Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حسین زارع مدیرکل انتقال خون استان از مراجعه ۲۱ هزار و ۶۰۰ داوطلب اهدای خون در ۱۱ ماهه برای اهدای خون خبر داد و گفت: ۱۷ هزار و ۴۸۰ نفرموفق به اهدای خون شدند.

زارع افزود: هزار و ۲۳۶ نفر را اهداکنندگان خانم، سه هزار و ۱۵۵ نفر را اهداکننده بار اول و ده هزار و ۱۳۰ نفر را اهداکننده مستمر تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

ارسال واحد‌های پلاسمای خراسان شمالی به سیستان و بلوچستان و تهران

او شاخص اهدای خون در خراسان شمالی را حدود ۸۱ درصد، اعلام و روند اهدای خون بانوان را مطلوب ارزیابی کرد.

مدیرکل انتقال خون استان گفت: امسال ۱۰۵ واحد پلاسما از بهبودیافتگان کووید ۱۹ دریافت شد و به مصرف بیمارستانی رسید.

زارع افزود: از اهداکنندگان می‌خواهیم با توجه به برودت هوا و نیاز همیشگی به خون، با اهدای خون خود یاریگر بیماران نیازمند به خون باشند.

دکتر زارع تاکید کرد: اهداکنندگان خون مد نظر داشته باشند که مراکز انتقال خون همواره دستورالعمل‌های سختگیرانه بهداشتی را رعایت می‌کنند و این مهم در دوران شیوع کرونا پیش از پیش رعایت می‌شود بنابراین با خاطر آسوده برای اهدای خون حضور یابند.

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اهدا خون دریافت پلاسمای بهبودیافتگان اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۳۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی ؛ مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلستان‌های مناطق گرم این خطه آغاز و پیش بینی می‌شود که امسال ۳۸۷ تن گل‌تر برداشت شود.
صفدر صفدری افزود: برداشت گل محمدی از سطح گلزار‌های شهرستان مانه و سملقان، اسفراین و بخش‌هایی از بجنورد آغاز شده است.
وی گفت: در مجموع سطح گلزار‌های آبی گل محمدی بارور ۲۸۹ هکتار و بارور دیم ۸۳ هکتار، گلزار‌های آبی غیربارو ۴۸ هکتار و دیم غیر بارور ۴۱ هکتار است.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: سالانه در استان ۶۲۱ هزار لیتر گلاب، ۲۲ لیتر اسانس گل محمدی، ۲۹ هزار کیلوگرم گلبرگ خشک و ۱۲ هزار کیلوگرم غنچه خشک تولید و روانه بازار می‌شود.

دیگر خبرها

  • بانوان وزنه‌بردار خراسان شمالی در مسابقات قهرمانی کشور حضور دارند
  • والدین ثبت‌نام کُتب درسی را تا ۲۵ اردیبهشت انجام دهند
  • میزان بارش‌های روز گذشته در خراسان شمالی اعلام شد
  • برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی
  • (تصاویر) تشییع پیکر عیسی قلی‌پور، آخرین بخشی خراسان شمالی
  • خراسان شمالی غرق در ماتم عزای صادق آل محمد
  • باز باران، با طراوت بهاری
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۵۵ هزار وسایل نقلیه در جاده‌های خراسان شمالی 
  • ۱۲۶۰ زائر از خراسان شمالی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • مسابقات قهرمانی پرس سینه خراسان شمالی برگزار شد