Web Analytics Made Easy - Statcounter

چهار پروژه بزرگ صنعت آب و برق با اعتبار ۳۹۰ میلیارد تومان در استان یزد با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر نیرو در قالب هفته چهل و چهارم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران افتتاح شد.

به‌گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، صبح امروز شنبه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و رضا اردکانیان وزیر نیرو با افتتاح سه پروژه آبی در شهرستان‌های هرات، میبد و اردکان و یک پروژه برقی در شهرستان ابرکوه استان یزد، پویش #هرهفته_الف_ب_ایران وارد چهل و چهارمین ایستگاه خود شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخستین پروژه از پروژه‌های افتتاح شده، سد مخزنی خوانسار (هرات) با اعتبار 250 میلیارد تومان، از نوع خاکی با هسته رسی است که 23 میلیون و 400 هزار مترمکعب ظرفیت مخزن و 55 متر ارتفاع دارد. این سد برای تخصیص آب استان یزد به میزان دو میلیون متر مکعب در بخش شرب، یک میلیون مترمکعب بخش صنعت و 6.4 میلیون متر مکعب برای بخش کشاورزی و حقابه زیست محیطی در نظر گرفته شده است.

بر این اساس، این سد با هدف ایجاد 250 هکتار شبکه آبیاری در پایین‌دست سد، امکان انتقال سه میلیون مترمکعب آب شرب و صنعت به شهرستان‌های هرات و امکان 25 میلیون مترمکعب آب شرب و صنعت به شهرستان‌های سرجهان را دارد.

پروژه دوم مخزن 20 هزار متر مکعبی مرور در شهرستان میبد با حجم بتن‌ریزی 8615 مترمکعب و حجم آرماتور 720 تن یکی از مخازن طرح پایداری تامین آب شرب از مجموع 110 هزار متر مکعب مخزن در حال ساخت است که با اعتبار 28 میلیارد تومان امروز به بهره‌برداری رسید.

همچنین با احداث و در مدار قرار گرفتن این مخزن ضمن ارتقای کیفی و بهره‌برداری خط لوله، حجم ذخیره تامین آب شهرهای میبد-اردکان و استان یزد افزایش می‌یابد.

قطعه اول و دوم خط آبرسانی شهر‌های میبد و اردکان نیز سومین پروژه افتتاح شده است که با مرمت خط اصلی آبرسانی به میبد و اردکان از خط انتقال آب به استان یزد شامل دو باب مخزن هزار متر مکعبی و اجرای خط انتقال به طول 4.9 کیلومتر با سرمایه‌گذاری 12 میلیارد تومان افتتاح شد.

این گزارش می‌افزاید، با توجه به فرسودگی بیش از حد خط لوله موجود مبید و اردکان که باعث خرابی‌های متعدد و قطع جریان آب شرب شهروندان شده، با اجرای خط لوله جدید تامین پایدار آب شرب شهرهای اردکان و مبید حاصل شد.

پروژه خط 230 کیلوولت ابرکوه_ اسمالون تنها پروژه برقی در استان یزد است که با طول خط 89.2 کیلومتر دو مداره و اعتبار 100 میلیارد تومان برای برق‌رسانی به معادن منطقه اسمالون، افزایش قابلیت اطمینان شبکه از طریق رینگ شبکه شهرستان‌های ابرکوه و خاتم و تامین برق صنایع و معادن منطقه صبح امروز افتتاح شد.

برچسب هااسحاق جهانگیری ایران پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون) رضا اردکانیان وزارت نیرو

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: اسحاق جهانگیری ایران رضا اردکانیان وزارت نیرو آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو میلیارد تومان میلیون متر افتتاح شد استان یزد هزار متر آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۶۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از پروژه‌های ورزشی مصوب سفر رئیس جمهور به کرمانشاه چه خبر؟ 

ایسنا/کرمانشاه به گفته رئیس گروه نظارت فنی بر اماکن ورزشی کرمانشاه، در سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه مصوباتی برای پروژه‌های ورزشی استان به تصویب رسید که بخشی از آنها اجرایی شده و بخشی دیگر همچنان نیازمند اعتبار هستند.

محمدامین کنجدی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به سفر دور اول رئیس جمهور به کرمانشاه، اظهار کرد: در این سفر برای تعدادی از پروژه های ورزشی نیمه کاره و احداث چند پروژه جدید در کرمانشاه مصوباتی داشتیم. 

وی افزود: پروژه استخر قهرمانی یکی از این مصوبات بود. پروژه ای در دهکده المپیک کرمانشاه که سال ۱۳۸۶ کلنگ زنی شده، اما هنوز به سرانجام نرسیده است. 

رئیس گروه نظارت فنی بر اماکن ورزشی کرمانشاه پیشرفت فیزیکی کنونی این پروژه را ۷۴ درصد اعلام کرد و گفت: در سفر رئیس جمهور به استان حدود ۲۸ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه داده شد، اما باتوجه به اینکه از گذشته دیون زیادی داشت، این اعتبار صرف پرداخت دیون پیمانکار شد. 

وی با بیان اینکه میزان اعتباری که امسال قرار است به این پروژه اختصاص پیدا کند هنوز مشخص نیست، افزود: تکمیل پروژه استخر قهرمانی کرمانشاه در حال حاضر ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد. 

به گفته این مسئول، شرکت توسعه و نگهداری از اماکن ورزشی کشور مجری اجرای این پروژه و اداره کل ورزش و جوانان استان بهره بردار آن خواهد بود. 

کنجدی یکی دیگر از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان را پروژه سالن شش هزار نفری دهکده المپیک اعلام کرد و گفت: این پروژه از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان است که سال ۱۳۹۱ کلنگ زنی شد و در حال حاضر ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 

وی با بیان اینکه سال گذشته اعتبار چشمگیری به این پروژه اختصاص نیافت، عنوان کرد: مجموع اعتبار سال گذشته پروژه سالن شش هزار نفری ۶.۵ میلیارد تومان بود که بخشی از آن اسناد خزانه بود. 

رئیس گروه نظارت فنی بر اماکن ورزشی کرمانشاه میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه را حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد. 

وی یکی دیگر از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان را احداث دو پروژه پیست اتومبیلرانی و پیست سوارکاری عنوان کرد، افزود: از چند سال پیش احداث این دو پروژه در دستور کار استان قرار داشت و در سفر رئیس جمهور به تصویب رسید، با این وجود سال گذشته برای این دو پروژه اعتباری اختصاص نیافت، اما برای امسال حدود چهار میلیارد تومان به آنها اختصاص پیدا کرده و احتمالا عملیات اجرایی آنها تا حدود یک ماه دیگر آغاز خواهد شد. 

کنجدی یادآورشد: این دو پروژه که در محل دهکده المپیک احداث خواهند شد، حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. 

وی احداث ۲۰ زمین چمن مصنوعی در سطح استان را از دیگر مصوبات سفر رئیس جمهور به استان اعلام کرد و افزود: خوشبختانه در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته و با تخصیص اعتبار  مورد نیاز سال گذشته یازده زمین چمن را افتتاح و به بهره برداری رساندیم و برای ۹ پروژه باقی مانده نیز پیمانکار مشغول فعالیت است و در صورتی که اعتبارات به موقع تخصیص پیدا کند، ۹ زمین باقی مانده را نیز تا پایان سال به اتمام می رسانیم. 

رئیس گروه نظارت فنی بر اماکن ورزشی کرمانشاه در ادامه از تکمیل و تجهیز پروژه های ورزشی نیمه کاره کرمانشاه نیز به عنوان یکی دیگر از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان یاد کرد و گفت: برای این پروژه ها حدود ۵۵ میلیارد تومان اعتبار مصوب شده بود که هنوز تخصیص چندانی پیدا نکرده است. 

به گفته این مسئول، در صورت تخصیص اعتبار برخی از پروژه های ورزشی مجموعه ورزشی ۱۵ خرداد همچون پیست دوچرخه سواری، پیست کانوپولو، زمین ساحلی، پیست اسکیت و آکادمی گلف در اولویت تکمیل قرار خواهد گرفت. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • پروژه «مرغ لاین» در میامی افتتاح می‌شود
  • تعریف ۷۵ پروژه در قالب ۵۲ تصفیه‌خانه برای ۹.۳ میلیون نفر
  • ارتقای سایت تلفن همراه روستای مزرعه میر‌ها شهرستان اردکان
  • افتتاح بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی پل سفیدرود
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • از پروژه‌های ورزشی مصوب سفر رئیس جمهور به کرمانشاه چه خبر؟ 
  • تشکیل اولین قرارگاه جوانی جمعیت در شهرستان اردکان
  • اردکان فرمانداری ویژه شد
  • شهرستان اردکان یزد فرمانداری ویژه شد