Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-استاندار مرکزی گفت: امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی نخستین پارک آبخیزداری کشور در دره گردوی اراک و در حوزه بزرگ گردشگری استان مرکزی به بهره‌برداری می‌رسد. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از  اراک ، سیدعلی آقازاده پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح پارک آبخیز گردو با حضور وزیر کشاورزی در کلانشهر اراک با اشاره به افتتاح پارک آبخیزداری دره گردو اظهار داشت: نخستین پارک آبخیزداری کشور در دره گردو و در حوزه بزرگ گردشگری استان مرکزی به بهره‌برداری می‌رسد که این کار حاصل زحمات و تلاش‌های مجموعه جهاد کشاورزی استان مرکزی، منابع طبیعی، شیلات، دامپزشکی، بانک کشاورزی و غیره است و سایر فعالیت‌های جهاد کشاورزی استان در شرایط و فعالیت‌ها بسیار خوب است و سازمان جهادکشاورزی استان امسال یکی از سازمان‌های نمونه در کشور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رشد شیلات بسیار خوب بوده به طوری که در زمینه تولید فرآورده‌های دامی و کشاورزی با توجه به نوع تولید محصولات از رتبه دوم تا نهم استان‌های کشور هستیم.

استاندار مرکزی ادامه داد: استان مرکزی با حدود 3 میلیون تُن محصولات کشور در سال سهم به سزایی در تولید فرآورده‌های کشاورزی و غذای مردم دارد و با توجه به مساحت و جمعیت استان این میزان تولید بسیار خوب است.

آقازاده تصریح کرد: با توجه به اینکه استان مرکزی به عنوان استان صنعتی شناخته می‌شود حدود 100 هزار بهره‌بردار کشاورزی داریم که پا به پای صنعت و سایر فعالیت‌های اقتصادی همکاری می‌کنند و استان مرکزی با دو بال صنعت و کشاورزی یکی از استان‌های موفق در توسعه و تولید و ارزش افزوده محصولات کشاورزی و صنعتی است.

شهرداران استان سمنان توسعه فضای سبز را اولویت کاری خود بدانند14 طرح عمرانی و توسعه فضای سبز در شهرکرد تصویب و اجرا می‌شود‌70 میلیارد ریال برای توسعه فضای سبز سنندج هزینه می‌شود

وی بیان کرد: با برگزاری این مراسم و افتتاحیه شاهد فعالیت بسیار جدی در تکمیل طرح‌های گردشگری دره گردو هستیم و این نوید را به مردم استان می‌دهیم که پس از سال‌ها انتظار این کار انجام و افتتاحی که در زمینه تامین آب مورد نیاز برای جنگل‌کاری بود توسط منابع طبیعی انجام شد و در تابستان‌ها نیاز به تامین آب نداریم زیرا با این اقدام منابع طبیعی هر 110 هزار اصله درخت و بیشتر از این میزان می‌تواند تامین‌کننده آب این جنگل‌کاری باشد، دره گردو نسبت به گذشته خرم‌تر و سرسبزتر می‌‌شود و این پارک آبخیزداری برای نخستین بار در کشور افتتاح می‌شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: در کنار این کار بزرگ، شهرداری اراک امسال حدود10 تا 15 میلیارد تومان برای ورودی منطقه گردشگری گردو اعتبار گذاشته و استانداری هم کمک کرده که امروز کلنگ آغاز عملیات هزار هکتار جنگل‌کاری در مسیر پالایشگاه، پتروشیمی و نیروگاه به سمت اراک را داریم که یکی از اقدامات بزرگ است و در طول 5 سال گذشته هزار هکتار جنگل‌کاری ایجاد کردیم و امسال با توافق‌ها هزار هکتار اضافه می‌شود که این کار بزرگ با همکاری استان و وزارتخانه جهاد کشاورزی و سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی و وزارت نفت و معاونت عمرانی استانداری است.

انتهای پیام/713/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پارک آبخیزداری جهاد کشاورزی استان مرکزی منابع طبیعی جنگل کاری دره گردو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۴۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بزرگ‌ترین جکوزی و نیروگاه‌های خورشیدی سقفی کشور در مجموعه موج‌های آبی مشهد

به گزارش قدس آنلاین، مراسم افتتاح بزرگ‌ترین جکوزی و نیروگاه‌های خورشیدی سقفی کشور در مجموعه موج‌های آبی مشهد عصر دیروز (سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت) در محل این مجتمع با حضور یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی، علیرضا تاج‌فیروز، مدیرکل ورزش و جوانان استان، محسن داوری، فرماندار مشهد و علیزاده، مالک مجموعه‌ موج‌های آبی مشهد برگزار شد.

محمدرضا علیزاده، مدیر مجموعه ورزشی موج‌های آبی مشهد در این مراسم اظهار کرد: بزرگ‌ترین جکوزی کشور را براساس نیازسنجی های موجود در مجموعه موج‌های آبی ایجاد کردیم. باتوجه به اینکه بیش از ۸۰ درصد مخاطب ما را زائران و مسافران تشکیل می‌دهند، به همین منظور یک نیازسنجی دقیق انجام شد و متوجه شدیم قشر بالای ۴۵ سال ما که از این مجموعه استفاده می کنند نیاز به فضایی برای تفریح و البته ورزش دارند، به همین منظور تصمیم گرفتیم بزرگ‌ترین جکوزی کشور را هم در مجموعه آبی خودمان راه اندازی کنیم و خدمات جدیدی را به علاقه مندان ارائه دهیم.

وی افزود: این مجموعه افزون بر ۳۵۰ میلیارد ریال هزینه داشت که باتوجه به شرایط موجود امیدواریم پاسخگوی نیاز مراجعان محترم باشیم.  به طور متوسط ۶ ساعت و نیم میزبان هر فرد هستیم و تمام تلاش و امکانات خود را به کار می‌گیریم که بهترین امکانات را با بهترین شرایط در اختیار مراجعین بگذاریم.

نظری، استاندار خراسان رضوی نیز در بخشی از این مراسم گفت: این پروژه که توسط موج‌های آبی بنا شده، نماد مشارکت مردم در حل مسائل کشور از جمله مسئله کمبود برق و استفاده از حداقل امکانات است. به عنوان مثال پشت بام‌ها فضاهایی هستند که کمترین استفاده را از آن‌ها می‌کنیم و به نوعی جزو فضای پرت مجموعه‌ها محسوب می‌شوند اما دوستان در مجموعه موج‌های آبی نشان دادند با برنامه‌ریزی و کار کارشناسی شده می‌توان از همین فضا هم بهترین استفاده‌های درآمدی را داشت.

حمیدرضا خداشناس

دیگر خبرها

  • افتتاح پروژه سد و نیروگاه اومااویا در کشور سریلانکا + فیلم
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم
  • افتتاح مجتمع آبرسانی شهید سلیمانی
  • اجرای همزمان ۱۱ طرح بزرگ ایمنی در راه‌های استان مرکزی
  • افتتاح نخستین کانون بازنشستگان ثبت اسناد و املاک کشور در مشهد
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • دفتر نمایندگی خبرگزاری ایمنا در اراک افتتاح شد
  • لوله‌سازی اهواز در مسیر توسعه صادرات
  • افتتاح بزرگ‌ترین جکوزی و نیروگاه‌های خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • افتتاح بزرگ‌ترین جکوزی و نیروگاه‌های خورشیدی سقفی کشور در مجموعه موج‌های آبی مشهد