Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی محب رئیس کمیته فنی واترپلو در گفت و گو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: سی و دومین دوره‌ لیگ برتر واترپلو از ۱۰ اسفند ماه به میزبانی تهران آغاز شد. این دوره  از مسابقات به علت شیوع ویروس کرونا و اولویت داشتن سلامتی ورزشکاران به صورت فشرده و به مدت یک هفته به میزبانی تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیگ برتر واترپلو طبق شیوه نامه‌های بهداشتی فدراسیون پزشکی ورزشی برگزار شد و هیچ مشکلی در حین برگزاری مسابقات به وجود نیامد.

او در ادامه گفت: حدود یک سال رشته واترپلو به علت شیوع ویروس کرونا تعطیل بود و ورزشکاران در آب تمرین نداشتند. کیفیت رقابت‌ها با توجه به این وقفه طولانی قابل قبول بود و نمره قبولی می گیرد. برخی از ورزشکاران این رشته ورزشی توانستند در استخر‌های خصوصی و روباز تمرین کنند که تعداد آن‌ها محدود بود. مسابقات با وجود ویروس کرونا به بهترین شکل ممکن و بدون بیماری برگزار شد.  

رئیس کمیته فنی واترپلو اظهار کرد: اختتامیه لیگ برتر جمعه ۱۵ اسفند ماه بود و تیم دانشگاه آزاد در جایگاه نخست قرار گرفت. تمام فکر و ذهن فدراسیون حفظ سلامتی ورزشکاران، داوران و کادر اجرایی بود. تست‌های گرفته شده کرونا منفی بود که اتفاق بسیار خوبی محسوب می‌شود.  

چند تیم به علت کرونا در لیگ برتر واترپلو حضور پیدا نکردند

محب عنوان کرد: تیم واترپلوی نفت امیدیه استخری برای تمرین نداشت و با وجود این شرایط در لیگ برتر حاضر شد. باید از تیم نفت امیدیه به خاطر حضورش در لیگ برتر با وجود شرایط سخت و متفاوت تشکر کرد. ۴ تیم تهرانی هم تمرینات محدودی در آب پشت سر گذاشتند. تا این لحظه هیچ کدام از ورزشکاران لیگ برتری به ویروس کرونا مبتلا نشده اند.

او گفت: به علت کرونا چند تیم مهم و خوب در لیگ برتر حضور پیدا نکردند. تیم‌های سایپا، پرسپولیس،  نفت و گاز گچساران تیم‌های غایب  این دوره از لیگ برتر بودند. تیم سایپا و نفت و گاز گچساران از تیم‌های خوب و  با سابقه در واترپلو بودند که به علت کرونا اعلام کردند در این دوره از مسابقات شرکت نمی‌کنند.

او درباره پرداخت نشدن مطالبات بازیکنان باشگاه پرسپولیس عنوان کرد: باشگاه پرسپولیس بعد از گذشت یک سال هنوز حقوق و دستمزد ورزشکاران را پرداخت نکرده است. فدراسیون شنا، شیرجه و و اترپلو رایزنی‌های لازم را با باشگاه پرسپولیس و مدیرعامل جدید این باشگاه انجام داده است. البته این باشگاه قول‌هایی برای پرداخت مبلغ قرارداد بازیکنانش داده، اما هنوز عملی نشده است.

محب درباره اردوی تیم ملی واترپلو عنوان کرد: چیریچ سرمربی تیم ملی واترپلو به ایران آمده است و مسابقات لیگ برتر را از نزدیک تماشا کرد. تمرینات تیم ملی از امروز زیر نظر چیریچ و رضایی مربی تیم ملی در تهران آغاز خواهد شد.   هدف تیم ملی حضور در مسابقات آسیایی ۲۰۲۲ است. البته در ادامه باید دید که شرایط کرونا چطور پیش می‌روند. چه اعزام به مسابقه داشته و چه نداشته باشیم، تیم ملی تمرینات خود را پر قدرت ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید

انگیزه بازیکنان با حضور چیریچ در ایران بیشتر شد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون شنا لیگ برتر واترپلو ویروس کرونا لیگ برتر تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۶۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس بیان کرد؛ نمره ضعیف کشور در برخی شاخص های محیط زیستی

سمیه رفیعی گفت: وضعیت شاخص عملکرد محیط زیست کشور نشان دهنده افت ۶۶ رتبه‌ای از رتبه ۶۷ به ۱۳۳ از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ است. بررسی مقایسه‌ای شاخص‌های کشور نشان می‌دهد که ایران در بسیاری از شاخص‌های جدید تعریف شده همچون شاخص قرارگرفتن در معرض دی اکسید نیتروژن، قرارگرفتن در معرض دی اکسید گوگرد، قرارگرفتن در معرض مونو اکسید کربن و شاخص انتشار گازهای گلخانه‌ای پیش‌بینی شده تا سال ۲۰۵۰ رتبه و نمره بسیار ضعیفی کسب کرده است.

رفیعی بیان کرد:بر اساس گزارش بانک جهانی میزان کل تولید پسماند عادی در جهان در سال ۲۰۱۶ برابر با ۰۲/۲ میلیارد تن بوده که پیش بینی می شود تا ۲۰۵۰ به ۴۰/۳ میلیارد تن برسد. از این میزان پسماند عادی، نزدیک به ۲۱ میلیون تن هر سال در ایران تولید می شود.هر پسماندی که تولید شود دیگر از بین نمی رود؛ فقط بسته به نوع مدیریت می‌تواند به صورت تبدیل به مواد دیگر، انرژی و یا در بدترین حالت در زمین دفن شود. بر اساس گزارش بانک جهانی در سطح دنیا ۶/۶۹ درصد پسماندها دفن و بقیه به مواد دیگر و یا انرژی تبدیل می‌شوند.

او تصریح کرد:گزارش‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور نشان می‌دهد که نرخ تفکیک پسماندها در مبدأ در کشور نزدیک به ۱۰ درصد است، این بدان معناست که در صورت عدم بهره‌مندی از مشارکت مردمی عملاً امکان استقرار اقتصاد چرخشی در کشور و دستیابی به مزایای آن غیرممکن خواهد بود. براساس یک برآورد صورت گرفته توسط اتحادیه صنایع بازیافت ایران، ارزش هشت قلم پسماند بازیافتی شهری در ایران ۳.۵ میلیارد دلار برآورد شده است. علاوه بر این ارزش‌افزوده از تکمیل زنجیره بازیافت پسماندهای صنعتی و کشاورزی در ایران ۱۰ میلیارد دلار برآورد شده است که به معنای اشتغال پایدار ۱.۲۶۰.۰۰۰ نفری است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • نشست صمیمی دبیر فدراسیون دوومیدانی با ورزشکاران شانس کسب ورودی المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • قهرمانی فتحی در مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ مردان
  • معیار انتخاب و اعزام ورزشکاران برای مسابقات کشوری پرس‌سینه
  • شیخ‌احمدی: داوری ژیمناستیک ایران به سطح بین‌المللی رسیده است
  • تعیین تیم های داوری لیگ برتر با تایید کارگروه صیانت
  • رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس بیان کرد؛ نمره ضعیف کشور در برخی شاخص های محیط زیستی
  • آمار ورزشکاران سازمان یافته استان مرکزی ۱۴ درصد افزایش یافت
  • دوپینگ ۶ ورزشکار پاورلیفتینگ مثبت شد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • دوپینگ ۶ ورزشکار پاورلیفتینگ ایران در سال ۲۰۲۳