Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@18:24:43 GMT

خبری غیر منتظره درباره نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۲۷۲۳۶

خبری غیر منتظره درباره نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان

خبرگزاری فارس: اصلاح‌طلبان برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که قرار است در اواخر خردادماه سال آینده 1400 برگزار شود، علی‌رغم وجود اختلافات شدید، نهادی تحت عنوان نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان تشکیل دادند.

نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان که نخست با عنوان اصلاح‌طلبان ایران معرفی شد، پس از مخالفت کمیسیون ماده 10 احزاب با این عنوان به دلیل ثبت شدن جبهه اصلاح‌طلبان ایران توسط اشخاص دیگر، به جبهه اصلاحات ایران تغییر نام یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جبهه اصلاحات ایران قرار است در تشکیلات خود که با حضور قریب به اتفاق اصحاب اصلاح‌طلب و 15 عضو حقیقی تشکیل شده است. سازوکارهای انتخاباتی و درنهایت رسیدن به نامزد نهایی را مشخص کند.

اعضای حقیقی در جبهه اصلاحات ایران عضو هیچ حزب و گروهی نیستند و به دلیل موقعیت و وزن سیاسی آنها در جبهه اصلاحات، عضو این نهاد اجماع‌ساز شدند.

بهزاد نبوی، سیدحسین مرعشی، محسن امین‌زاده، محسن میردامادی، محمدرضا جلایی‌پور، علیرضا علوی‌تبار، سیدحسن رسولی، سید سراج‌الدین موسوی، حسن صادقی، عماد بهاور، بدرالسادات مفیدی، فخرالسادات محتشمی‌پور، سیدمعروف صمدی، فاطمه سعیدی  و اسماعیل گرامی‌مقدم از اعضای 15 نفره حقیقی جبهه اصلاحات ایران را تشکیل می‌دهند.

اخیرا طی جلسه‌ای که کمیسیون ماده 10 احزاب متشکل از نمایندگان وزارت کشور، مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه تشکیل جلسه داده است، حضور اشخاص حقیقی را در ارکان جبهه‌های سیاسی مجاز ندانسته است.

با تأکیدی که کمیسیون ماده 10 احزاب بر رعایت قانون در تشکیل جبهه‌های سیاسی دارد، به نظر می‌رسد که بهزاد نبوی از اعضای شاخص سازمان منحله مجاهدین انقلاب اسلامی که اکنون به عنوان رئیس این جبهه انتخاب شده است از این جایگاه کنار گذاشته شده شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: بهزاد نبوی نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان جبهه اصلاحات ایران نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان جبهه اصلاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۷۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شورای وحدت در خراسان رضوی اعلام کرد که این شورا برای حمایت از یکی از دو نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد به اجماع رسیده است.

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص برنامه‎‌ شورای وحدت خراسان رضوی برای حمایت از یکی از دو نامزد مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد، اظهار کرد: در جلسه‌ای که دو روز پیش با حضور آقایان اخلاقی و معتمدی‌فر (دو نامزد مرحله دوم انتخابات در مشهد) برگزار شد، ما برنامه‌های هر دو را بررسی کردیم و برای حمایت از یک کدام به جمع‌بندی رسیدیم و پس از آغاز مهلت قانونی تبلیغات، طی اطلاعیه‌ای اعلام می‌کنیم.

وی در خصوص احتمال اجماع تمام تشکل‌های اصولگرای مشهد بر سر یک نامزد، عنوان کرد: تشکل‌هایی که زیرمجموعه شورای وحدت هستند، برای حمایت از یک نامزد خاص به اجماع رسیده‌اند، اما در مورد سایر تشکل‌ها تا جایی که اطلاع دارم هنوز جلسه‌ای در این خصوص برگزار نکرده‌اند و هنوز حتی معلوم نیست که آیا می‌خواهند مجددا از نامزد دور نخست خود حمایت کنند یا خیر.

رئیس شورای وحدت در خراسان رضوی با تاکید بر اهمیت حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس، بیان کرد: در چند وقت اخیر ما یک نمایش بی‌نظیر از اقتدار کشورمان در سطح بین‌الملل را دیدیم. در چنین شرایطی تقویت اقتدار سیاسی در داخل از اهمیت مضاعفی برخوردار می‌شود که در گرو حضور گسترده مردم در انتخابات است.

ترقی ادامه داد: مردمی که به اقتدار خارجی کشور ایمان دارند و عملیات چندی قبل نیروهای مسلح در حمله به رژیم صهیونیستی برایشان غرور آفریده، باید در عرصه داخلی هم برای تقویت اقتدار کشور تلاش کنند. در شرایط فعلی و پس از اتفاقات اخیر، مردم امیدوارتر شده‌اند و همین زمینه خوبی خواهد بود برای مشارکت گسترده در انتخابات ۲۱ اردیبهشت تا حداقل همان میزان مشارکت انتخابات اسفندماه مجدداً حاصل شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خیز اصلاح طلبان رادیکال به سوی خیابان به بهانه طرح نور/ روزنامه آرمان ملی: مسئله مذاکره با آمریکا و حجاب باید حل شود!
  • انتقاد تند جهره شاخص اصلاح‌طلبان از سوپر افراطی حزب‌اللهی دیروز!
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟
  • اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش نیازمند اجماع استانی است
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • جبهه پایداری به دنبال تصاحب هیات رئیسه مجلس است
  • اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • سپاه مقدس‌ترین نهاد و ناموس انقلاب اسلامی است
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!