Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@03:13:46 GMT

۱۰ هزار اصله نهال درخت در سروآباد غرس می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۲۶۶۹۷

۱۰ هزار اصله نهال درخت در سروآباد غرس می‌شود

به گزارش ایرنا،‌ مسلم مرادی روز شنبه در مراسم کاشت نهال در بلوار ورودی شهر سروآباد که با حضور مسوولان شهرستانی برگزار شد اظهار داشت: بیش از ۲۲ هزار اصله نهال صنوبر در اجرای طرح زراعت چوب نیز به صورت رایگان تحویل دوستداران طبیعت و متقاضیان خواهد شد.

وی افزود: امسال به منظور احیای جنگل ها و کمک به معیشت خانوارهای روستایی ۶۶ هکتار عملیات جنگل کاری در روستاهای نسل و آلمانه با گونه اقتصادی بنه انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری سروآباد یادآور شد: همچنین به منظور غنی سازی مراتع ۱۰۰ هکتار عملیات بیولوژیک مرتع با کاشت گونه‌های مرتعی و دارویی توسط اداره منابع طبیعی شهرستان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی انجام شد.

وی اضافه کرد:‌ به منظور جلوگیری از فرسایش خاک و مقابله با سیلاب‌های فصلی سه هزار و ۵۰۰ متر مکعب عملیات مکانیکی آبخیزداری با احداث سدهای رسوبگیر در حوزه های آبخیز این شهرستان انجام شد.

در مراسم درختکاری در شهرستان سروآباد ۵۰۰ اصل نهال درخت انار در بلوار ورودی شهر سروآباد توسط مسوولان شهرستانی و دوستداران طبیعت غرس شد.

۱۵ لغایت ۲۱ اسفند هرسال به نام هفته منابع طبیعی و درختکاری نامگذاری شده است.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی افزون بر ۵۲ هزار نفر در فاصله ۹۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

برچسب‌ها کاشت نهال کردستان روز درختکاری سروآباد منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کاشت نهال کردستان روز درختکاری کاشت نهال کردستان روز درختکاری سروآباد منابع طبیعی اخبار کنکور منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۶۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 

 


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سعیدی گفت: در راستای طرح احیا و تعادل بخشی و با همکاری گروه گشت و بازرسی این اداره، در سال ۱۴۰۲ تعداد ۳ حلقه چاه غیر مجاز شناسایی و پر شد که این امر صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب را در پی داشت. 
 
 رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های بافق و بهاباد افزود: همچنین ۶ مورد قطع برق و پلمپ منصوبات انجام شد. 


سعیدی با اشاره به همکاری خوب دستگاه قضایی و انتظامی این دو شهرستان برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب زیر زمینی و سطحی اظهار داشت: این اداره با هرگونه تخلف در زمینه منابع آبی برخورد قانونی و جدی خواهد داشت. 
 
وی همچنین در خصوص نصب کنتور‌های هوشمند در دو بخش کشاورزی و صنعتی اشاره کرد و گفت: ۸۲ در صد از چاه‌های صنعتی و ۹۳ درصد از چاه‌های کشاورزی این دو شهرستان به کنتور هوشمند مجهز شدند و برای سومین سال پیاپی طرح تحویل حجمی آب کشاورزی با همکاری کلیه‌ی بهره برداران به طور کامل انجام شد. 


رئیس اداره منابع آب بافق و بهاباد افزود: در راستای مشارکت همگانی مردم و مسئولین در حفاظت بیشتر از منابع آب، تعداد ۲ جلسه شورای حفاظت از منابع آب در سطح دو شهرستان تشکیل گردیده است.

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • درختان ماه روی زمین کاشته می‌شوند
  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر
  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • ضرورت به‌روزسانی تجهیزات اطفای حریق در کرمانشاه
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • آفت ملخ در تاغزارهای چند شهرستان خراسان رضوی طغیان کرد
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد