Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@02:11:49 GMT

جای خالی برنامه‌های هدفمند پرورشی در مدارس

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۲۳۵۲۷

جای خالی برنامه‌های هدفمند پرورشی در مدارس

ایسنا/زنجان امام جمعه سلطانیه گفت: جای برنامه‌های هدفمند پرورشی در مدارس خالی است.

حجت‌الاسلام عمران حسینی‌نسب صبح امروز (۱۶ اسفندماه) در دیدار با جمعی از معلمان و مربیان پرورشی سلطانیه با بیان اینکه نهاد مقدس امور تربیتی در سال ۵۹ توسط شهیدان رجایی و باهنر شکل گرفت، عنوان کرد: هدف این نهاد که با شعار مربیان امور تربیتی، سربازان انقلاب ایجاد شد، انتقال ارزش‌های دینی و فرهنگ انقلاب اسلامی به مدارس و از مدارس به نسل آینده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به وظیفه سنگین و در عین حال حساس مربیان و معلمان پرورشی اشاره کرد و گفت: رفتار و کردار و گفتار معلمان و مربیان در هر حال در شکل‌گیری دانش‌آموزان و تربیت آن‌ها تاثیرگذار است.

این مسئول با یادآوری این مطلب که هنر مربی پرورشی جریان‌سازی و جذب دانش‌آموزان به فعالیت‌های تربیتی و پرورشی است، اضافه کرد: با تحقق این امر می‌توان دانش‌آموزان انقلابی و جریان‌ساز تربیت کرد.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه در چهار آیه از قرآن، تزکیه و تعلیم ذکر شده است که در سه مورد آن تزکیه بر تعلیم مقدم شده، هر چند در عمل تعلیم مقدم بر آن است چون که معمولاً تعلیم مقدمه برای تربیت و تزکیه است، افزود: تزکیه و تربیت اهداف اصلی بعثت پیامبر اسلام (ص) بوده است.

وی با بیان اینکه هر چند جسته و گریخته برنامه‌های فرهنگی و پرورشی در مدارس برگزار می‌شود و در هر حال خصوصاً که برنامه مدونی وجود ندارد، قابل تقدیر است، متذکر شد: جای برنامه‌های هدفمند پرورشی در مدارس خالی است و به اندازه تعلیم به تربیت و پرورش توجه نمی‌شود، مگر اینکه با اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش امور تربیتی به جایگاه واقعی خود برسد.

وی رسالت مربیان پرورشی مدارس را بسیار سنگین عنوان کرد و یادآور شد: در زمانی که کشور مورد هجمه فرهنگی و جنگ‌نرم دشمنان قرار دارد و تباهی اخلاقی و دینی جوانان ما را هدف قرار داده‌اند، فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی مدارس باید پررنگ‌تر دیده شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها زنجان آموزش و پرورش پرورشی در مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۳۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون استخدامی «معلم پرورشی» و «ورزش»؛ فردا جمعه/ ۱۹ هزار مربی اول مهر وارد مدارس می‌شوند

وزیر آموزش‌وپرورش ضمن یادآوری برگزاری آزمون مشاغل کیفیت بخشی در روز جمعه (۱۴ اردیبهشت) گفت: طی این آزمون حدود ۱۹ هزار و ۲۰۰ مربی پرورشی، ورزشی، مراقب سلامت و مشاور جذب خواهند شد که از اول مهر امسال وارد آموزش و پرورش می‌شوند.   رضامراد صحرایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه طبق قانون این افراد باید امتیازاتی بدست بیاورند تا مشمول رتبه بندی شوند افزود: تلاش می‌کنیم از همان ابتدا این افراد مشمول رتبه‌بندی شوند.   وزیر آموزش‌وپرورش درباره برنامه‌های استخدامی سال آینده وزارتخانه متبوعش گفت: برنامه‌های سال ۱۴۰۴ و کار برنامه‌ریزی سال آینده، بعد از اجرای آزمون‌ها و اواسط فصل پاییز شروع می شود.   به گزارش ایسنا، ثبت نام آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش‌وپرورش در راستای اجرای ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و بنا بر مفاد دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام ۱۹ هزار و ۱۷۹ نفر مربی امور تربیتی و سبک زندگی، مربی امور تربیتی و مشاوره، مربی تربیت بدنی و سلامت و مشاور تخصصی، ۱۷ بهمن امسال آغاز و مقرر شده بود ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ برگزار اما با تغییر زمان آزمون، برگزاری آن به روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ موکول شد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش بر مبنای سند تحول بنیادین اداره خواهد شد
  • آزمون استخدامی مربیان و معلمان امور پرورشی و تربیتی در گیلان
  • پورثانی: کارنامه رشدی تربیتی دانش‌آموزان به‌زودی صادر می‌شود
  • صدور کارنامه رشدی تربیتی دانش‌آموزان؛ به زودی/ کاهش تنوع مدارس در دستور کار
  • تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی
  • نیمی از مدارس کشور مربی پرورشی ندارند
  • برگزاری آزمون استخدامی «معلم پرورشی» و «ورزش»؛ فردا جمعه/ ۱۹ هزار مربی اول مهر وارد مدارس می‌شوند
  • برگزاری آزمون استخدامی «معلم پرورشی» و «ورزش»؛ فردا/ ۱۹ هزار مربی اول مهر وارد مدارس می‌شوند
  • نیمی از مدارس کشور مربی پرورشی ندارند/ افزایش اردوهای دانش آموزی
  • نیمی از مدارس مربی پرورشی ندارند