Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، استان چهارمحال و بختیاری به دلیل دارا بودن اکوسیستم کوهستانی و وجود گونه‌های گیاهی و جانوری متعدد، از نظر تنوع زیستی دارای اهمیت بسیار بالایی است.

موزه تاریخ طبیعی استان چهارمحال و بختیاری با هدف جمع آوری و انتشار اطلاعات سیمای طبیعی و حفاظت از تنوع زیستی از سال ۱۳۸۸ فعالیت خود را آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

کرونا مانع از مهاجرت پرندگان به تالاب‌های چهارمحال و بختیاری نشد

این مرکز مکانی مناسب برای فراگیری دانش محیط‌زیستی و آشنایی نزدیک با طبیعت و حیات‌وحش است.

شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به شعار امسال روز جهانی حیات وحش با عنوان «جنگل‌ها و معیشت‌ها: پایداری مردم و سیاره زمین» گفت: نقش جنگل در پایداری توسعه و افزایش امنیت زیستی بر کسی پوشیده نیست و دلیل انتخاب این شعار افزایش توجه به حفظ جنگل و حیات وحش برای ایجاد پایداری در معیشت جوامع مرتبط با این اکوسیستم‌ها است.

او موزه‌های تاریخ طبیعی را به عنوان ابزاری برای بازگو کردن تنوع ژنتیکی و زیستی گونه‌های مختلف جانوری و در برگیرنده ذخایر ژنتیکی کشور عنوان کرد و افزود: موزه تاریخ طبیعی استان چهارمحال و بختیاری از سال ۱۳۸۸ پاسخ گوی نیاز دانش‌آموزان، علاقمندان به طبیعت و محیط زیست، دانشگاهیان و عموم مردم است.

احمدی اضافه کرد: قرارگیری این موزه در جوار منطقه حفاظت شده تنگ صیاد جذابیت ارائه آموزش‌های زیست محیطی برای مخاطبان را دوچندان کرده است.

او با اشاره به وضعیت موجود همه‌گیری بیماری کرونا ادامه داد: برنامه‌ای در این اداره کل برای امکان بازدید مجازی و دریافت اطلاعات به‌صورت غیرحضوری تدوین و اجرا شده است.

احمدی گفت: موزه مجازی به‌صورت برنامه مناسب سازی شده از طریق رایانه و گوشی‌های هوشمند در اختیار عموم قرار گرفته است و علاقمندان می‌توانند از طریق ارتباط الکترونیکی با روابط عمومی این اداره کل از خدمات این برنامه بهره لازم را ببرند.

او افزود: ۲۳۴ نمونه گیاهی و جانوری در موزه تاریخ طبیعی استان نگهداری و در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است، این مکان با مساحت یک هزار و ۶۰۰ متر مربع دارای بخش‌های، اداری، نمایشگاهی و آموزشی است.

احمدی اضافه کرد: در این مرکز کتابخانه تخصصی و سالن آمفی تئاتر مجهز به تجهیزات سمعی و بصری، امکان برگزاری کارگاه و برنامه‌های آموزشی برای بخش‌های علمی فراهم شده است.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گونه های جانوری تنوع زیستی چهارمحال و بختیاری موزه تاریخ طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۲۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغزندگی جاده‌های چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛  رئیس پلیس راه استان از لغزندگی محور‌های شهرکرد، کیار، سامان، فارسان، بن، اردل، لردگان، بروجن و کوهرنگ و گردنه های استان خبر داد و گفت: هم‌اکنون تمامی جاده‌های این استان باز و تردد در آنها روان است.
سرهنگ نوربخش افزود: رانندگان با توجه ویژه به گردش ها، رعایت فاصله طولی، سرعت مجاز و توجه به جلو از هر گونه حادثه احتمالی جلوگیری کنند.

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی زنجان
  • خبر‌های ورزشی ۶ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • سفر استاندار چهارمحال و بختیاری به ناغان
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • خبر‌های ورزشی ۵ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • (تصاویر) طبیعت بکر بازفت در چهارمحال و بختیاری
  • لغزندگی جاده‌های چهارمحال و بختیاری
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • ماجرای دیده شدن چند شغال در پارک لویزان چیست؟
  • ماجرای دیده شدن چند شغال در پارک لویزان چیست؟ | واکنش سازمان پسماند شهرداری نسبت به این اتفاق