Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-04@13:52:31 GMT

ورود محموله‌های بعدی واکسن کرونا، به زودی

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۲۵۲۹۶

‍‍‍‍‍‍

سخنگوی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا گفت: محموله‌های بعدی واکسن کرونا به زودی به دست ما می‌رسد و سرعت واکسیناسیون در کشور بیشتر خواهد شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 "علیرضا رئیسی" در حاشیه جلسه امروز (شنبه، ۱۶ اسفند) ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه یکی از نگرانی‌ها غفلت از کرونا با وجود ورود واکسن است، گفت: میزان فوتی‌ها بر اثر کرونا در کشور تقریباً باثبات شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا با اشاره به کاهش روند بیماری در استان‌های شمالی، افزود: اگر پروتکل‌ها رعایت نشود و سفر‌ها دوباره اوج بگیرد، شاهد گسترش این بیماری در کشور به ویژه در استان‌های شمالی خواهیم بود.

او با بیان اینکه وضعیت ابتلا به کرونا در شادگان استان خوزستان رو به کاهش است، گفت: نگرانی دیگر ما وجود شواهدی مبنی بر شیوع بیماری در استان چهارمحال بختیاری است که حتما باید دقت کنیم تا مبادا ویروس انگلیسی جایگزین ویروس قبلی شود.

رئیسی گفت: مردم تا جایی که امکان دارد از انجام سفر‌ها پرهیز کنند چون در غیر اینصورت وضعیت باثبات موجود را به زودی از دست خواهیم داد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: در نوروز سال ۹۸ به دلیل سیل و در نوروز سال ۹۹ به دلیل کرونا سفر‌های مردم کاهش پیدا کرد و تقریباً صفر شد، اما خواهش می‌کنیم امسال هم به دلیل کرونا و نوع ویروس جهش یافته آن از سفر‌های نوروزی پرهیز کنند.

او بیان کرد: امیدواریم در سال بعد با وجود واکسیناسیون شرایط بهتری داشته باشیم.

رئیسی گفت: امروز در ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا مصوب شد سفر‌های نوروزی به شهر‌های قرمز و نارنجی کاملاً ممنوع و سفر‌های ضروری به شهر‌های زرد و آبی فقط با رعایت پروتکل‌های سختگیرانه انجام شود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در یکی دو روز گذشته ۲۰۰ هزار دوز واکسن اسپوتنیک روسی و همچنین ۲۵۰ هزار دوز واکسن سینوفارم چینی وارد کشور شده است.

او گفت: محموله‌های بعدی واکسن هم به زودی به دست ما می‌رسد و سرعت واکسیناسیون در کشور بیشتر خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: علیرضا رئیسی ، ستاد مقابله با کرونا ، ویروس کرونا ، محدودیت های کرونایی ، ویروس انگلیسی ، واکسن کرونا ، واکسن ایرانی کرونا ، نوروز 1400

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: علیرضا رئیسی ستاد مقابله با کرونا ویروس کرونا محدودیت های کرونایی ویروس انگلیسی واکسن کرونا واکسن ایرانی کرونا نوروز 1400 سخنگوی ستاد ملی مقابله مقابله با کرونا ویروس کرونا سفر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۵۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، ذبیح الله اعظمی ساردوئی ابتدا با اشاره به وضعیت نیروی انسانی سازمان دامپزشکی کشور، گفت: تعداد نیروی انسانی سازمان دامپزشکی کشور کم است که مقرر شده تا پس از درخواست کتبی سازمان از طریق کمیسیون کشاورزی مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه و مکاتبات با رئیس جمهور پیگیری شود.

  نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سازمان دامپزشکی کشور در زمینه منابع مالی نیز با کمبود‌هایی مواجه است، ادامه داد: آزمایشگاه‌های مرجع سازمان دامپزشکی نیز کم است که از سوی کمیسیون کشاورزی مجلس درخواست شده تا این آزمایشگاه‌ها در کل کشور توسعه پیدا کند.   اعظمی با تاکید بر اینکه حدود ۱۰ میلیارد دز واکسن دامی وارد کشور می‌شود که مغایر اهداف دولت و برنامه هفتم توسعه است که بر اساس آن باید در این زمینه به خودکفایی ۷۰ درصدی دست پیدا کنیم، عنوان کرد: باید شرکت‌های دانش بنیان به حوزه تولید واکسن‌های دامی ورود کنند.   وی با بیان اینکه رئیس سازمان دامپزشکی در نشست با اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس پذیرفت تا از واردات واکسن‌هایی که مشابه تولید داخل آن بتواند تمامی آزمایشات را با موفقیت پشت سر بگذارد جلوگیری کند، تصریح کرد: برخی شرکت‌ها مجوز واردات دام زنده را دریافت کرده‌اند که باید سازمان دامپزشکی محموله‌های وارداتی آنها را تحت نظر داشته باشد، زیرا ممکن است با خود برخی بیماری‌ها را وارد کشور کنند.   اعظمی با اشاره به اینکه باید غرامت دام‌های آلوده و بیماری که بر اساس نظر سازمان دامپزشکی معدوم می‌شوند پرداخت شود، ادامه داد: در جنوب استان کرمان بیش از ۱۱ هزار نفر شتر، بیش از ۲ هزار راس دام سنگین و همچنین دام سبک وجود دارد و با توجه به محرومیت منطقه، مطالبه اینجانب از رئیس سازمان دامپزشکی این بوده که بخشی از واکسن مورد نیاز این منطقه همچنان به صورت رایگان توزیع شود که مقرر شد این روند ادامه داشته باشد.   عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: این احتمال وجود دارد که به دلیلی بالا بودن قیمت واکسن، برخی از دامداران اقدام به واکسیناسیون نکنند و این مسئله موجب فراگیری برخی بیماری‌های دامی با خسارت بالا شود که رئیس سازمان دامپزشکی موافقت کرده در این زمینه مساعدت کند.

دیگر خبرها

  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • توزیع محموله‌های بزرگ وارفارین در بازار
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • نظارت میدانی رئیس قوه قضاییه در بازدید از بندر شهید رجایی
  • مجلس آینده نقاط قوت مجلس یازدهم را تقویت کند
  • موفقیت واکسن‌های موسسه رازی در کنترل و پیشگیری بیماری آبله در گوسفند و بز در کشور
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد