Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@00:25:14 GMT

مهاباد هشت روز متوالی را بدون فوتی کرونا سپری کرد

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۲۶۱۹۰

مهاباد هشت روز متوالی را بدون فوتی کرونا سپری کرد

بهاءالدین حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا وضعیت این شهرستان را زرد عنوان کرد و اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۳۲۷ نفر در این شهرستان به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

وی مجموع مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در مهاباد را ۶ هزار و ۸۴۷ نفر اعلام کرد و ادامه داد: از این تعداد پنج هزار و ۳۹ نفر در مراکز غربالگری ۱۶ ساعته و هزار و ۸۰۸ نفر نیز در بیمارستان شناسایی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد با اشاره به اینکه ۲۰۰ نفر از کادر درمانی این شهرستان تاکنون واکسن کرونا زا تزریق کرده اند، اظهار داشت: تاکنون هیچ کدام از افرادی که اقدام به دریافت واکسن کرده اند علایم یا حساسیتی نسبت به این واکسن نداشته‌اند. 

حسینی با اشاره به اینکه هر لحظه امکان تغییر شرایط از وضعیت زرد به شرایط خطرناک تر وجود دارد، گفت: عادی انگاری شرایط و بی‌توجهی به موضوع مهم رعایت شیوه نامه های بهداشتی منجر به بروز خیز چهارم همه گیری ویروس و بحرانی شدن اوضاع می شود.

وی  وضعیت کرونایی شهرهای اطراف را در آمار مهاباد تاثیرگذار دانست و گفت: نزدیکی و همجواری با  شهرهایی که وضعیت نارنجی دارند، در رفت و آمد به این شهرستان در افزایش شمار مبتلایان به کرونا تأثیر خواهد داشت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ضمن انتقاد از اعلام تخفیف کالا و ایجاد تجمع در فروشگاه‌های زنجیره‌ای این شهرستان، اضافه کرد: بسیاری از فروشگاه‌های زنجیره‌ای با تبلیغ اعمال تخفیفات ویژه، زمینه را برای تجمع‌ پرخطر شهروندان ایجاد می‌کنند که در این راستا برخورد جدی و قاطعی لازم است.

وی همچنین نسبت به کاهش استفاده از ماسک و عادی انگاری کرونا از سوی شهروندان ابراز نگرانی کرد گفت: سهل انگاری در استفاده از ماسک و عادی انگاری ویروس کرونا علاوه بر اینکه سلامت شهروندان را تهدید می‌کند، اقتصاد و پویایی شهرستان را هم با چالش جدی روبرو خواهد کرد.

ویروس کرونا از اوایل اسفند در کشور و آذربایجان‌غربی شایع شد و ۱۷ اسفندماه سال گذشته نخستین موارد مثبت کرونا در مهاباد تایید شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا مهاباد آذربایجان غربی بهداشت و سلامت محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مهاباد آذربایجان غربی ویروس کرونا مهاباد آذربایجان غربی بهداشت و سلامت محدودیت های کرونا اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۶۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سه فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ رئیس انجمن سینمای جوان شهرستان مهاباد گفت:  تولید سه فیلم کوتاه داستانی خون، خانه من  و  تروما با موضع اجتماعی در این شهرستان تولید شد.

رحیم بایزیدی افزود: فیلم کوتاه داستانی خون به نویسندگی و کارگردانی انور محمودی آذر، فیلم خانه من به نویسندگی و کارگردانی یاسین تپه قادر آبادی و فیلم ترومابه نویسندگی و کارگردانی شرمین سلطانیان آماده نمایش شد.

بایزیدی اظهارکرد: فیلم خون روایت مردی  ۳۰ ساله است که به دلایل شخصی همسر خود را به قتل رسانده و هنوز هم در توهم زندگی با اوست.

وی افزود: فیلم خانه من روایت کودکی است که قصد ساختن خانه ای برای عروسکش را دارد که در ساختن خانه با مشکلاتی مواجه می شود.

رئیس انجمن سینمای جوان شهرستان مهاباد گفت: همچنین فیلم کوتاه  داستانی تروما بیانگر موضوعی است که مادری دارای دو فرزند بوده که به دلیل مشغله های فراوان یکی از کودکان خود را در ماشین جا گذاشته و او برای پیدا کردن کودک گم شده اقدام می کند.

 

 

دیگر خبرها

  • جان باختن یک نفر بر اثر سقوط از ارتفاعات شهرستان پلدشت
  • تاریخ‌سازی جنگجوی شکست‌ناپذیر؛ 448 روز از آخرین شکست رودری با منچسترسیتی گذشت!
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • افتتاح چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان‌غربی در مهاباد
  • بازدید سرزده فرماندار مهاباد از کارگاههای فنی و حرفه‌ای
  • ورود گرد و غبار به آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی
  • تصادفات فوتی و جرحی در تنگستان کاهش یافته است
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • تولید سه فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد
  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند