Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: یکی از نگرانی‌های اصلی دانشگاه علوم پزشکی افزایش مراجعه مردم به بازار در روزهای پایانی سال و به دنبال آن شیوع ویروس و افزایش شمار بیماران بستری در بیمارستان‌ها است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  همدان ، دکتر رشید حیدری مقدم ظهر امروز  در جلسه ستاد مدیریت کرونا در استان، اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های اصلی ما در استان مربوط به مسافران نوروزی است که از اعضای کمیته تسهیلات سفر درخواست داریم تمهیدات لازم را برای نوروز 1400 و کاهش شمار مسافران ورودی به استان در نظر بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: وضعیت رنگ‌بندی استان همدان نسبت به هفته گذشته تغییری نداشته و هم اینک اسدآباد در وضعیت آبی و 9 شهرستان دیگر استان همدان در وضعیت زرد کرونایی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه شاخص سرایت‌پذیری کرونا در همدان به کمتر از یک درصد یعنی 9 دهم درصد رسیده است، گفت: 68 درصد بیماران قطعی کووید 19 استان همدان در تماس‌های درون خانوادگی، 21.5 درصد شرکت در اجتماعات، 9 درصد به خاطر رعایت نکردن فاصله گذاری فیزیکی در محیط کار و 1.5 درصد نیز به علت مسافرت به ویروس کرونا مبتلا شدند.

 حیدری مقدم افزود: تحلیل این داده‌ها نشان می‌دهد که سهم تماس‌های درون‌خانگی در بروز بیمار کرونا رو به افزایش بوده و سهم شرکت در اجتماعات نسبت به گذشته روند نزولی پیدا کرده است.

وی گفت: طبق بررسی‌های انجام شده ویروس کرونای انگلیسی بیشتر کشور را درگیر کرده و در همدان نیز تاکنون سه مورد مشکوک به این ویروس جهش یافته شناسایی و ابتلای قطعی آن‌ها تایید شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: برنامه بسیار خوبی برای کنترل ویروس انگلیسی در این استان اجرا شده و در گام نخست همه افراد و اطرافیانی که با بیماران مشکوک به کرونای انگلیسی در ارتباط بودند مورد ارزیابی و آزمایش قرار گرفتند.

کرونای انگلیسی به لرستان رسید ‌آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان کرمان؛ ادامه وضعیت نارنجی در سیرجانعادی‌انگاری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد نگران‌کننده است

حیدری مقدم به طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و اظهار داشت: این طرح با قوت در حال اجرا است و تاکنون 15 هزار 841 خانوار مورد حمایت قرار گرفتند همچنین یک هزار و 137 نفر رهگیری و یک هزار و 273 نفر نیز به مراکز منتخب شناسایی و درمان ویروس کرونا ارجاع داده شدند.

انتهای پیام/743/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی کرونای انگلیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۶۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، مسلم مخفی در کارگروه سلامت شهرستان همدان با اشاره به توجه جدی دولت سیزدهم به ارتقای شاخص‌های بهداشتی و درمانی، افزود: در حوزه سلامت، بهداشت و درمان به مدد زحمات و تلاش‌های انجام شده نظام مقدس جمهوری اسلامی، وضعیت کشور در منطقه و حتی در جهان از لحاظ بسیاری از شاخص‌ها بسیار مطلوب است.

او تأکید کرد: وضعیت کشور در بحث ارتقاء امید به زندگی، کاهش چشمگیر بیماری‌های واگیردار، ساخت بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی قابل مقایسه با بسیاری از کشور‌های همسطح خود نیست، در منطقه هم پیشرفت‌های ایران بسیار چشمگیر است.

فرماندار همدان تصریح کرد: امسال در آستانه هفته سلامت، کلنگ‌زنی مرکز سلامت امام سجاد(ع) با اعتباری افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریال و افتتاح مرکز جامع سلامت سلطانی نیز با ۱۱۰میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور انجام شد و ان شاءالله خدمات خوبی به مردم ارائه می‌دهند.

 

 

دیگر خبرها

  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مرگ مشکوک قاضی دادگستری در مازندران | ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • پیش بینی وضعیت جوی استان همدان
  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • استطاعتِ ۱۵۰ متقاضی حج رد شد
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا