Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی فتح اللهی روز شنبه در جلسه کارگروه ویژه پی گیری و برخورد با تخلفات ساخت و ساز و تغییر کاربری شهرستان رشت در فرمانداری با اشاره به افزایش حضور غیربومی ها در گیلان و خرید زمین توسط آنان از جمله در روستاها خاطر نشان کرد: اقدامات ما دولتی ها آنطور که باید نتوانسته ارزش افزوده ای را برای کشاورزان فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: کشاورزی که در طول یک سال از محل نشاء زمین کشاورزی و برداشت محصول با توجه به هزینه های بالای کاشت، داشت و برداشت نمی تواند به یک درآمد مناسبی دست یابد به ناچار انگیزه نگهداشت زمین از او گرفته می شود.

وی با تاکید بر اینکه انگیزه نگهداشت زمین توسط کشاورز را باید فراهم کنیم، اضافه کرد: با استفاده از ظرفیت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید برای این مهم گام هایی را برداریم.

فتح اللهی با بیان اینکه در هیج جای قانون گفته نشده که بنگاه داران حق خرید و فروش زمین را ندارند، اظهار داشت: تصمیمات باید در چارچوب قانون باشد.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت نظارت بر ساخت و سازها در مناطق مختلف شهرستان رشت از جمله در حریم ها خاطر نشان کرد: دهیاران در روستاها باید به این مهم توجه جدی داشته باشند.

فرماندار شهرستان رشت اظهار داشت: در ساخت و سازهای غیرمجاز همه مسئولیت ها با صاحب ساختمان نیست بلکه کارشناس فنی، مهندس و دستگاه های مربوطه باید پاسخگو باشند.

شهرستان رشت با یکهزار و ۴۲۷ کیلومتر وسعت در مرکز استان گیلان واقع شده و از شمال به دریای خزر و شهرستان انزلی، از جنوب به شهرستان  رودبار، از شرق به شهرستانهای سیاهکل، لاهیجان، آستانه اشرفیه و از غرب به شهرستانهای صومعه سرا، فومن و شفت متصل است. شهرستان رشت  ۶ بخش، ۷ شهر، ۱۸ دهستان و ۲۹۳ روستا و جمعیت ۹۸۱ هزار و ۴۴۵ نفر  که ۶۹۸  هزار نفر شهری و ۲۲۰ هزار و ۴۳۱ نفر روستایی  به عبارت دیگر ۷۶ درصد جمعیت شهری و ۲۴ درصد روستایی می باشند.

شهرستان رشت دارای قومیت گیلک و زبان گیلکی با لهجه بیه پس و گویش رشتی است. این شهرستان با بیش از 70 هزار هکتار زمین کشاورزی  قطب کشاورزی گیلان است و عمده درآمد آن از طریق کشاورزی است.

برچسب‌ها رشت پروژه ساختمانی گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت پروژه ساختمانی گیلان رشت پروژه ساختمانی گیلان اخبار کنکور شهرستان رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۴۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکیدفرماندار اشنویه برافزایش بهره وری منابع آب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سید علی ترابی در جلسه شورای کشاورزی شهرستان اظهار کرد: با تمام توان از زحمات کشاورزان شهرستان حفاظت می کنیم.

وی ضمن بیان این که از ذخایر آبی موجود باید به خوبی نگهداری کرد، گفت: خدمات ما به کشاورزان ادامه دارد و ضرورت دارد در بحث کشاورزی، در کنار دولت، مسئولان شوراهای اسلامی و دهیاران  نیز پای کار باشند.

ترابی  افزود: اکنون ظرفیت تولید آب به نسبت اندک است و بنابراین ضرورت به کارگیری روش های نوین را به امری مبرم تبدیل می کند.

وی با اشاره به این که برنامه ریزی در بخش کشاورزی جدی گرفته شود، اظهار کرد: اقتصاد بخش بزرگی از شهرستان به تولید محصول و زراعت وابسته است.

وی گفت: درخصوص دریافت گزارش عملکرد روسای ادارات متولی در بخش کشاورزی کوتاه نخواهم آمد و انتظار دارم نتیجه اقدامات، برای مردم تشریح شود.

وی با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ بیمه اراضی کشاورزی، در خصوص آمادگی مکانیزاسیون ، توزیع به موقع کود و سم، توجه به مشکلات عشایر، مدیریت مناسب باغبانی و رفع مشکلات باغداران و سردخانه ها ، نظارت مناسب بر توزیع نهاده های دامی... ،خواستار ایفای نقش پررنگ تر  اداره جهاد کشاورزی شهرستان، و همکاری و تعامل  بیشتر سایر ادارات مرتبط جهت توسعه بخش کشاورزی شد.

در این جلسه مدیر جهاد کشاورزی اشنویه گزارشی از اقدامات صورت گرفته، برنامه های پیش رو در حوزه های مختلف را ارائه کرد.

دیگر خبرها

  • دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند
  • فرماندار مشهد:طرح نهضت ملی مسکن از اقدامات خوب دولت سیزدهم است
  • طرح نهضت ملی مسکن از اقدامات خوب دولت سیزدهم است
  • خانواده نقش قابل‌توجهی در سلامت روان افراد ایفا می‌کند
  • پروژه های عمرانی گیلان سرعت می گیرد/ زباله سوز رشت نیازمند اعتبار ۲۰۰۰ میلیاردی
  • شاهد وحدت قابل توجهی بعد از وعده صادق هستیم
  • محمد مومنی: واگذاری سرخابی‌ها به روند توسعه فوتبال ما کمک قابل توجهی می‌کند
  • تاکیدفرماندار اشنویه برافزایش بهره وری منابع آب
  • لایروبی بیش از نیمی از انهار کشاورزی شهرستان رشت
  • پیام رئیس جمهور به زبان اردو