Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد با اعلام اینکه  ۶۰۰ بال پرنده در مسیر مهاجرت خود بار دیگر میهمان تالاب کانی برازان شدند، در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  اظهار کرد: با ورود اولین دسته از غاز‌های خاکستری، اردک سرحنایی و مرغابی‌های نوک پهن مهاجرت معکوس به تالاب‌های این شهرستان آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنور با بیان اینکه این پرندگان از سیبری و آسیای میانه که به تالاب‌های مهاباد مهاجرت کردند مجددا این تالاب را برای ماندن انتخاب کرده اند، افزود: بارندگی‌های مناسب امسال، علاوه بر آبگیری کامل تالاب کانی برازان، شرایط زیست محیطی مناسب و وجود آب کافی، شرایط بسیار مطلوب زیستی را هم برای انواع پرندگان مهاجر و بومی در آن به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید

پذیرایی گرم تالاب کانی برازان از پرندگان مهاجر

تالاب کانی برازان میزبان ۲ هزار بال غاز خاکستری مهاجر شد

مهاجرت پاییزی نخستین گروه از پرندگان مهاجر به تالاب کانی برازان

او اضافه کرد: مسیر‌های اصلی پرندگان مهاجر، مسیر پروازی آفریقایی- اوراسیایی، مسیر پروازی آسیای مرکزی، مسیر پروازی شرق آسیا-استرالیایی و مسیر پروازی نیمکره غربی است.

سخنور گفت: اولین سایت پرنده نگری کشور تا خرداد ماه پذیرای انواع پرندگان مهاجر خواهد بود پس از آن به علت گرمتر شدن هوا، این پرندگان مهاجرت خود را به سمت مناطق سردسیر شمال اسکاندیناوی و سیبری آغاز می‌کنند.

این مقام مسئول اذعان کرد: از گونه‌های مهم پرندگان این تالاب می‌توان به فلامینگو، چنگر، اردک بلوطی، اردک سرسفید، حواصیل خاکستری، پرستوی دریایی، اردک مرمری، باکلان کوچک، پلیکان سفید، چوب پا، کشم بزرگ و عروس غاز اشاره کرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد تصریح کرد: این تالاب که به دلیل موقعیت ویژه و شرایط زیستی منحصر بفرد خود در سال ۱۳۸۵ به عنوان منطقه شکار ممنوع معرفی شد، به نخستین پناهگاه حیات وحش آذربایجان غربی تبدیل و به این ترتیب به عنوان یکی از مناطق چهارگانه کشور با جایگاه قانونی معرفی شده است.

انتهای پیام / س خ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کانی برازان مهاجرت معکوس حیات وحش تالاب کانی برازان پرندگان مهاجر مسیر پروازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۶۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است

معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولیفقیه در سپاه انصار استان همدان، گفت: مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، محسن همدانی پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با گرامیداشت هفته عقیدتی و سیاسی، اظهار داشت: اگر اخبار اقدامات و فعالیت‌هایی که توسط نهادها انجام می‌شود، به هنگام نباشد جبهه دشمن دست به‌کار شده و زحمات افراد بی‌فایده می‌شود.

وی با تشریح جایگاه مهم اطلاع‌رسانی در فضای کنونی جهان درباره عملیات طوفان‌الاقصی، گفت: شاید روزمرگی‌ها سبب شده توجه مردم به این عملیات بزرگ کم شود، اما بزرگی این عملیات به این است که حماس به عنوان یک گروه کوچک هفت ماه است که در حال مقاومت در برابر یکی از قدرت‌های نظامی منطقه است.

معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان همدان با اشاره به مقاومت مثال‌زدنی مردم غزه، درباره عملیات وعده صادق، افزود: از تمام اقصی نقاط کشور موشک‌هایی به سمت اسرائیل شلیک شده و پادگان و پایگاه‌هایی که از آنجا اقدام به ترور فرماندهان ما کرده بودند مورد هدف قرار گرفتند.

وی با بیان تاریخچه شکل‌گیری هفته عقیدتی پرداخت و عنوان کرد: رهبر گروه فرقان فردی تحصیل‌کرده بوده و حتی تفسیر قرآن دارد، اما بیماری فکری و اعتقادی او سبب شد افراد بسیاری همچون شهید مطهری به شهادت برسند.

همدانی با بیان نظرات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب پیرامون آثار برجسته و مهم شهید مطهری و همچنین لزوم مطالعه آنها گفت: 124 جلد کتاب از شهید مطهری در عرصه‌ها و موضوعات مختلف به جا مانده که به دلیل قلم روان و جذابی که دارند خواندن آنها، برای هر قشری مناسب است.

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام علیرضا جمشیدپور، معاون عقیدتی سیاسی سپاه استان نیز با گرامیداشت هفته عقیدتی و سیاسی، اظهار داشت: علت ماندگاری انقلاب اسلامی این است که مبنای تئوری و فکری آن مستحکم است.

وی با بیان اینکه در هفته عقیدتی و سیاسی 30 عنوان برنامه برگزار می‌شود، افزود: برگزاری کوهپیمایی خانوادگی نیروهای کادر سپاه و بسیج، برگزاری همایش حکمت مطهر، تجلیل از مربیان عقیدتی و هادیان سیاسی، عطر افشانی مزار شهدا، برگزاری 15 مسابقه کتابخوانی از آثار شهید مطهری، برپایی نمایشگاه کتاب با محوریت آثار شهید مطهری، برگزاری یادواره شهدای فرهنگی با محوریت شهید تقی بهمنی، تجلیل از مربیان جهادی، راه‌اندازی کانال‌های پاسخگویی به شبهات رایج در بین دانش‌آموزان، برگزاری لیگ‌های ورزشی، شرکت در نماز جمعه، برپایی نشست‌های بصیرتی و حلقات صالحین از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده برای هفته عقیدتی و سیاسی در استان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مرغان آتشین مهاجر رقص کنان به تالاب بین المللی هامون بازگشتند
  • کدام پرنده رکورد جهانی بالاترین ارتفاع پرواز را در اختیار دارد؟ | برخورد کرکس روپل با یک هواپیما در ارتفاع ۱۱ هزار و ۳۰۰ متری
  • تالاب‌های نقده از وضعیت مطلوب برخودار هستند
  • حال خوش تالاب های کانی برازان و قوپی باباعلی مهاباد
  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران
  • پرنده هواتزین (Hoatzin) یا مرغ بدبو آمریکایی (+عکس)
  • تالاب دورگه‌سنگی نقده میزبان فلامینگو‌های مهاجر
  • وضعیت مطلوب تالابهای نقده
  • تحویل ۹۰۰۰ تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال
  • مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است