Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به طرح شکایت برخی از همکاران فرهنگی در خصوص پرداخت مطالبات کمک‌هزینه مهدکودک به کارکنان وزارت آموزش‌ و پرورش، از سوی معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع، بخشنامه پرداخت کمک‌هزینه مهدکودک برای کارمندان زن دستگاه‌های اجرایی فاقد مهدکودک دولتی به ادارات کل استان ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بخشنامه آمده است؛ بر اساس قوانین بودجه سنواتی و ضوابط اجرایی، از سال ۱۳۸۴ تاکنون، پرداخت کمک‌هزینه مهدکودک برای کارمندان زن دستگاه‌های اجرایی فاقد مهدکودک دولتی (به ازای هر فرزند زیر ۶ سال) برقرار شده است، اما به دلیل عدم رعایت اصل کفایت در تخصیص اعتبارات ردیف هزینه‌ای تحت عنوان ادارات کل آموزش‌ و پرورش استان‌ها، طی سال‌های ۸۴ لغایت ۱۳۹۷ این کمک‌هزینه به ذی‌نفعان پرداخت‌نشده است و موجب طرح دعاوی متعدد و به‌تبع آن صدور رأی وحدت رویه در تاریخ ۱۲ دی‌ ۹۶ هیئت عمومی دیوان عدالت اداری به موضوع مطالبات کمک‌هزینه مهدکودک به کارکنان وزارت متبوع شده است که متعاقب آن اقدامات شایسته و در خورِ توجه از سوی مسئولان ذی‌ربط ازجمله: وزارت آموزش ‌و پرورش، سازمان برنامه ‌و بودجه کشور، دیوان عدالت اداری انجام شده و خوشبختانه این اقدامات نتیجه‌بخش بوده است و سازمان برنامه‌وبودجه کشور موافقت کرد نسبت به تأمین اعتبار موردنیاز جهت تأدیه مطالبات مذکور اقدام کند.

بر این اساس، با عنایت به راهبرد اعلامی از سوی وزیر محترم آموزش ‌و پرورش مبنی بر عدم شکل‌گیری دیون و مطالبات کارکنانی جدید در طی دوران تصدی مسئولیت او، این کمک‌هزینه برای مشمولین در سال ۹۸ به‌صورت کامل پرداخت شد که انجام این مهم در سال ۹۹ نیز در دستور کار قرار دارد و این معاونت جهت تسویه کامل این سرفصل هزینه‌ای در سال جاری اهتمام دارد.

همچنین به‌منظور تسویه مطالبات مربوط به سنوات ۸۴ لغایت ۹۷ نیز همان‌گونه که اشاره شد مبلغ ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال (۲۴۰ میلیارد تومان) در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ درنظرگرفته شده است که پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی و ابلاغ تخصیص در سال آتی، به‌حساب ذی‌نفعان واریز خواهد شد.

بنابه مراتب و با توجه به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و به‌منظور پیشگیری از پاندمی کووید۱۹ و با تأکید بر حفظ سلامت همکاران، مراجعه به مرکز و یا طرح شکایت در دیوان عدالت اداری و سایر مراجع برای پیگیری مطالبات ضرورت ندارد، لذا مقتضی است به نحو شایسته اطلاع‌رسانی لازم به ذی­‌نفعان صورت پذیرد. بدیهی است به‌محض حصول هریک از نتایج اطلاع‌رسانی لازم متعاقباً انجام خواهد شد.

بیشتربخوانید

تعیین تکلیف مهدهای کودک/اساسنامه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تصویب شد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش بودجه آموزش و پرورش کمک هزینه مهدکودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۶۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا فرهنگیان از طرح بکارگیری دوباره بازنشستگان استقبال نکردند؟

علی فرهادی، با بیان اینکه سال گذشته مجوز به کارگیری دوباره بازنشستگان براساس مصوبه سران قوا تعیین شد گفت: در این مصوبه ظرفیت به کارگیری ۷۰ هزار معلم بازنشسته با فعالیت ۲۴ ساعت در هفته در مدارس دولتی دریافت شد.

وی با بیان اینکه از ۷۰ هزار مجوز ظرفیت اخذ شده، تنها ۳۴-۳۵ هزار نفر از آن استقبال کردند افزود: علت این استقبال کم، پایین بودن نرخ حق التدریس‌ها است.

سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه پرداخت حق التدریس در مدارس دولتی انجام می‌شود ادامه داد: افزایش ۲ برابری حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان در دستور کار شورای حقوق و دستمزد قرار گرفته است.

وی پیش از این گفته بود: افزایش ۲ برابری حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان تصویب می‌شود چرا که سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه با آن موافق هستند که با این کار معلمان ماده ۲۸ کمتری استخدام می‌شوند چرا که نیاز مدارس به معلم از روش‌های حق‌التدریس تامین می‌شود.

گفتنی است نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور به وزارت آموزش و پرورش اجازه دادند تا در صورت نیاز، نسبت به بکارگیری معلمان بازنشسته و افراد دارای سابقه خرید خدمتی و حق‌التدریسی در وزارت آموزش و پرورش و آموزش‌یاران و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی، مدرسین طرح امین و معلمان قرآنی، به صورت حق التدریسی اقدام کند و با تصویب بند خ تبصره ۱۵ این لایحه به شرح زیر موافقت کردند:

خ- وزارت آموزش و پرورش در صورت نیاز، مجاز است نسبت به بکارگیری معلمان بازنشسته (تا ۲۴ ساعت در هفته) و افراد دارای سابقه خرید خدمتی و حق‌التدریسی در وزارت آموزش و پرورش و آموزشیاران و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی، مدرسین طرح امین و معلمان قرآنی، به صورت حق التدریسی اقدام کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید از همسان سازی حقوق فرهنگیان بازنشسته
  • درمانگاه فرهنگیان در میناب احداث شود
  • شکایت آموزش و پرورش از یک سریال نمایش خانگی
  • شکایت آموزش و پرورش از سریال افعی تهران
  • شکایت آموزش و پرورش از یک سریال‌ نمایش خانگی
  • خبر مهم دانشگاه فرهنگیان؛ این افراد بدون کنکور جذب می‌شوند
  • چرا فرهنگیان از طرح بکارگیری دوباره بازنشستگان استقبال نکردند؟
  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد
  • کاهش ورودی به دانشگاه فرهنگیان یک ابرچالش است
  • کاهش سهم آموزش و پرورش از بودجه ۱۴۰۳ / ۶۳ درصد منابع دانشگاه فرهنگیان با کسر از حقوق دانشجومعلمان تأمین می‌‎شود