Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@16:08:16 GMT

۱۶ پروژه آبخیزداری و آبخوانداری در اردبیل افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۲۵۹۹۷

۱۶ پروژه آبخیزداری و آبخوانداری در اردبیل افتتاح شد

گروه استان‌ها - معاون استاندار اردبیل گفت: به مناسبت دومین روز هفته منابع طبیعی و همزمان با سراسر کشور ۱۶ پروژه آبخیزداری و آبخوانداری با اعتبار بیش از ۸ میلیارد تومان مورد بهره‌برداری قرار گرفت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  اردبیل  به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، یعثوب نژادمحمد در آیین افتتاح پروژه های آبخیزداری اظهار داشت: خوشبختانه انجام پروژه‌های آبخیزداری در استان نقش موثری در مدیریت رواناب‌ها و جلوگیری از وقوع سیل و خسارت ناشی از آن  به شهرها و روستاها  در بارندگی داشته است ، و به خوبی اثربخشی پروژه‌ها ، و ضرورت انجام اقدامات آبخیزداری و آبخوانداری را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر می بایست بیش از هر زمان دیگر با انجام عملیات آبخیزداری و آبخوانداری ، در حوزه‌های آبخیز مشرف به شهر‌ها و روستا‌ها و حوزه های آبخیز بالادست ، اقدامات پیشگیرانه از وقوع سیل صورت بگیرد ، تا علاوه بر کنترل و مدیریت رواناب ها ، تغذیه سفره های زیر زمینی آب ، جلوگیری از فرسایش آبی و کنترل رسوب ، شاهد سیراب شدن آبخوان ها باشیم.

شهامت هدایت، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل نیز گفت: این پروژه‌ها امسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی درسطح  استان اجرا شده و در هفته منابع طبیعی مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی افزود: این پروژه‌ها شامل عملیات آبخیزداری و آبخوان داری است که با اعتباری بیش از 8 میلیارد تومان و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به مرحله اجرا درآمده است.

امروز نخستین پارک آبخیزداری کشور در اراک افتتاح می‌شودپروژه کتابخانه مرکزی یزد پس از 25 سال افتتاح شدگلخانه مرکزی فولاد هرمزگان افتتاح شد

هدایت گفت: این پروژه‌ها با هدف کنترل سیل و رسوب و تقویت پوشش گیاهی،و اشتغالزایی  در حوزه‌های آبخیز شهرستان‌های اردبیل، خلخال، مشگین‌شهر،گرمی، سرعین ،کوثر،نیر،بیله‌سوار و اصلاندوز اجرایی شده که همزمان با هفته منابع طبیعی افتتاح شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با بیان اینکه با انجام این پروژه ها برای 585 نفر اشتغال ایجاد شده است به برخی دستاوردهای اجرای این اقدامات اشاره کرد و اظهار داشت: اجرای این پروژه ها علاوه بر کنترل سیل و رسوب و افزایش و توسعه پوشش گیاهی، موجب کاهش فرسایش خاک، کنترل هرزآب ها، کاهش سیل خیزی و بهره وری بهینه از نزولات آسمانی می شوند.

انتهای پیام/140/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آبخیزداری و آبخوانداری منابع طبیعی پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۵۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک حلقه چاه آب غیر مجاز در تنگستان پلمب شد

غلامرضا اسمعیلی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در راستای حفاظت از منابع آب شهرستان و رساندن امانت به دست نسل آینده یک حلقه چاه که به صورت غیر مجاز در منطقه گردشگری روستای خاییز شهرستان تنگستان حفاری شده بود با همکاری اداره منابع طبیعی شهرستان و ضابطین قضائی پلمب و مسلوب المنفعه شد.

دادستان شهرستان تنگستان تصریح کرد: با افراد سود جو و منفعت طلبی که به دنبال تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی و حقوق بیت المال هستند برخورد جدی و نسبت به رفع تصرف از آنها اقدام خواهیم کرد.

کد خبر 6099575

دیگر خبرها

  • چرا شهرداری تهران درختان پارک جنگلی سرخه حصار را قطع کرد؟
  • یک حلقه چاه آب غیر مجاز در تنگستان پلمب شد
  • خسارات سیلاب های فصلی جنوب کرمان باطرح های آبخیزداری کاهش یافت
  • ۳۰ میلیون مترمکعب روان آب در سازه‌های آبخیزداری بوشهر استحصال شد
  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • اجرای پروژه هوشمندسازی در شرکت فولاد مبارکه
  • آبگیری بیش از ۸۰۰ هزارمتر مکعب از سازه‌های آبخیزداری درمیان
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند
  • شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب