Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@15:14:52 GMT

تفاهم نامه رسانه ای با محور «قرآن، کتاب زندگی»

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۲۶۶۲۷

تفاهم نامه رسانه ای با محور «قرآن، کتاب زندگی»

رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن و مدیر شبکه قرآن در دیداری مشترک، پیرامون تفاهم نامه رسانه‌ای با محور «قرآن، کتاب زندگی» گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن پیرامون موضوعات تخصصی رشته علوم و معارف قرآنی و همکاری با شبکه قرآن و تفاهم نامه رسانه‌ای با محور «قران، کتاب زندگی» با مدیر شبکه دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام و المسلمین «نقیب» در این دیدار بر همکاری با شبکه قرآن در راستای پرداختن به پژوهش‌های انجام شده در حوزه علوم و معارف قرآن کریم تاکید کرد.

 

رییس دانشگاه علوم و معارف قرآن گفت: ارائه تولیدات کلیپ های کار شده در حوزه آموزش تجوید قرآن و کلمات قصار نهج البلاغه در زمان‌های کوتاه، پرداختن به موضوعات رسانه‌ای که امکان تحقیق و پژوهش در مقطع ارشد و دکتری داشته باشد و همکاری در حوزه کارشناسی و پژوهشی پیرامون نسخ قرآن کریم از جمله موضوعاتی است که می‌تواند در گستره فعالیت مشترک دو نهاد قرار گیرد.

 

در این دیدار همچنین جواد شیخ اکبری، مدیر شبکه قرآن با توجه به افزایش مخاطب در یک سال گذشته با رویکرد تحولی به موضوعات قرآنی و معارفی در جذب  مخاطب جدید، بر ضرورت استفاده از کارشناسان خبره معرفی شده از سوی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم تاکید کرد.

 

برگزاری دوره های مشترک با موضوعات معارف قرآنی  برای فصل تابستان و شروع سال تحصیلی مهر ۱۴۰۰ با اعطای مدرک معتبر، پیشنهاد ساخت مستند از قرآن پژوهان و دانشجویان شاخص قرآنی در شهرهای مختلف، و برگزاری دوره های آموزشی با محوریت علوم و معارف قرآنی از دیگر محورهای گفتگو در این دیدار بود.

 

 

 

 

پایان پیام/35

منبع: شبستان

کلیدواژه: تفاهم نامه رسانه ای دانشگاه علوم و معارف قرآن شبکه قرآن رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۶۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرآن همه چیز ماست

حسینعلی شریف، موذن، استاد پیشکسوت قرآنی و مولف کتب مختلف آموزش قرآن کریم درباره اقدام صداوسیما در تولید برنامه‌های قرآنی امثال «محفل» گفت: همانطور که امام راحل فرموده بودند انقلاب اسلامی برگرفته از قرآن است، باید تمام شئونات زندگی‌مان با قرآن پیوند بخورد. 

شریف ادامه داد: واقعاً جای برنامه «محفل» در صداوسیما خالی بود. با هرکسی که در محافل قرآنی و حتی غیر قرآنی صحبت می‌کنم، می‌بینم از برنامه رضایت داشتند. آنقدر باید برنامه جذاب باشد، تا مخاطب بعد از دیدن آن گرایشش به قرآن بیشتر شود. 

استاد پیشکسوت قرآنی در پاسخ به هجمه‌های به راه افتاده از سوی دشمنان که می‌گویند قرآن ارتباطی با جامعه ایران ندارد، توضیح داد: قرآن همه چیز ماست. اگر قرآن می‌تواند تمام مشکلات ما را حل کند، چرا ما آن را در اولویت قرار ندهیم؟ در گذشته تمام بزرگوارانمان کارشان را با قرآن آغاز می‌کردند و بعد به سایر اولویت‌هایشان می‌پرداختند. ما باید زندگی‌مان را با قرآن تطبیق دهیم. البته ساخت برنامه‌های قرآنی نیازمند حضور کارشناسان و متخصصان قرآنی است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

دیگر خبرها

  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • قرآن همه چیز ماست
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • دعوت میزبان برنامه محفل برای تماشای مسابقه قرآنی‌ها
  • برای احقاق حقابه سیستان از همه اهرم‌ها باید استفاده شود