Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@22:07:05 GMT

مسابقات وزنه‌برداری گزینشی المپیک تمدید شد

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۲۳۹۹۵

مسابقات وزنه‌برداری گزینشی المپیک تمدید شد

به گزارش خبرنگار مهر، طبق اعلام فدراسیون جهانی وزنه برداری قرار شد تا مدت زمان کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۱ توکیو تمدید شود که براین اساس علاوه بر مسابقات قاره ای‌، سه مسابقه دیگر هم به رقابتهای گزینشی المپیک اضافه شد.

این در حالیست که پیش از این اعلام قرار بود مهلت گزینشی المپیک پس از برگزاری مسابقات قهرمانی قاره‌ها در ماه آوریل به پایان برسد ولی با اقدام اخیر فدراسیون جهانی وزنه برداری، تعیین تکلیف سهمیه‌ها تا پایان ماه می میلادی ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس مسابقات مذکور در این بازه زمانی به شرح زیر است:

۱- مسابقات قهرمانی شرق آسیا ۱۰ تا ۱۵ می (۲۰ تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰) سطح نقره‌ای

۲- مسابقات آزاد کلمبیا ۱۰ تا ۱۴ می (۲۰ تا ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰) سطح نقره‌ای

۳- مسابقات قهرمانی جوانان جهان در عربستان ۲۳ تا ۳۱ می (۲ تا ۱۰ خرداد ۱۴۰۰) سطح طلایی

از سوی دیگر فدراسیون جهانی در نظر دارد بزودی سیستم اصلاح شده کسب سهمیه المپیک را نیز اعلام کند. پیش از این هر وزنه بردار باید در شش مسابقه گزینشی المپیک شرکت می‌کرد و مسابقات در سه دوره شش ماهه قرار گرفته بودند. همچنین امتیازات وزنه برداران جمع آوری می‌شد و در نهایت هشت نفر برتر رنکینگ اوزان المپیکی به همراه بهترین نفر هر قاره صاحب سهمیه المپیک می‌شدند.

بر این اساس قوانین طوری بود که وزنه برداران باید بطور حتم در هر دوره در مسابقات گزینشی المپیک شرکت و کسب امتیاز می‌کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، ایران تنها دو سهمیه در بازی‌های المپیک ۲۰۲۱ توکیو دارد و سهراب مرادی، کیانوش رستمی، علی داودی و علی هاشمی به عنوان چهار مدعی، بدنبال کسب سهمیه هستند. بر این اساس وزنه برداران کشورمان باید اواخر فروردین ماه سال ۱۴۰۰ در مسابقات قهرمانی آسیا در ازبکستان به روی تخته بروند.

کد خبر 5162755 علیرضا هنرمنش

منبع: مهر

کلیدواژه: وزنه برداری کسب سهمیه المپیک فدراسیون جهانی وزنه برداری تیم فوتبال استقلال تهران تیم فوتبال پرسپولیس فرهاد مجیدی لیگ برتر فوتبال ایران محمود فکری کشتی آزاد کاراته مهدی طارمی تنیس روی میز باشگاه پرسپولیس شهاب الدین عزیزی خادم جودو لیگ قهرمانان فوتبال آسیا تیم فوتبال فولاد خوزستان مسابقات قهرمانی گزینشی المپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۳۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دختران کردستان نایب قهرمان رقابت‌های وزنه‌برداری جوانان ایران شدند

تیم دختران وزنه‌برداری کردستان در رقابت‌های قهرمانی کشور با کسب چهار مدال طلا و یک مدال نقره با شایستگی عنوان نایب قهرمانی کشور را کسب کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی هیئت وزنه‌برداری استان، تیم جوانان وزنه‌برداری دختران کردستان در رقابت‌های قهرمانی کشور که به میزبانی شهرستان همدان برگزار شد، با کسب چهار مدال طلا و یک مدال نقره با شایستگی عنوان نایب قهرمانی کشور را کسب کردند.

نمایندگان کردستان همچنین در بخش نوجوانان نیز موفق به کسب دو مدال طلا و یک مدال برنز شدند.

این دوره از مسابقات با شرکت ۱۲۶ ورزشکار در ترکیب ۲۸ استان کشور طی روزهای ۱۶ الی ۱۸ اردیبهشت به میزبانی همدان و در سالن ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

برای تیم وزنه‌برداری کردستان در بخش نوجوانان «حسنا امیری» با کسب دو مدال طلای دسته فوق سنگین، مقام نخست و عنوان قوی‌ترین دختر رده نوجوانان را کسب کرد و «آرتمیس امانی» نیز صاحب نشان برنز شد.

همچنین در بخش جوانان «مهنا عبدالهی» با کسب سه مدال طلا، مقام قهرمانی را کسب کرد، «کیژان مقصودی» یک مدال طلا و «آنیتا فیضی» نیز یک مدال نقره را برای تیم کردستان به دست آوردند.

تیم وزنه‌برداری استان کردستان با دو ورزشکار در بخش نوجوانان و شش وزنه‌بردار در بخش جوانان با مربیگری «مهسا عبدالملکی» و سرپرستی «شینا امانی» در این دوره از مسابقات حضور پیدا کرد.

کد خبر 751588

دیگر خبرها

  • دختران کردستان نایب قهرمان رقابت‌های وزنه‌برداری جوانان ایران شدند
  • خراسان رضوی قهرمان مسابقات وزنه‌برداری جوانان ایران
  • کرمان قهرمان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان ایران
  • رقیب المپیکی کیانوش در جنگ اوکراین کشته شد
  • ٧ طلا، سهم دختران وزنه‌بردار کرمان در چهار وزن نخست مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور
  • ٧ طلا، سهم دختران وزنه‌بردار کرمانی در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور
  • رسیدن علیرضا سرلک به المپیک با فرمول تکراری
  • دختر وزنه‌بردار ایرانی با تیم پناهندگان در المپیک پاریس!
  • مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی دختران کشور در همدان
  • تمام رشته‌های المپیکی باید مورد حمایت قرار گیرند