Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا، تارنمای شبکه خبری سی ان ان با پرداختن به این موضوع نوشت: چین در وضعیتی از ساخت و ساز کشتی است که جهان تاکنون چنین حجمی از ساخت کشتی را به خود ندیده است.

این رسانه خبری آمریکایی نوشت: از سال ۲۰۱۵میلادی تا به امروز، چین اقدام به ساخت کشتی هایی کرده است که اکنون این کشور را به بزرگترین قدرت دریایی در جهان بدل ساخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین گزارش و اعلام «دفتر اطلاعات دریایی آمریکا» موسوم به «اونی» (ONI) شمار رزم ناوهای چین در سال ۲۰۱۵ میلادی ۲۲۵ فروند بود، اما  تا سال ۲۰۲۰ میلادی به ۳۶۰ فروند رزمناو رسیده است که این تعداد، ۶۰ فروند بیش از رزمناوهای کنونی در ناوگان نیروی دریایی آمریکا است.

اونی پیش بینی می کند که شمار رزمناوهای نیروی دریایی ارتش آزادی بخش چین از هم اکنون تا چهار سال دیگر به ۴۰۰ فروند برسد.  

سی ان ان در ادامه گزارش نوشت: «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین، درباره بالا بردن توان نظامی نیروی دریایی این کشور گفته است؛ «ماموریت و وظیعه ساخت نیروی دریایی قدرتمند هرگز به فوریت امروز نبوده است».

این شبکه خبری آمریکایی افزود: نیروی دریایی آمریکا در گزارشی سال گذشته میلادی اعلام کرد طی دو دهه اخیر شمار رزمناوهای نیروی دریایی چین سه برابر شده است.

دراین گزارش آمده است: نیروی دریایی چین هم اکنون دارای بزرگترین فرماندهی نیروی دریایی در جهان است، آنها پیشرفته ترین رزمناوهای سطحی، زیردریایی، ناوهواپیمابر، جت های جنگنده، ناوهای تهاجمی آبی خاکی، زیردریایی هایی با توان حمل موشک های هسته ای، رزمناوهای گارد سالحی و کشتی های یخ شکن قطبی را ساخته اند.

سی ان ان افزود: برخی از این رزمناوها و شناورهای جنگی ساخت چین نه تنها برابر بلکه بهتر از دیگر رزمناوهای آمریکایی است.  

بنابراین گزارش، «اندرو اریکسون» (Andrew Erickson) استاد کالج جنگ نیروی دریایی آمریکا (US Naval War College) در گزارشی فوریه خود نوشت: ارتش چین نه تنها از کارخانه های کشتی سازی این کشور رزمناو دریافت می کند بلکه آنها رزمناوهایی با توانایی و قدرتی بالاتر برخوردارند.

این استاد کالج نیروی دریایی آمریکا به  به ناوشکن های «تایپ ۰۵۵» (Type ۰۵۵ destroyer) – ناوشکن گریز از راداری که قابلیت پرتاب موشک  های هدایت شونده را دارد، که برخی از تحلیلگران این نوع رزمناو چینی را به مراتب بهتر از رزمناوهای آمریکایی آبی خاکی از کلاس «تیکندروگا» (Ticonderoga-class) که یک ناو با قابلیت پرتاب موشک های هدایت شونده است، می دانند.

رزمناو رادارگریز چینی  رزمناو آمریکایی 

این گزارش می افزاید: درحالی  که چین قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ شمار رزمناوهای نیروی دریایی خود را به ۴۰۰ فروند برساند، اما طرف آمریکایی بدون مشخص ساختن زمان خاصی، درنظر دارد تا ۳۳۵ فروند رزمناوها داشته باشد.

سی ان  ان در ادامه این گزارش نوشت: البته هنوز نمی توان گفت که قدرت نیروی دریایی آمریکا به آخر رسیده است، چراکه شمار نیروی دریایی آمریکا با داشتن ۳۳۰هزار خدمه فعال بیشتر از طرف چینی است که درحال حاضر تنها ۲۵۰هزار نیروی فعال دریایی دارد.

این گزارش در ادامه با اشاره به توان بالاتر ناوهای هواپیمابر آمریکایی در قبال چین که شالوده آنها بر پایه ناوهای هواپیمابر روسی بنا نهاد شده است، افزود: نیروی دریایی آمریکا  دارای ۹ هزار فروند موشک عمود پرواز است که از سطح رزمناوهای خود قابلیت پرتاب دارند درحالی که چین تنها یکهزار فروند از این نوع موشک با چنین قابلیتی را دارا است.

**۱۳۰۲**

برچسب‌ها نیروی دریایی آمریکا چین ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نیروی دریایی آمریکا چین ایالات متحده آمریکا نیروی دریایی آمریکا چین ایالات متحده آمریکا اخبار کنکور نیروی دریایی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۲۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین ناو هواپیما‌بر چین با آخرین فناوری راهی دریا شد

تین نیوز

سومین ناو هواپیما بر چین که با آخرین فنّاوری ساخته شده و در ژوئن ۲۰۲۲ میلادی رونمایی شده بود روز چهارشنبه اول ماه می به منظور تست و آزمایش به آب انداخته شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مانا، خبرگزاری رویترز اعلام کرد: این ناو هواپیما‎بر Fujian با آخرین تجهیزات و فنّاوری جدید توسط متخصصان چینی طراحی و ساخته شده و پیشرفته تر از دو ناو هواپیما بر قبلی چین است.  

بر اساس این گزارش «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین در مراسم به آب اندازی این ناو گفت: تلاش متخصصان دریایی این کشور بر این اساس است که چین به قدرت نظامی برجسته در منطقه تبدیل شود و نیروی دریایی این کشور با ناو های blue-water که قادر به مانور در دوردست های ساحلی چین است، قدرت نظامی خود را برجسته کند.

 وی دربارۀ انتخاب نام این ناو هواپیما بر گفت: قابلیت اطمینان و پایداری سیستم نیروی محرکه الکترونیکی این ناو توسط متخصصان این کشور بی نظیر می باشد و یکی از مهم ترین سخت افزار های نظامی چین به شمار می رود که در حال گسترش است.  

وی با اشاره به اینکه این ناو یک عرشه پرواز مسطح با سیستم پیشرفته پرتاب جت به می باشد، درباره انتخاب نام آن گفت این نام از استانی در چین که در مقابل تایوان به طور دموکراتیک اداره می شود، گرفته شده است.  

این کشتی بزرگ نیروی دریایی چین در کارخانه کشتی سازی جیانگ نان شانگهای ساخته شده و پس از انجام آزمایشات اولیه در روز اول ماه می راهی دریا شد.  

پیش بینی می شود راه اندازی کامل این ناو هواپیما بر و آزمایش دریایی آن تا پایان ۲۰۲۴ میلادی انجام شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ۳۰ تفنگدار دریایی آمریکا زخمی شدند | ماهیت این حادثه فاش نشده است
  • ۳۰ تفنگدار دریایی آمریکا حین برگزاری یک رزمایش زخمی شدند
  • سانحه برای هواناوهای ارتش آمریکا و جراحت ۳۰ ملوان و تفنگدار دریایی
  • ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد
  • محاصره اقتصادی اسرائیل در مدیترانه تکمیل می شود؟
  • همه آن چیزی که باید از ناو شهید مهدوی نیروی دریایی سپاه پاسداران بدانیم+ عکس
  • برای نخستین بار؛ ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد
  • ناو سپاه از مدار صفر درجه گذشت
  • شناور موشکی سپاه از خط استوا گذشت
  • سومین ناو هواپیما‌بر چین با آخرین فناوری راهی دریا شد