Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

رئیس فراکسیون کارآفرینان مجلس معتقد است در حوزه صنعت هوایی و ریلی به نقطه‌ای دست پیدا کرده‌ایم که می‌توانیم با کشورهای خارجی رقابت کنیم لذا دولت باید از ظرفیت موجود استفاده کند.

 به گزارش تین نیوز، سیدناصر موسوی لارگانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به بازدید 4 ساعته خود از نمایشگاه صنایع هوایی و ریلی و نمایشگاه کار ایران، گفت: در سالن نمایشگاه صنایع هوایی، دستاوردهایی از نظام مقدس جمهوری اسلامی در این حوزه به نمایش گذاشته شده بود که سراسر جذابیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با قدردانی از نخبگان و متخصصان حوزه صنعت هوایی، اظهار داشت: زمانی که در اوایل انقلاب شاهد اخراج آمریکایی ها از کشور بودیم آنها با صراحت عنوان می کردند که مجددا ما را با عزت باز می گردانید چرا که از این تجهیزات نمی توانید به تنهایی استفاده کنید لذا آنها در خواب نیز تصور نمی کردند روزی ایران بتواند به چنین فناوری دست پیدا کند.

وی به بخش دیگری از دستاوردهای هوایی جمهوری اسلامی که در این نمایشگاه عرضه شده بود اشاره کرد و یادآور شد: امروز بسیاری از استان ها با معضل بی آبی روبرو هستند در حالی که صنعت هوایی کشورمان امکان بارورسازی ابرها را داشته و به این دانش دست پیدا کرده است لذا وزارت نیرو باید از کوتاهی در این حوزه دست بردارد.

موسوی لارگانی ادامه داد: همچنین تجهیزاتی در حوزه هوایی ساخته شده که برای آتش نشانی در حوزه منابع طبیعی قابل استفاده است و حتی کشورهای همجوار نیز می توانند از این تکنولوژی استفاده کنند چنانچه در سال های اخیر توانستیم از همین طریق در کمترین زمان، حریق های جنگلی را اطفا کنیم.

 

این عضو هیأت رئیسه مجلس اضافه کرد: همچنین توانسته ایم پهپادهای قوی در حوزه صنعت هوایی تولید کرده و برای ساخت قطعات و تجهیزات هواپیماها اقدام کنیم تا برای تهیه آن نیازمند سایر کشورها نباشیم.

وی در ادامه به بخش صنعت ریلی نمایشگا اشاره و بیان کرد: در گذشته برای تأمین ریل و قطعات آن به خارج از کشور وابسته بودیم اما امروز ذوب آهن اصفهان  توانسته است حوزه توسعه راه آهن کشور را با تحولی عظیم روبرو کند.

موسوی لارگانی ادامه داد: شرکت دیگری نیز در حوزه راه آهن در نمایشگاه حضور داشت که با 5 هزار نفر نیروی انسانی، پیش از این متعلق به گروه امیرمنصور آریا بود که با عنایت قوه قضائیه مجدد توانست این شرکت بعد از واگذاری به چرخه تولید و درآمدزایی کشور بازگردد.

ی همچنین به بخش سوم این نمایشگاه بین المللی که در حوزه کارآفرینی، آموزش و مهارت آموزی بود اشاره و بیان کرد: مرکز کار ایران سابقه طولانی از پیش از انقلاب در حوزه کار و آموزش مهارت های گوناگون دارد که توانسته است به نحوه های مختلف برای جوانان ایجاد کارآفرینی کند همچنین جهاد دانشگاهی که در این نمایشگاه حضور داشت با برنامه ریزی برای مهارت و اشتغال جوانان توانسته است تنها با 20 میلیارد تومان برای 5 هزار نفر تحصیل کرده رشته های علوم انسانی که نتوانسته بودند برای خود شغل ایجاد کنند، ایجاد اشتغال کند.

رئیس فراکسیون کارآفرینان مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه ایجاد اشتغال خانگی یکی دیگر از برنامه های مراکز کار حاضر در این نمایشگاه بود، خاطرنشان کرد: استفاده از هوش مصنوعی که از سوی یکی از بخش های این نمایشگاه ارائه شده بود، می تواند در زمینه دولت الکترونیک مثمر ثمر باشد لذا باید زمینه استفاده از آن فراهم شود تا افراد بدون هزینه رفت و آمد و مصرف بنزین بتوانند موضوع بروکراسی اداری را حل و فصل کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: ناصر موسوی لارگانی صنعت هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۵۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد تبادل آخرین تجارت حوزه صادرات کشور با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴

استاندار مازندران با اشاره به ظرفیت‌های این استان در بخش‌های مختلف گفت: نمایشگاه امکان تبادل آخرین تجارت حوزه صادرات کشور فراهم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، یوسف نوری، امروز _دوشنبه، دهم اردیبهشت_ در بازدید از نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴- تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید از غرفه و شرکت‌های مختلف مازندران در نمایشگاه اظهار کرد: این استان از ظرفیت‌های مناسبی در حوزه کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی برخوردار است.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های نمایشگاه اکسپو نگاه فرابخشی و فراکشوری به موضوعات است، افزود: این نمایشگاه موجب می‌شود در زمینه‌های صادراتی یکپارچگی مناسبی ایجاد شود.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه ایجاد زمینه‌های صادراتی و توسعه آن، ایجاد اطمینان در کشاورز برای تولید محصول بیشتر است، گفت: از اهداف این نمایشگاه توسعه در زمینه‌های ایجاد شده است و موانع موجود در راه صادرات انواع محصولات تولیدی کشور رفع شود.

نوری با بیان اینکه نمایشگاه تبادل آخرین تجارت حوزه صادرات کشور فراهم می‌کند، عنوان کرد: در حوزه‌های اقتصادی این نمایشگاه بر روی زنجیره‌های ارزش و به طور طبیعی بر روی زنجیره‌های تامین و ارزش‌آفرین تمرکز کرده است که به نظر دوره آموزشی بسیار خوبی است و فرصت کارآفرینی و توسعه را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها باید از این نمایشگاه برای آموزش کارآفرینی بهره گرفته تا دانشجویان کارآفرین تربیت شوند.

استاندار مازندران با اعلام اینکه در مازندران زنجیره‌های مختلفی برای ایجاد ارزش افزوده وجود دارد، گفت: ظرفیت این استان نشان می‌دهد که می‌توان بر روی زنجیره‌های دیگر ارزش در استان نیز سرمایه‌گذاری صورت گرفته و آن را توسعه داد.

کد خبر 749149

دیگر خبرها

  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • حضور اثربخش بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • رونمایی از سکوهای زنجیره ارزش گردشگری و مرکبات مازندران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • خراسان جنوبی گنجینه ناشناخته سرمایه گذاری /اکسپو سکوی پرتاب توسعه
  • بخش‌خصوصی به‌شرط وجود زیرساخت‌ها، تجارت خارجی کشور را توسعه می‌دهد
  • رونمایی از ۲ پلتفرم بومی گردشگری و مرکبات در مازندران
  • ایجاد تبادل آخرین تجارت حوزه صادرات کشور با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • ایران هلث ۱۴۰۳ محفل توسعه تعاملات بین المللی فناورانه
  • حضور بیش از ۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران