Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-27@10:37:31 GMT

اکسون موبیل به دنبال فرصت های طلایی در جذب کربن

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۲۷۲۲۹

اکسون موبیل به دنبال فرصت های طلایی در جذب کربن

غول نفتی اکسون موبیل ایالات متحده می گوید به دنبال ایجاد درآمد از طریق فرصت هایی طلایی موجود در جذب و ذخیره سازی کربن است.

به گزارش «انرژی امروز» دارن وودز، مدیر اجرایی اکسون موبیل، در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ گفته است که «ما به دنبال سرمایه گذاران بخش فناوری هستیم تا در از فرصت های موجود در کاهش کربن به صورت بهینه استفاده کنیم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: من فکر می کنم این می تواند فرصتی برای تجارت راه‌ حل های کم کربن باشد.

وودز با اعلام اینکه به دنبال ایجاد همکاری با سرمایه گذاران خارج از شرکت اکسون موبیل است گفت که اکسون به تنهایی دست به چنین سرمایه گذاری عظیمی نخواهد زد.

او با دفاع از قیمت گذاری شفاف و صریح بر کربن گفت که اکسون موبیل در حوزه طراحی پروژه های مربوط به دفن کربن جذب شده به عنوان یک پیشرو مطرح خواهد شد.

او گفت: بخشی از تجارت راه حل های کم کربن ما این است که بر سرمایه گذارانی متمرکز شویم که به صورت ویژه می توانند با ما همکاری کنند و ظرفیت های ما را توسعه دهند.

پیش از این هم اکسیدنتال پترولیوم اعلام کرده بود که برنامه ای برای ایجاد بزرگ ترین تاسیسات جذب دی اکسید کربن دنیا در دست طراحی دارد و قرار است این کربن جذب شده برای بهبود استخراج نفت دوباره به زمین تزریق شود.

اکسون موبیل هم تحت فشار سرمایه گذاران خود مجبور شده است تجارت راه حل های کم کربن خود را راه اندازی کرده و هزینه ای برابر با 3 میلیارد دلار تا سال 2025 خرج این راه حل ها کند.

برچسب هااکسون موبیل (Exxon Mobil) اکسیدنتال پترولیوم انرژی امروز تکنولوژی جذب و ذخیره سازی کربن (CCUS) جذب کربن

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: اکسون موبیل Exxon Mobil انرژی امروز جذب کربن آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو اکسون موبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۷۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود

محمد هادی ایمانیه در جلسه هماهنگی حضور فارس در این نمایشگاه، ضمن قدردانی از فعالیت‌های انجام شده برای معرفی ظرفیت‌های فارس به ویژه در حوزه‌های زنجیره ارزش افزود: این نمایشگاه فرصت مناسبی است تا تمام زنجیره‌های ارزش موجود در استان ارائه شود.

او ادامه داد: ایجاد زنجیره‌های ارزش جدید با مشارکت سایر استان‌ها نیز با هدف وحدت و هم افزایی در دستور کار قرار گیرد.

استاندار فارس گفت: برای شرکت در این نمایشگاه ۲ هدف را دنبال می‌کنیم که اولین هدف استفاده غیر فارسی‌ها از تولیدات و محصولات این استان است و در مرحله بعد افزایش میزان سرمایه‌گذاری‌هایی است که در فارس پس از برگزاری این رویداد بین‌المللی انجام می‌شود.

ایمانیه افزود: طبیعتا به ازای هر جذب سرمایه‌گذاری که منجر به عقد قرارداد و نتیجه نهایی شود باید مشوق‌هایی در نظر گرفت.

او اظهار کرد: پیشنهاد می‌شود که پنجره واحد الکترونیک طی پنج روز برگزاری این نمایشگاه در محل برپا شود و فرایند سرمایه‌گذاری در استان نیز تسهیل شود.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی (اکسپو ۲۰۲۴) قرار است از شنبه هشتم تا چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با حضور سه هزار تاجر و بازرگان از حدود ۱۰۰ کشور جهان به همراه ۸۰۰ شرکت برتر صادراتی داخلی در محل نمایشگاه بین‌المللی تهرن برگزار شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • معرفی ۱۱۰ فرصت سرمایه گذاری خراسان جنوبی در اکسپو ۲۰۲۴
  • معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری همدان در نمایشگاه اکسپو
  • فرصت سرمایه‌گذاری ۱۲۰ همتی سازمان ملی زمین و مسکن
  • شناسایی و اجرای بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری در سازمان ملی زمین و مسکن
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
  • گیلان با ۹۰ همت فرصت سرمایه‌گذاری در نمایشگاه اکسپو حضور دارد
  • فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود
  • معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های اقتصادی استان یزد در نمایشگاه ایران اکسپو
  • حضور خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • عربستان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه نئوم