Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@09:17:11 GMT

دومین دوره مدرسه حقوق پارلمانی درقم برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۲۴۷۹۳

دومین دوره مدرسه حقوق پارلمانی درقم برگزار می‌شود

به گزارش روز شنبه روابط عمومی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس ، جواد ابراهیمی در گفت و گویی اظهار داشت: این دوره با هدف تقویت نگرش تقنینی در بین جامعه نخبگانی و آشنا کردن طلبه‌ها و پژوهشگران سطوح عالی حوزه و دانشگاه با مباحث قانونگذاری با محوریت تبیین تجربه نظام قانونگذاری در تعامل با فقه و مبانی دینی، ظرفیت ها و چالش‌های آن به مدت ۲ روز ترتیب خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه عناوین این دوره مبتنی بر نیاز قانونگذاری کشور و درگیر کردن هر چه بیشتر نظام پژوهشی با نظام تقنین است گفت: این دوره شامل عناوین مهم و ارزشمندی همانند فتوای معیار درقانونگذاری، تجربه کشورهای اسلامی در تقنین احکام شرع، تقنین احکام شرع از لزوم تا بایسته و رابطه شرع و قانون و تاثیر آن بر قانونگذاری در نظام مشروطه و جمهوری اسلامی‌ است.

ابراهیمی همچنین موضوع حکمت سکوت قانونگذار در تقنین برخی احکام شرع، بررسی انتقادی رویکرد قانونگذار در تقنین احکام شرع در مجلس شورای اسلامی ، ظرفیت ها، چالش ها و خلاء های فرآیند قانونگذاری در تقینن شرع و راهکارهای اعلام موازین شرع به عنوان منشا قانونگذاری در تنظیم طرح ها و لوایح قانونی متناظر با بند نخست سیاست های کلی نظام قانونگذاری ابلاغی رهبر معظم انقلاب را نیز از دیگر عناوین و موضوع های طرح شده در این دوره ذکر کرد.

دبیر علمی این دوره خاطرنشان کرد: این عناوین در ۱۶ ساعت و به مدت ۲ روز برگزار  و در مورد شیوه برگزاری، نحوه ثبت نام، شکل برگزاری و مکان و زمان دقیق تر آن به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

سرپرست معاونت پژوهش مرکز تحقیقات اسلامی مجلس از اعلام آمادگی این مرکز برای دریافت پیشنهادها و همکاری های سایر مراکز علمی و پژوهشی جهت برگزاری هر چه باشکوه تر این دوره از نظر ساختاری و محتوایی خبر داد و گفت: استادان مختلفی در گذشته با این مرکز همکاری داشتند و این همکاری ها ادامه خواهد داشت و سعی خواهد شد این دوره نیز در طراز بالای علمی برگزار شود.

ابراهیمی گفت: مدرسه حقوق پارلمانی از ابتکارهایی است که توسط مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی آغاز شده و نخستین تجربه خود را سال قبل با همکاری پردیس فارابی دانشگاه تهران تجربه کرده‌است.

وی ادامه داد: علاوه بر این، مرکز تحقیقات اسلامی مجلس چهار دوره کارگاه قانونگذاری را نیز با مراکز علمی مختلف به سرانجام رسانده و آمادگی استمرار این تجربه با دیگر نهادهای علمی و پژوهشی را در حوزه تقنین دارد.

برچسب‌ها قم مجلس یازدهم ریاست مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم مجلس یازدهم قم مجلس یازدهم اخبار کنکور مرکز تحقیقات اسلامی مجلس احکام شرع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۴۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ فردا برگزار می شود+ شرایط

به گزارش قدس آنلاین، یازدهمین جلسه حراج سکه طلا فردا دوشنبه مورخ ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳،  با عرضه تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی و بدون بسته بندی برگزار می‌شود.

 تاکنون ۱۰ حراج سکه طلا در مرکز مبادله ایران برگزار شده است که در مجموع ۱۱۷ هزار و ۷۴۲ قطعه انواع سکه طلا به متقاضیان حراج تخصیص داده شده است. سهم ربع سکه از این حجم تخصیص، ۸۵ هزار و ۵۸ قطعه، نیم سکه ۱۷ هزار و ۱۴۹ قطعه و تمام سکه ۱۵ هزار و ۵۳۵ قطعه بوده است.

یازدهمین حراج سکه نیز از طریق سامانه معاملات این مرکز به آدرس اینترنتی market.ice.ir  برگزار می شود و دارایی موضوع این حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی و بدون بسته بندی است.

حداکثر حجم سفارش و خرید برای هر متقاضی مجموعا ۵ قطعه سکه است. به نحوی که می‌توان ۵ قطعه ربع سکه یا ۵ قطعه نیم سکه یا ۵ قطعه تمام سکه، و یا ترکیبی از هر سه شامل تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه باشد که جمع هر سه باهم نباید بیش از ۵ قطعه باشد.

شروع جلسه حراج راس ساعت ۱۲ است و بازه ثبت سفارش نیز از ساعت ۱۲ الی ۱۵ خواهد بود. بازه نظارت و تخصیص نیز از ساعت ۱۵ تا ۱۷همان روز است و ساعت ۱۷ نیز نتایج حراج اعلام می شود.

شیوه برگزاری حراج  نیز از طریق ثبت سفارش و تخصیص بر مبنای اولویت قیمت-زمان انجام می‌شود.

قابل توجه است که واریز وجه معاملات از طریق کارت‌های هدیه، بن کارت، کارت اعتباری مرابحه و کارت‌های بانکی فاقد شماره شبا ممنوع است و مسئولیت عدم استرداد وجه بر عهده شخص متقاضی است.

شایان ذکر است، فرآیند استرداد وجه کیف پول، برای واریز از حساب‌های بانک ملی ایران در همان روز درخواست انجام می‌پذیرد و برای سایر بانک‌ها ظرف مدت ۴۸ ساعت انجام می‌شود.

متقاضیان جهت دریافت سکه، به جدول زمانی منتشر شده در تارنمای رسمی مرکز مبادله ایران توجه داشته باشند.

 متقاضیان شرکت در حراج های سکه طلای سامانه معاملات مرکز مبادله ایران، می توانند طی ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز، از طریق سامانه معاملات این مرکز به آدرس اینترنتیmarket.ice.ir ، اقدام به ثبت نام و احراز هویت کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • دومین دوره انتخابات موسسه هنرهای نمایشی استان برگزار شد
  • آغاز دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ از ساعت ۱۲ امروز
  • دومین دوره مسابقات اسکواش گرگان جونیور برگزار می‌شود
  • آموزش ۷۰۰ دانش‌آموز در مدرسه رباتیک امیرکبیر
  • مناظره علمی پیرامون لایحه عفاف و حجاب برگزار می‌شود
  • تحول از مجلس سنتی به نوین از مجلس یازدهم تا دوازدهم
  • دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ فردا برگزار می شود+ شرایط
  • الگوهای نظارت همگانی و مردمی سازی در مجالس قانونگذاری دنیا
  • دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ فردا برگزار میشود+شرایط
  • انجام ۶۰ نظر سنجی در موسسه افکارسنجی ملت