Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@18:41:09 GMT

تعداد کانون‌های مساجد گلستان ۱.۵ برابر بیشتر شد

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۲۵۲۰۸

تعداد کانون‌های مساجد گلستان ۱.۵ برابر بیشتر شد

مهدی بیکی روز شنبه در نشست خبری به مناسبت ۱۸ اسفند سالروز تاسیس این نهاد اظهار داشت: ۶۹ درصد از مجموع کانون های فرهنگی و هنری مساجد گلستان معادل ۵۶۴ کانون در مساجد روستایی و ۲۹۵ کانون در مناطق اهل سنت‌نشین مشغول فعالیت هستند.

تا سال ۹۲ گلستان دارای  ۳۲۰ کانون فرهنگی و هنری در مساجد بود.

بیکی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۴۳ کانون فرهنگی هنری مساجد در گلستان راه اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گلستان با جمعیت یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفری متشکل از اقوام و مذاهب گوناگون افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ مسجد و حسینیه در ۳۳ نقطه شهری و بیش از یک هزار روستا دارد.

مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گلستان توسعه فرهنگ کتابخوانی را یکی از برنامه های مهم این نهاد برشمرد و گفت: از سال ۹۲ تاکنون آمار کتاب های موجود در کتابخانه های کانون مساجد استان از ۱۹۷ هزار و ۱۲۰ جلد به ۲۹۳ هزار و ۵۶۴ جلد رسید.

به گفته بیکی در حال حاضر از مجموع ۵۹ هزار و ۶۹۴ عضو کانون های مساجد گلستان، ۲۲ هزار و ۵۹۲ نفر عضو کتابخانه این کانون ها هستند.

وی اجرای برنامه بچه های مسجد در حوزه های فرهنگ، هنر و نوآوری، رزمایش کمک مومنانه، تلاوت نور، مادران قرآنی، تفسیر جزء هشت قرآن و به‌روز رسانی کتابخانه ها را از جمله برنامه های اجرا شده امسال کانون های فرهنگی و هنری مساجد گلستان اعلام کرد.

برچسب‌ها ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور دولت تدبیر و امید گرگان گلستان کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور دولت تدبیر و امید گرگان ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور دولت تدبیر و امید گرگان گلستان کتاب اخبار کنکور کانون های فرهنگی و هنری مساجد مساجد گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۵۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمار مرگ و میر‌های سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟

آفتاب‌‌نیوز :

از تعداد فوت های ثبت شده در سال ۱۴۰۲، ۵۵/۶ درصد مرد و۴۴/۴ درصد زن بوده‌اند.

در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند.

بر اساس این گزارش در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با تعداد ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت شده، ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • ثبت احوال : مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • اعلام آمار مرگ و میر‌های سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟
  • ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است