Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، با وجود تاکیدات زیاد از سوی نهادهای مختلف پزشکی کشور در مورد رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا، شاهد این هستیم که باشگاه‌ها و تیم‌های مختلف فوتبال کشور برخلاف نگرانی‌هایی که در رسانه‌ها مطرح می‌کنند، در اجرای پروتکل‌ها خیلی جدی نیستند و به این ترتیب باید گفت اگر اتفاقی برای عضوی از تیم‌ها بیفتد، مقصر اول و اصلی خود مسئولان آن تیم یا بشگاه خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان مثال طی روزهای اخیر شاهد جضور تماشاگران زیاد در محل تمرین استقلال بودیم که به راحتی و بدون رعایت هیچ فاصله‌ای به بازیکنان یا مربیان نزدیک شدند و به گفت‌وگو یا گرفتن عکس یادگار پرداختند. مشابه این اتفاق در تمرین آلومینیوم  نیز رخ داد و تماشاگران با حضور در محل تمرین به تشویق تیم پرداختند. با این شرایط به نظر می‌رسد، تیم‌های لیگ برتری رفته رفته به صورت زیرپوستی و بدون نگرانی از شیوع کرونا مجوز حضور تماشاگران در محل تمرین را صادر می کنند!

این وضعیت در لیگ دسته اول و همچنین لیگ‌های پایین‌تر پررنگ‌تر است به طوریکه در مسابقات این لیگ‌ها شاهد حضور تماشگران تیم‌های مختلف در ورزشگاه‌ها هستیم که بعضا حتی منجر به حاشیه، فحاشی و درگیری‌های فیزیکی هم می‌شود. به عنوان مثال در یکی ازبازی‌های استقلال ملاثانی، تماشاگران حاضر در ورزشگاه به رختکن این تیم که مهمان بود، حمله و اقدام به شکستن درب رختکن کردند!

دکتر توحید سیف‌برقی، رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال در مورد حضور تماشاگران در تمرینات و مسابقات تیم‌های فوتبال، به خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس گفت:ما به عنوان سیاستگذار قانون وضع کرده‌ایم که هیچ تماشاگری به هیچ عنوان حق حضور در تمرینات و مسابقات را ندارد. اگر این اتفاق بیفتد تخلف از رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مورد کووید19 رخ داده و برای هر تخلفی در این زمینه، جریمه‌ای تعریف شده که از طریق کمیته انضباطی به آن رسیدگی و اعمال می‌شود.

وی افزود: بررسی تخلفات انجام شده برعهده کمیته پزشکی سازمان لیگ است و در واقع این کمیته وظیفه اجرایی را دارد که ما دخالتی در آن نداریم. گزارشات مربوطه در تمرینات و مسابقات توسط نمایندگان ستاد کرونا در فوتبال جمع آوری و در اختیار سازمان لیگ قرارداده می‌شود و سپس سازمان لیگ نیز این گزارشات را به کمیته انضباطی فدراسیون ارسال می‌کند تا در این کمیته در مورد تخلف صورت گرفته و جریمه آن تصمیم‌گیری شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: لیگ برتر لیگ دسته اول لیگ آزادگان پروتکل های بهداشتی کووید19 آلومینیوم اراک تماشاگران کمیته انضباطی استقلال ملاثانی توحید سیف برقی کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال سازمان لیگ فدراسیون پزشکی ورزشی ستاد کرونا در فوتبال تمرینات و مسابقات تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۴۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باشگاه شمس آذر قزوین جریمه شد


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛  مسابقه تیم‌های شمس‌آذر و تراکتور در هفته بیست و یکم برگزار شد و تماشاگران شمس آذر قزوین تخلفاتی از جمله استفاده از لیزر، پرتاب نارنجک دستی و سنگ به زمین مسابقه انجام دادند. 

این تیم به پرداخت ۴۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. این رای قطعی است.

با توجه به قطعیت دادنامه صادره یک جلسه محرومیت تعلیقی تماشاگران باشگاه شمس آذر قزوین با موضوع دادنامه ۱۹۴۲ نیز به اجرا در خواهد آمد.

این دیدار با برتری ۲ بر صفر تیم فوتبال تراکتور به پایان رسید. در حال حاضر تراکتور با ۴۰ امتیاز در رتبه چهارم قرار دارد و شمس‌آذر با ۳۱ امتیاز در رتبه هشتم جدول لیگ برتر فوتبال قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • کمیته انضباطی؛ خیبری‌ها 100 میلیون جریمه شدند
  • باشگاه شمس آذر قزوین جریمه شد
  • بازی آلومینیوم و پرسپولیس با حضور تماشاگران برگزار می‌شود
  • دیدار آلومینیوم و پرسپولیس با حضور تماشاگران
  • مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگران برگزار می‌شود
  • دیدار آلومینیوم اراک مقابل پرسپولیس با حضور تماشاگران برگزار می‌شود
  • آلومینیوم - پرسپولیس، با حضور تماشاگران
  • جریمه نقدی کمیته انضباطی برای حسینی
  • جریمه نقدی و محرومیت برای سرمربی آلومینیوم اراک
  • جریمه نقدی و محرومیت برای مجتبی حسینی