Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@23:37:01 GMT

۸۶ هکتار از اراضی دره گردو تحویل شهرداری اراک شد

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۲۶۴۸۲

۸۶ هکتار از اراضی دره گردو تحویل شهرداری اراک شد

ایسنا/مرکزی سرپرست شهرداری اراک گفت: ۸۶ هکتار از اراضی دره گردو جهت توسعه فضای سبز تحویل شهرداری اراک شد.

علیرضا بیاتیان ۱۶ اسفندماه در جریان افتتاح اولین پارک آبخیز کشور در دره نمونه گردشگری گردوی اراک که با حضور خاوازی وزیر جهاد کشاورزی انجام شد، با اشاره به سابقه تاریخی شهر اراک که در گذشته به عنوان باغ شهر شناخته می‌شد، افزود: متاسفانه با جریان نامناسب توسعه در این شهر که گاها این توسعه با نام صنعت همراه بوده است، اراک تبدیل به یکی از شهرهای آلوده کشور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نیاز مردم به هوای پاک در سال‌های اخیر در مضیغه قرار گرفته است و آلودگی هوا به عنوان مهمترین معضل شهر مطرح است، گفت: با تلاش‌ها و حمایت‌های انجام شده در حوزه فضای سبز باید امروز گفت که اراک دارای ۲۵ متر سرانه فضای سبز است و خوشبختانه با عزم موجود در صدد افزایش این سرانه هستیم.

بیاتیان با اشاره به نگاه مثبت اعضای شورای شهر به توسعه فضای سبز در اراک، تصریح کرد: امروز ۸۶ هکتار از اراضی پایین دست دره گردو رسما تحویل شهرداری شد و عملا براساس طرح مصوب تهیه شده، عملیات کاشت فضای سبز را آغاز می‌کنیم و ۳۵ هکتار از اراضی را برای بهره‌برداری های مختلف با کمک سرمایه‌گذار آماده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه همکاری و اجرای پروژه‌های مختلف توسط شهرداری و منابع طبیعی در دره گردو، این منطقه را به یک تفرجگاه مناسب تبدیل خواهد کرد، افزود: در سال گذشته ۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای این منطقه در نظر گرفته شد و مبلغی هم از محل اعتبارات ملی در نظر گرفته شده است و در واقع عزمی برای بهسازی این منطقه وجود دارد.

سرپرست شهرداری اراک اضافه کرد: شهرداری طی دو سال اخیر با کمک جهاد کشاورزی در حوزه احیای قنوات اقدامات بسیار خوبی را به انجام رسانده است به طوری که قنوات خارج شده از حیز انتفاع امروز به عنوان قنوات فعال به شمار می روند و دبی مناسبی دارند و امسال نیز ۳۵ هزار نهال با همکاری منابع طبیعی غرس و توزیع می کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فضاي سبز دره گردو اراک منابع طبيعي اراك استانی اجتماعی استان مرکزی هکتار از اراضی شهرداری اراک دره گردو فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۶۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمین مرحله تحویل اتوبوس‌ های اسنا به شهرداری تهران+فیلم

تین نیوز

گروه بهمن در حال حاضر تعداد قابل توجهی اتوبوس آماده تحویل دارد و در جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور آماده عقد قرارداد با شهرداری های استان هاست.

به گزارش تین نیوز، چهارمین مرحله تحویل اتوبوس های اسنا به شهرداری تهران انجام شد. در این مرحله ۲۲ دستگاه اتوبوس تحویل شهرداری تهران شد و تا کنون ۹۵ دستگاه از قرارداد ۵۰۰ دستگاهی اسنا با شهرداری تهران تحویل شده است.

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم
  • چهارمین مرحله تحویل اتوبوس‌ های اسنا به شهرداری تهران+فیلم
  • تکلیف استاندار کردستان به دستگاههای اجرایی برای پرداخت مطالبات شهرداری
  • محله کم‌برخوردار حصه در مسیر توسعه‌ است
  • رفع تصرف و بازگشت ۱۳ هکتار از اراضی شهرداری نهاوند به بیت‌المال
  • ۶۰ هکتار به فضای سبز سنندج اضافه می‌شود
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان‌ و بلوچستان
  • ۶۰ هکتار به سرانه فضای سبز شهر سنندج افزوده می‌شود