Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروز سیارکی به عرض ۳۴۰ متر از فاصله ۱۵۰ میلیون کیلومتری زمین گذر می کند. به گفته محققان ۸ سال بعد نیز این سیارک دوباره از کنار زمین گذر می کند.

یک سیارک به اندازه ۴ زمین فوتبال به سمت زمین حرکت می‌کند.

عرض این صخره فضایی که ۹۹۹۴۲Apophis نام دارد، از برج ایفل بیشتر و ۳۴۰ متر است. این سیارک امروز از فاصله ۱۵۰ کیلومتری سطح زمین گذر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چنین فاصله‌ای معادل ۴۴ برابر مسافت بین زمین و ماه است.

البته ۹۹۹۴۲Apophis چند سال دیگر و ۱۳ آوریل ۲۰۲۹ میلادی از فاصله ۳۱ هزار و ۹۰۰ کیلومتری زمین گذر خواهد کرد. این نزدیک ترین فاصله گذر سیارکی به اندازه آپوفیس از کنار زمین است. می‌توان این گذر سیارک را با چشم غیر مسلح از غرب استرالیا و برای مدت کوتاهی رصد کرد.

همچنین مسیر آتی این سیارک به اندازه‌ای به زمین نزدیک است که احتمال دارد با ماهواره‌های ارتباطی در مدار زمین برخورد کند./مهر

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: زمین گذر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۳۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریل پیشرفت استان سمنان از مسیر تدوین پیوست فرهنگی می‌گذرد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد مهدی میرباقری شاهرودی بعد از ظهر چهارشنبه در دیدار با استاندار سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه پیشرفت باید در چهار چوب‌های فرهنگی و دینی اتفاق بیفتد، ابراز داشت: برای تحقق این مهم نیازمند به تدوین پیوست‌های فرهنگی هستیم.

وی ضمن بیان اینکه دچار تضاد بین توسعه غربی و پیشرفت اسلامی هستیم، افزود: برای گذار از این مرحله باید مدل اسلامی مبتنی بر پیشرفت برنامه ریزی و در دستور کار قرار گیرد.

منتخب مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه ریل پیشرفت استان از مسیر تدوین پیوست فرهنگی می‌گذرد، ابراز داشت: می‌توانیم در این زمینه به الگو سرآمد برای کل کشور تبدیل شویم.

میرباقری شاهرودی ضمن بیان اینکه برای تحقق این مهم تشکیل اتاق فکر با حضور هیأت‌های اندیشه ورز ضروری است، تصریح کرد: مباحث فرهنگی و دینی باید مشخص و پیشرفت و توسعه بر بستر آنها صورت گیرد.

وی ضمن بیان اینکه الگو سرمایه داری یکی از مباحثی که باعث تضعیف بیش از پیش قشر ضعیف و متوسط مردم خواهد شد، افزود: این الگوها باید به تدوین پیوست‌های فرهنگی منتهی شود.

کد خبر 6087766

دیگر خبرها

  • ۲ زلزله شدید تایوان را لرزاند
  • ماه در وضعیت اوج خورشیدی قرار می‌گیرد
  • کاوشگر سایکی ناسا با لیزر داده فرستاد!
  • کشف شگفت‌انگیز دانشمندان: این سیارک تکه‌ای از ماه است!
  • پس‌لرزه ۶.۱ ریشتری در تایوان خسارت به‌ جا گذاشت
  • ریل پیشرفت استان سمنان از مسیر تدوین پیوست فرهنگی می‌گذرد
  • هیتلر برای چه به دنبال برج ایفل بود؟
  • هیتلر برای چی به دنیال برج ایفل بود؟
  • افتتاح طرح چندمنظوره اومااویا در سریلانکا با حضور رئیس جمهور
  • این مرد با چنگ و دندان شغلش را حفظ کرده است | در کوچه درختی چه می گذرد؟