Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@13:44:34 GMT

جنتی: باید فرهنگ درختکاری را ترویج کنیم

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۲۳۷۲۲

جنتی: باید فرهنگ درختکاری را ترویج کنیم

دبیر شورای نگهبان همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی ضمن کاشت یک اصله نهال گفت: باید هر چه می‌توانیم فضای جامعه را با درخت و سبزه شاد کنیم و فرهنگ درختکاری و کشاورزی را ترویج کرده و کسانی که در این راه گام برمی‌دارند را مورد تقدیر قرار دهیم.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، آیت الله احمد جنتی صبح امروز -شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹- پس از کاشت یک اصله نهال میوه در محوطه شورای نگهبان، در سخنانی اظهار کرد: این روز و هفته قطعاً مایه برکت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرآن می‌فرماید کار خیر انجام دهید که از جمله جلوه‌های کار خیر درختکاری، گل‌کاری، نشاء زدن و باغداری است.

وی با بیان اینکه این دستورعام اسلام است که همه باید به مسئله درختکاری و حفاظت از درختان، اهتمام داشته باشند. افزود: حیطه انجام کار خیر خیلی گسترده است و همه چیز از جمله کشاورزی و درختکاری را شامل می‌شود و ما باید فرهنگ کشاورزی و درختکاری را هر چه بیشتر ترویج کنیم.

دبیر شورای نگهبان با تاکید بر اینکه باید همانطور که به اقشار مختلف مردم احترام می‌گذاریم به قشر کشاورز و باغدار هم احترام بگذاریم و قدردان زحمات این قشر زحمت‌کش باشیم، اظهار کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی هم دیروز فرمودند، واقعاً کشاورزان و باغداران عزیز بهره کمی از عواید مادی از دسترنج خود می‌برند و باید فکر اساسی برای این مسئله کرد.

جنتی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: دولت باید در حل مشکلات پیش پای کشاورزان و باغداران عزیز، نقش جدی‌تری ایفا کند؛ حتی معتقدم که باید همان احترامی که به طبقات بالای جامعه در ادارات گذاشته می‌شود، به کشاورزان و باغداران زحمت کش و عزیز هم همان عزت و احترام گذاشته شود.

وی در خاتمه تصریح کرد: باید هر چه می‌توانیم فضای جامعه را با درخت و سبزه شاد کنیم، حتی در منازل هم هر کس می‌تواند درخت و سبزه بکارد و گل کاری کند؛ باید فرهنگ درختکاری و کشاورزی را ترویج کرده و کسانی که در این راه گام برمی‌دارند را مورد تقدیر قرار دهیم.

کد خبر 479255

منبع: ایمنا

کلیدواژه: روز درختکاری آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان درختکاری شورای نگهبان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۳۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای نگهبان در اظهارنظر نسبت به مصوبات، حتماً به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند

عضو فقهای شورای نگهبان با تاکید بر این نکته که شورای نگهبان در اظهارنظر نسبت به مصوبات، حتما به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند گفت: من می‌توانم به ضرس قاطع بگویم در شرایط حاضر، شورای نگهبان نمی‌تواند جلسه مهمی در بررسی لوایح و طرح‌ها داشته باشد مگر اینکه حتماً کار پژوهشکده آنجا ارائه شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، آیت‌الله سید محمدرضا مدرسی یزدی، عضو فقهای شورای نگهبان با حضور در پژوهشکده شورای نگهبان، از آخرین دستاورد‌های پژوهشکده شورای نگهبان بازدید کرد و ضمن تشکر از دکتر کدخدایی، رییس پژوهشکده شورای نگهبان و مدیران و کارکنان این پژوهشکده بابت تلاش‌های صورت گرفته در زمینه‌های مختلف، افزود: امیدوارم خداوند متعال، زحمات شما را به خوبی بپذیرد، رشد دهد و هم ذخیره برای دنیای خودتان و آخرت خودتان و هم ذخیره برای جمهوری اسلامی باشد.

این عضو فقهای شورای نگهبان با تاکید بر اینکه قانونگذاری، اساس حرکت یک ملت و کشور است، گفت: قانون‌گذاری معمولا نیاز به پایش دارد. قانون اساسی هم که انصافاً راهنمای بزرگی است برای اینکه نظام یک کشور منحرف نشود، پیش‌بینی کرده است که شورای نگهبان با معیار‌های شرع و قانون اساسی که معیار‌هایی جامع هستند قوانین را بررسی کند و شورای نگهبان نیز از روز‌های ابتدای تاسیس کار خودش را بر بنیانی قوی و متین بنانهاده است و فقها و حقوقدانان ادوار مختلف این شورا بنای مستحکم و روش دقیقی را برای بررسی مصوبات پایه‌گذاری کرده‌اند.

آیت‌الله مدرسی یزدی در ادامه ضمن ارزشمند برشمردن پژوهش‌ها و نظرات کارشناسی پژوهشکده شورای نگهبان، گفت: مجمع مشورتی فقهی شورای نگهبان نیز که در شهر قم تشکیل می‌شود از صاحب‌نظران برجسته‌ای تشکیل شده است که نظرات‌شان برای اعضای شورای نگهبان کارآمد است و البته گسترش ارتباط پژوهشکده شورای نگهبان و مجمع مشورتی فقهی بر غنای نظرات این دو مجموعه خواهد افزود.

دیگر خبرها

  • اسم گذاری ۱۷ شوال به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • موسی غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم
  • ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب برطرف شد
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • شورای نگهبان در اظهارنظر نسبت به مصوبات، حتماً به نظرات مشورتی پژوهشکده توجه می‌کند
  • باغچه‌های سلامت خانگی راهی برای ترویج فرهنگ تغذیه سالم
  • کارگران «مدافعان صف مقدم» در جنگ اقتصادی هستند
  • مشارکت باانگیزه کارگران، دفاع مقدس از عزت ملی
  • آیت‌الله جنتی: کارگران در صف مقدم دفاع از عزت ملی هستند
  • لزوم توسعه تعاونی‌ها و ترویج فرهنگ کار در ایلام