بیماری سرطان درگذشت.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران
  • سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از موفقیت‌های مجلس یازدهم
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم
  • مردمی شدن فرهنگ در اولویت کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است
  • ایمانی پور به ارمنستان سفر کرد
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر