Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر حبیب الله مسعودی فرید روز شنبه در حاشیه افتتاح خانه سلامت و نگهداری دختران آسیب پذیر مازندران در ساری در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود : شناسایی از طریق اسکن عنبیه قدم اول در بررسی علل بازگشت دوباره کودکان به خیابان و ارائه راهکار برای پیشگیری از این آسیب اجتماعی است تا بتوان سیاستگذاری های درستی حمایتی را اعمال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام این که تا پیش از این در هیچ یک از طرح‌های قبلی سازمان بهزیستی برای ساماندهی کودکان خیابانی و کار هویت این کودکان شناسایی نمی‌شد ، گفت : در این طرح که امسال به صورت آزمایشی در تهران به اجرا گذاشته شد ، کودکانی که از خیابان جمع آوری می شوند با اسکن عنبیه ساماندهی می شوند تا امکان بازگشت مجددشان به خیابان کاهش یابد.

مسعودی فرید نتیجه اجرای این طرح را در تهران خوب ارزیابی کرد و افزود : اجرای این طرح در سایر استان های کشور نیز طی جلسات با مسئولان استانی در اولویت برنامه های دفتر آسیب های اجتماعی بهزیستی قرار گرفته است.

طرح حمایت های اجتماعی از کودکان کار و خیابان شهریور ماه امسال در تهران اجرایی شد. طبق اعلام استانداری تهران در اجرای این طرح تاکنون ۶۲۴ کودک جمع آوری شدند که از این تعداد ۵۲۴ کودک اتباع خارجی و بقیه ایرانی بودند. همچنین از ۴۴۸ کودک ترخیص شده از مراکز غربالگری زیر پوشش طرح ، ۱۲ کودک دوباره بازگشت به خیابان داشتند که از این  تعداد سه کودک ایرانی بودند. 

بررسی چرایی بازگشت به خیابان 

معاون بهزیستی کشور تاکید کرد: در مورد ساماندهی کودکان کار چند سیاست کلی در نظر داریم از جمله اینکه پس از شناسایی با اسکن عنبیه اگر دوباره این کودکان به خیابان بازگشتند ،چه کار باید کرد ؟ به عبارتی برای پیشگیری از بازگشت دوباره آنها در حال برنامه ریزی از جمله تعویض سیاست برخورد با خانواده و بررسی چرایی این مساله هستیم.

وی بر بررسی وضعیت و شرایط خانواده های ایرانی و غیرایرانی در این زمینه و شناسایی کودکانی که مورد سوء استفاده و بهره کشی قرار می گیرند و عاملان آنها و برخورد جدی تاکید کرد و و این کار را نیازمند هماهنگی داخل استانی دانست.

مسعودی فرید همچنین از تمرکز سیاست های بهزیستی بر حمایت از زنان سرپرست خانوار بویژه در شرایط کرونایی تاکید کرد و گفت : برای حوزه زنان سرپرست خانوار نیز پیشنهاداتی برای خودمان و نیز برای وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در جهت حمایت از آنها از جمله برخورداری از حمایت برای افرادی که تحت پوشش تامین اجتماعی هستند ، استفاده از بیمه بیکاری و ارائه تسهیلات داشته ایم.

وی افزود : تلاش برای اشتغال زایی با ارزش افزوده بالاتر که تحت تاثیر کرونا قرار نگیرد نیز از دیگر سیاست های سازمان بهزیستی در حمایت از زنان سرپرست خانوار است.

معاون بهزیستی کشور گفت : سازمان بهزیستی برای حمایت از جامعه هدف بویژه زنان در حال حاضر ۳۱ مرکز توابخشی سلامت ، ۳۵۶ مرکز اورژانس اجتماعی در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت ، ۲۷ خانه امن، اورژانس ۱۲۳ و غیره را به صورت فعال دارد.

وی بر تخصصی شدن هرروزه خدمات سازمان بهزیستی و لزوم طبقه بندی جامعه هدف تاکید کرد.

برچسب‌ها آسیب های اجتماعی ساری حبیب‌ الله مسعودی فرید کودکان خیابانی مازندران کودکان کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی ساری آسیب های اجتماعی ساری کودکان خیابانی مازندران کودکان کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اخبار کنکور سازمان بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۶۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام یارزاده دهکردی عصر امروز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: پیرو تفاهم‌نامه مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با سازمان امور اجتماعی وزارت کشور در سال ۱۴۰۲ و در راستای اجرای برنامه‌های سلامت اجتماعی و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق کم برخوردار طرح «هر کلاس، یک قفسه کتاب» با همکاری اداره کل آموزش و پرورش خوزستان در مدارس منتخب استان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های مهم کانون پرورش فکری در استان خوزستان توجه به امر کتاب و کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان است، افزود: در گام اول اجرای این طرح در نظر داریم تعداد ۱۱ کلاس درس، دو مدرسه منتخب در کوی علوی شهرستان اهواز را با حضور نمایندگان استانداری و آموزش و پرورش استان به قفسه‌های کتاب که هر کدام شامل ۸۰ جلد کتاب متنوع و تازه منتشر شده و بازی و سرگرمی است، مجهز کنیم.

یارزاده دهکردی یادآور شد: طرح یادشده در قالب تفاهم نامه بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با سازمان امور اجتماعی وزارت کشور، در راستای اجرای برنامه‌های سلامت اجتماعی، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و تأکید وزیر آموزش و پرورش بر تجهیز کتابخانه مدارس صورت می‌گیرد.

کد خبر 6090270

دیگر خبرها

  • دستگیری عوامل نزاع خیابانی در میاندوآب
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • پلیس مکتبی پیشگام برای اجرای احکام الهی
  • (تصاویر) خیابانی که قرار بود شانزلیزه ایران شود
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد